Aqua 40

N

Nanotje

Guest
Hallo

Ik heb gisteren een spot goedkope aqua 40 gekocht.
Meneer zij dat als er een nieuwe lamp in zit hij het wel weer doet, dus niet
Hoe kan ik op een snelle goekope manier een nieuwe lamp in bouwen/maken?

Mvg Nanotje.
 
Als ik het goed heb kun je bij de meeste bouwmarkten voor een paar euri daar een nieuwe lamp inkopen van Phlilps. Even goed kijken naar het aantal pootjes van de poot of nog beter de oude even meenemen.
 
Ik heb al een nieuwe lamp gekocht en hij werkt nog niet, ik denk dat hrt nirt zo zeer aan de lamp licht. Maar iets in die kabeltjes, alleen ik ben niet zo technisch.
 
Ja dat zou ook best kunnen ja. Helpt het om even eraan te rammelen??
 
Ja die lamp heb ik nieuw gekocht, en die deed het dus niet....
 
Die van mij is 11W dat stond ook op de vorige lamp.
 
De lamp is dan wel goed hoor. Ja die 18 en 24W was in de Aqua65 dus. in die van jou gebruik je dan 9 of 11W.
Dan denk ik dat ergens de bedrading defect is.
 
Heel erg bedankt, ik heb mijn oom gevraag ( Die is klusjes man) die gaat de bedrading voor me na kijken.
 
Nou, dan zal de trafo wel defect zijn.

Dus,Ik heb gisteren een spot goedkope aqua 40 gekocht.??
Is meer een kat in de zak.

Zag vanmorgen bij mij hetzelfde, altijd gedaan, vanmorgen niet meer.
 
Bij Aqua 40 gebeurd het heel vaak dat de trafo kapot is. Oude vervangen of over gaan op LED, er zijn wel LEDs beschikbaar voor de Aqua 40
 
Je kan toch ook een fitting er boven hangen met een stekker en lampje? Dan heb je toch het zelfde, of denk ik nu te makkelijk?
 
Ja,natuurlijk, en dan krijg je condens, met een gevaarlijke toestand.

Zou ik niet aan beginnen.
 
Nanotje zei:
Je kan toch ook een fitting er boven hangen met een stekker en lampje? Dan heb je toch het zelfde, of denk ik nu te makkelijk?

Dat moet je natuurlijk nooit doen want is levensgevaarlijk!
Hopelijk is je oom handiger! ;)
 
ik heb zelf een qube led 40 die zou je ook kunnen nemen.
 
Welke led verlichting raden jullie mij aan voor zo'n bakje?
 
Bij de nano bakjes van mij heb ik een losse LED van SF erboven maar ja dat wil bij jou niet ivm de dichte kap. Die ik heb zijn met glasplaat.
Het zal denk ik nog wel een heel werk zijn om er led veilig in te maken. Ik heb uit diverse topics opgepikt dat die goedkope ledstrips vaak niet erg best zijn en je eter de wat duurdere kan nemen.

Of gewoon via MP een ander bakje zoeken.
 
Tja als je een beetje handig bent is het vast te doen zoals ik het zie.
Maar het zou voor mij dus geen optie zijn ;)
Een beetje goede led verlichting zal ook niet zo heel goedkoop zijn, dus wellicht is een andere bak via MP niet veel duurder.
 
Hoi hoi,

Beetje late reactie maar misschien als jij het al hebt opgelost zinvol voor anderen.

Superfish aqua 40 (rare naam voor een 25liter tankje) heeft vaak last van een defecte VSA (voorschakelapperaat), daar is echter een meer dan simpele oplossing voor die ik zelf al maanden gebruik.

VSA + PL armatuur eruit slopen en vervangen door een E14 fitting met spaarlamp 7Watt van Sorbo, verkrijgbaar bij de supermarkt om de hoek.
Deze beide passen perfect in het bestaande waterdichte/spatwaterdicht lichtkapje.

Voor het specifieke type lampje kun je me gerust een PM sturen ik heb de lege verpakking nog ergens liggen.

Hoop dat ik iemand hiermee een snelle oplossing kan bieden die ook nog eens goedkoop is (ik zat maanden met een aqua 40 met kapot licht).
---------------------------------------------
Zou dit kunnen?
 
Terug
Bovenaan