Aqua 60 Binnenfilter


B

bolino12345

Guest
Hallo allemaal,

Ik refereer bij deze even terug naar een ander huidig topic wat ik heb:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1378689

Ik zit eraan te denken een nieuwe binnenfilter aan te schaffen. Momenteel zit ik met een JBL CristalProfi i80 met MicroMec en een schuimwat. Alleen het filteren wordt steeds minder en minder. Daarnaast zit te pomp net als alle planten onder de alg.

Ik heb 2 filters op het oog. Beide van Eheim. De Eheim Aquaball 130 en de Eheim Biopower 130. Heeft iemand hier ervaring mee? Werken ze goed? Of kennen jullie andere goede pompen voor een Aqua 60?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Bolino
 
Ik had een aquaball 130 in mijn aqua 60.

Die doet goed zijn werk, maar pakt wel veel plaats in.
 
Hmm. En is hij stil? En met stil bedoel ik dat je um wel hoort draaien, maar dat je niks hoor kraken oid?
Noujah, dan pakt ie maar een beetje plaats in. Als ik daardoor van mijn alg afkom en daardoor helderder en kwalitief beter water door krijg, dan graag!

De biopower schijnt namelijk een 'verbeterde' versie te zijn. Mbt. kliksysteem en uiterlijk. Voor de rest ziet ie er hetzelfde uit.
 
De alg krijg je niet alleen met een ander filter kwijt. De oorzaak van de alg eerst aanpakken heeft prioriteit.
Plantenvoeding, tekorten aanvullen en water testen.

En het filter goed schoonmaken? Niet alleen de wattwn, maar ook de propeller helpt niets?
 
Waarom open je 2 topics,over 1 onderwerp?

Geef eerst je waterwaarden eens. Dat ze goed zijn????
 
Bertus zei:
Waarom open je 2 topics,over 1 onderwerp?

Geef eerst je waterwaarden eens. Dat ze goed zijn????

Ik open 2 topics, maar over verschillende onderwerpen.
De ene gaat over hoe ik de alg kan verwijderen en de andere over de filter, dus ik snap je punt niet helemaal Bertus? :)

pH = 6,7/6,8
kH = 3 (hoort 5 a 6 te zijn volgens de winkel)
Nitriet/Nitraat en Ijzer waren stuk voor stuk 'perfect' volgens de speciaalzaak. Allemaal zo ver als het kon lichtgekleurd volgens de test.

Misschien is het slimmer om in het andere topic hierover verder te praten, aangezien iemand van Beheer ook naar deze waardes vraagt Bertus ;)

Met dit topic wil ik meer bereiken welke mensen ervaring hebben met de Aquaball en/of Biopower binnenfilters van Eheim. Aangezien mijn huidige pomp ruim een jaar uit is en redelijk begint te kraken.
 

Terug
Bovenaan