Wat is er nieuw

Aqua 40 garnalenbak van Mndy

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mndy
  • Startdatum Startdatum
M

Mndy

Guest
Van de week is het filterzand vervangen voor Fluval stratum korrels, zwart voor de garnalen. Er zwommen in eerste instantie 3 baby Colisa chuna's in, maar deze zijn inmiddels verhuisd.

Dus nu draait de bak voor de zekerheid eventjes leeg, zodat een eventuele nitriekpiek geen schade kan aanrichten. Van de week wil ik de Blue Fairy's over gaan zetten.

Er staat nu een mooi stuk wortelhout in en er drijft genoeg Riccia. Het Riccia gaat vervangen worden door Limnobium laevigatum. Het hout wordt bekleed met javamos, en er komt een javavaren op te staan. Verder wil ik nog een mosbal er in leggen.

De foto is een beetje donker, maar net goed genoeg te zien volgens mij!

RDDzC_0yUQqKZnUMeHv_e_IOQnBVC4Xb.jpeg

Vandaag de inrichting gedaan en straks de garnalen overzetten. Na de bodem vorige week te hebben vervangen staat de nitriet nog steeds op 0, dus veilig!

1eBA7yjCO0MF0eXctjERWKIE8Zq80YXF.jpeg

Proefopstelling hout & stenen

Mos op de stenen gebonden

En dit word het!

Zodra de vissen die nu nog in de Rekord 800 zitten verhuisd zijn, dan zal de javavaren naar dit bakje verplaatst worden en op het hout worden gebonden zodat het filter verborgen is.

Ziet er netjes uit en erg mooi 😉

Wel mooi stukje hout.

Bedankt!
Ben ook erg blij met het hout.

Bakje is weer iets veranderd, Belgisch groen en Javavaren toegevoegd. Bakje staat lekker vol!
lfnvLC8-uEVAjfvfBkFEu064Vz6AEGzE.jpeg

Bakje staat inmiddels zo goed als leeg en gaat dienen als kweekbak voor mijn killi's! Het hout met javavaren wil ik verkopen, verder is het bakje al klaar om te gaan!
Zodra er meer schot in zit zal ik een nieuw topic openen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan