Wat is er nieuw

Appistogramma cacatouides vraagje!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Immievis
  • Startdatum Startdatum
I

Immievis

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb twee vraagjes over de Appistogramma cacatouides!

Ik heb twee Appistogramma cacatouides een man een een vrouw.
Het vrouwtje zit al langer in de bak maar ik wilde er nog een mannetje bij doen, ik heb daarom gisteren een mannetje gekocht en bem er ook erg blij mee!

Nou is het probleem dat het vrouwtje heel de tijd achter het mannetje aan jaagt en probeert volgens mij in zijn staart te happen. Wat kan ik hier aan doen?

En de tweede vraag is:

Kan ik met de Appistogramma cacatouides in mijn bak ( rio 180) ook met ze kweken terwijl er ook andere vissen bij zijn en of dat ook mogelijk is in een wat grotere bak.?

Mvg imke

Alvast bedankt

564C07AB-B582-4A8A-A7BB-6FDEA88893AD_zpsf66ujvsg.jpg

De bak is het territorium van je vrouwtje, dat laat ze de man nnu weten. Wat je denk ik het beste kan doen is de bak een beetje verbouwen, zodat het territorium niet meer bestaat. Hoeveel andere bodemvissen heb je er nog bij?

Dit is erg toevallig dat je dit zegt want ik heb namelijk gisteren heel mijn bak opnieuw ingericht! Mijn andere bodemvissrn zijn: 5 corydoras en 2 algeneters

Ik vind de 'vrouw' wel erg gedrongen voor een man. Maar nu ik wat beter kijk zie ik inderdaad een puntige anaalvin. 2mannen zou inderdaad het gedrag goed kunnen verklaren. 1 meter is wat krap voor een harem plus corydoras, anders had ik aangeraden 1 man weg te doen en 2 vrouwen erbij te nemen. 1 omruilen voor een vrouw kan je wel proberen.

Bij aankoop was hij heel erg fel geel kan dit ook bij mannetjes??

Door het gedrongen postuur zou ik ook denken een vrouw.

Duidelijk ook heel veel zwart in de buikvinnen. Een goede indicator voor vrouwen.
(Tenzij ook deze soort/lijn qua kleuring ondertussen alweer zo ver weg is van de natuurlijke werkelijkheid dat we weer een kenmerk kunnen schrappen)

Volgens mij zie ik ook zwart in de borstvinnen (1e foto), meestal hebben de vrouwen dat.Ook denk ik een kort en gedrongen lichaamsbouw te zien.

Cacatuoides kweken best makkelijk. Van alle Apistogramma's is dit er toch wel ��n waar de kans best aanwezig is dat je een aantal jongen overhoudt. En dat is natuurlijk wel heel leuk!

Ik heb een bak vergelijkbaar met de rio180. Zie onderschrift. En mijn caca's kweken dat het een lust is.
Heb al meerdere nestjes gezien, alleen niet alles overleeft omdat ik niet op kweken uit ben.
Overleven er best wel eens wat. Zwemmen nu enkele bijna volwassen vrouwtjes in en weer jonkies van ca. 1cm.

Als bijvis heb ik; marmerbijlzalmen, roodkopzalmen, Corydora Sterbai, en 2 Sturisoma's.
Ook zwerven er Japonica Garnalen en Vuurgarnalen + Anetoma Helena's in de bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan