Aqua bid


G

Gabster85

Guest
Beste medeforumers,

Ik ben nog wel eens aan t speuren waar ik killi eitjes kan kopen nu kwam ik op aqua bid. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zelf koop soms wat via ali xpress of wish maar door paypal te gebruiken is mijn aankoop verzekerd. Wie kent het?
 
Ik ken het van kempvissen. Die komen via thailand of indonesie. Je betaalt de vissen. De dealer rekent vaak ook nog een kleine verzend bijdrage. Maar bij kempvissen is het zo dat die via een transshipper Europa in moeten komen (ivm importvergunningen enzo). Vaak kost dat proces ook 50 a 60 euro. Dus het hele transport gebeuren voor die vis is al 60 a 70 euro.
Nou weet ik niet hoe dat voor eitjes zit? Maar op zich werkt het wel hoor.
 
Volgens mij geldt voor eitjes ongeveer hetzelfde, ik hoor vaak dat mensen met velen een bestelling samen doen, dan worden de reiskosten verdeeld, en is het dus een stuk goedkoper...
 
Ik heb via auqabid mijn Nematolebias Whitei gekocht bij een kweker. Er bestaat niet zoiets als 'de ervaring met', want het is eigenlijk gewoon Marktplaats, maar dan specifiek voor aquaristen.

Mijn ervaring is prima. De verkoper (Duitsland) is een ervaren hobbykweker waar ik nog een poosje contact mee gehouden heb. Maar dat zijn individuele ervaringen. Je zult af moeten gaan op het beeld wat je uit de advertentie en reviews krijgt. Over het algemeen accepteren de verkopers geen aansprakelijkheid voor de verzending en ik vraag me af of Paypal evt. verlies dekt. Maar ja.... Als je dat ene zeldzame visje of haar eitjes wilt bemachtigen ...... :)
 
Vwb. de kosten: Ik was 15 euro voor de eitjes en 7 of 8 euro verzendkosten kwijt. Maar dit kwam dan ook uit Duitsland.
 
Zelfde ervaring als Peter. Maarrrrr je weet nooit zeker hoe de eitjes de reis overleven. Drie keer besteld, één keer geen jongen, één keer slechts één jong, en één keer succes. Hangt er net vanaf hoe lang het duurt, hoe de mafklappers van de post er mee omgaan etc etc. Eitjes gaan gewoon in een enveloppie. De beoordelingen lezen en een beetje googlen zegt vaak wel genoeg.
 

Terug
Bovenaan