Aqua 40 verlichting wil niet los

S

Seiyana

Guest
Hallootjes,

De titel zegt het al.. ik krijg de verlichting van mijn Aqua 40 met geen mogelijkheid los.

Het plastic kapje heb ik er af, maar het ijzeren clipje dat het licht vasthoudt wil niet meegeven. Ook het TL'etje wil niet uit de fitting komen.. Er is vast wel iemand die ook dit vreselijke blauwe licht heeft vervangen en een tip heeft :)
 
Als het goed is zit dit vast met 2 ijzeren clipjes.
Als je eerst goed trekt aan het lampje (bij de basis, waar hij in de fitting zit) en dan lampje kwartslag draaien, kun je hem we zo uit halen :)
 
Hey, ook een Jouster.. wat leuk!

Ik was even iets te snel met posten, het is gelukt. Nu weet ik zeker dat ik een 4pins heb en kan ik een nieuwe lamp bestellen. Ik heb aan de zijkant van de fitting een flinterdun schroevendraaiertje gestoken en toen kwam ie los. De ijzertjes hoefde ik gelukkig niet los te maken, die zitten echt muurvast haha.
 
Oh dan heb je ook een andere dan ik, want ik heb een twee pins.
Ja woon hier nog niet zo lang, dus een echte Jouster ben ik niet ;) haha, maar ben wel van plan hier te blijven :)
 
Ik heb de versie na 2007 dan, die schijnen 4pins te zijn en die daarvoor 2pins.

Ik woon al 20 jaar in Joure en ben juist niet van plan te blijven haha. Super dorp, maar volgend jaar begin ik met de opleiding Toegepaste Psychologie (als ik word ingeloot natuurlijk) en dan is het plan wel om samen met mijn vriend een eengezinswoning te gaan bewonen nabij Groningen. Heb ik eindelijk meer ruimte om mijn hobby uit te breiden :)
 
Er zijn hier ook zat mensen uit groningen ;) :D
Daar zit ook wel een mooie aquariumzaak, beter dan die pets place hier ;)
 
Je kunt hier trouwens bij brattinga gewoon goedkoop die vierpins krijgen :) heb ik ook de tl weg en ook de tweepins, twee keer zo goedkoop als de aquariumzaak ;)
 
Ohai, had nooit gezien dat er weer nieuwe reacties waren!

John, ik heb nu een Philips PL-S 11w in de kleur 840 erin gezet.. hij is alleen langer dan het lampje dat er in zat (ook een 11w).
Nu vraag ik me af of een 9w dezelfde fitting heeft, want deze lijkt even groot als de originele verlichting. De 11w van Philips past er wel in, maar nu past het ijzeren clipje dat de lamp was steviger op z'n plaats houdt er niet meer om heen.

Bedankt voor de tip, Ineke, ik zal even langs Brattinga.. dan neem ik de originele verlichting wel mee. "Ik wil deze" :p
 
Die je nu hebt past wel hoor maar moet je met enige voorzichtigheid wel iets harder aandrukken,heb zelf ook zo'n lamp dus weet het uit ervaring.
Een 9 watt gaat niet werken omdat het apparaatje (weet ff de naam niet precies) in de kap alleen geschikt is voor 11 watt.
 
Terug
Bovenaan