Wat is er nieuw

Aqarium indraaien en testen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eendenreetx
  • Startdatum Startdatum
E

Eendenreetx

Guest
Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn aquarium opgestart. Nu wil ik alvast een test kit bestellen zodat ik over een week of 2 die waardes eens kan gaan testen. Is z’n 6 in 1 test aan te raden? Er zitten 50 stuks in, lijkt me dat ik daar wel even mee vooruit kan.

https://www.aquastorexl.nl/dennerle-watertest-6-in-1-50-st.html
Verdw moet ik over een week al starten met 20% van het water te verversen of liever de gehele opstart hiermee te wachten?

verder valt me op, dat na 2 dagen de micranthemum al goed aansluit en aan het groeien is. De crypotocoryne, valt wat platter neer en de vallisneria lijkt wat uit elkaar te vallen...

Bijlagen

• 3D68D5AD-7BC6-4ABA-8067-1D38BC7405A5.jpeg
    3D68D5AD-7BC6-4ABA-8067-1D38BC7405A5.jpeg
    112.1 KB · Weergaven: 82
Die test is net zo betrouwbaar als koffiedik kijken en dus net zo nutteloos als koffiedik en weggegooid geld. Beter kun je je geld uitgeven aan druppeltestset die zijn vele malen nauwkeuriger.

Water verversen is nergens voor nodig tijdens de opstart, gewoon 4weken niks doen en je aquarium de ruimte geven op gang te komen en visvriendlijk te worden. Wat je wel beter kan doen is 1malig wat voer erin gooien zodat je de bacteriecultuur opgang helpt

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan