Aqarium zonder planten


C

Christiaanlanting

Guest
Goedenavond ik heb een juwel aqarium van 160 liter met alleen steen en een beetje hout. Nu ben ik er nog niet helemaal overuit welke vissen ik wil en welke er geschikt zijn voor de bak zit in de richtig van cichliden te denken graag hoor ik advies van jullie mvg
 
De afmetingen zijn 80 x 40 x 50 sorry ik heb geen andere foto opt moment
20181012_194533.jpg
 
Je hebt het over cichliden... maar cichliden komen in allerlei maten en soorten voor.
1 ding hebben ze (bijna) allemaal gemeen en dan is dat het zandhappers/gravers zijn, op een grindbodem ontneem je ze m.i. een groot deel van hun natuurlijk gedrag.

Voor een bak van dit formaat kom je uit op 1 koppel of 1 harem dwerg cichliden (voornamelijk Zuid - Amerikaanse zoals apistogramma / leactara / mikrogeophagus). (maar voor deze vissen moet de bak veel dichter "bebouwd" worden, voornamelijk ook aan de zijkanten)

Verder kan je zoals mijn voorganger al vermeld denken aan neolamprologus similis/multifasciatus... maar ook dan slaat de inrichting behoorlijk de plank mis. (dan moet je denken aan zand, veel slakkenhuizen & een paar stenen)

andere cichliden passen m.i. niet in een bak van dit formaat.

Het is makkelijker om eerst te bepalen wat je wilt & daarna pas de bak in te richten :)
 
Zoals Richard al aangeeft moet er voor bv Multis wel het eea veranderen want die graven in het zand diepe kuilen. Wel erg leuke visjes maar goed er is meer keus.
 
Okee ik wil graag een bak zonder planten want ik vind dit namelijk mooier. Wat voor soorten vis zouden zich hier wel thuis voelen. Ben er niet zoo heel bekend mee namelijk alvast bedankt voor de reacties topp
 

Terug
Bovenaan