Aqua 40 met spaarlamp

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Berichten
1,169
Locatie
Hengelo ov
Via marktplaats heb ik een aqua 40 gekocht. Helaas is het een miskoop want bij de ingebruikname kwamen er allerlei mankementen aan het licht. Een mankement is dat de lamp die normaal in een aqua 40 zit is vervangen door een normaal armatuur met een spaarlamp. Nu vraag ik me af of de planten bij dit licht wel zullen groeien en zo ja hoeveel watt zou het dan moeten zijn? Zijn er ook speciale spaarlampen voor in een aquarium?
 
Er zijn lampen met speciale aquarium kleuren te koop die in een gewone grote fitting kunnen.
 
Is het armatuur wel vochtbestendig Yilleke?
 
Er zit een kap voor dat met een rubbertje afdicht of het armatuur zelf vochtbestendig is betwijfel ik. Bedankt Ton voor de tip, deze lamp ga ik zeker aanschaffen.
 
Ok zit wel een afdekkapje over iig.
11 watt is voor dit formaat bakje voldoende voor de planten hoor.
 
Bij aankoop van de lamp zit er ook altijd een dik rubberen afdichtring bij.
 
Gelukkig dat er speciale lampen voor zijn. Dan ga ik maandag gelijk voor een 11 watt lamp. Heb ik iets minder het miskoop gevoel. Of de bijgeleverde verwarming het doet weet ik nog niet maar van het filtertje bleek het pijpje van de uitstroom op knullige wijze gerepareerd want toen ik hem aandeed schoot dat eraf en spoot het water als een fontein omhoog. Het deksel had de verkoper zelf open en weer dicht gedaan, als ik het gedaan had had ik meteen gezien dat er een scharnier kapot was. Toch jammer dat er mensen zijn die dit durven verkopen en ook jammer dat ik zo naief ben om te denken dat mensen zoiets niet verkopen. Laten we het maar positief benaderen...........hij is iig niet lek. :thumbs:
 
Yilleke, er zijn ook kitjes op de markt om meteen LED in je aqua40 te zetten.
Dan ben je meteen van fittingen etc. af.

(nee, ik heb geen aandelen en weet ook niet hoe goed ze zijn. Een van mijn vrienden heeft er een besteld- maar die is nog niet binnen, helaas. / We hopen maandag ...)

Jammer dat je een minder dan betrouwbare verkoper hebt getroffen. Volgende keer beter!
 
Dank je christa, maar het is toch een spaarlamp geworden die ik in de dierenspeciaalzaak gekocht heb. Hup erin draaien kap er weer opschroeven en het geheel oogt gelijk een stuk beter.
 
Uhuh, een bakje zonder licht oogt altijd een betje triest (heb ik hier ook)
Fijn dat het werkt :)
 
ik heb via marktplaats een aqua 60 gehaald (gratis) omdat de verlichting stuk was ik heb hier een enkele ledstrip in zitten over de hele breedte van de bak
deze brand de gehele dag van smorgens 6 tot savond 23u verder zit er aan planten wel enkel makkelijke planten in zoals de vallisneria cabomba javavaren en crypto,s hier werkt het perfect en de planten doen het goed
 
Terug
Bovenaan