Aqua Medic 1000??


benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
13,339
Locatie
Hellendoorn
Website
aquaforum.nl
Vandaag kocht ik dus op die Twente beurs zo'n (gebruikte) reactor die in elk geval sterk lijkt op een Aqua Medic 1000. Koste me één euro dus builen gaan we er ons niet aan vallen. Ik zie er verder geen merk opstaan dus of het ook werkelijk zo'n ding is weet ik niet. Wat ik wel graag wil weten is welke mensen met zo'n apparaat werken en hoe dit bevalt. Kijkend naar die balletjes die erin zitten valt mij op dat die dingen er vast geklemd inzitten, ze kunnen dus niet bewegen. Zou dat trouwens niet beter werken wanneer ze dat wél deden? Ik neem tenminste aan dat het doel van die balletjes is om de oplossing van de ingevoerde CO2 te vergroten. Werkt dit dan ook? Graag dus informatie van elke aard dus over dit ding!

IMG_20190317_162423.jpg
 
Die ballen dienen ervoor om de CO2 belletjes wat langer in contact te houden met het water. Dus ze hoeven niet te bewegen.
 
Ik kan je vragen niet beantwoorden Ben maar kreeg dezelfde eens bij een 2e hands co2 set die ik kocht. Hij ligt al jaren in de schuur en ik gebruik hem dus niet.
 
Balletjes zijn om de CO2 belletjes kleiner te maken waardoor ze makkelijker op zouden kunnen lossen.
 
Op basis van de foto zeg ik AM1000

Gebruik deze zelf naar grote tevredenheid. Bij mij konden de balletjes eerst draaien, maar ik vond dat zo irritant, dat ikberbiets media bij gedaan heb, zodat het nu stil is.

Het doel is dat de bellen langer contact maken met het water en zo dus beter oplossen.

Heb ook wel eens vol siporax geprobeerd, merkte qua oplossing weinig verschil, qua flow wat minder door de grotere weerstand.

Via mijn bellenteller kan ik niet zien hoeveel CO2bim toe voeg (gaat te snel) dus ik zit op 30 AM1000 bellen, afgelezen bij de slang in de reactor.

Geen nevel of bellen in mijn bak

Ben er zelf blij mee en enthousiast over
 
Veel dank alvast voor deze informatie. Op dit moment gebruik ik het ding (nog) niet. Wanneer het minder goed zou werken dan m'n huidige diffuser blijft alles zo. Onder meer dus reden voor mijn vragen. In ieder geval heb ik de reactor maar vast schoongemaakt, ontkalk door er azijn in te gieten, hij ziet er al wat frisser uit nu. Door het slangetje, zo zie ik, wordt de CO2 onderin het apparaat geblazen. Er zit aan het einde van dat slangetje niets wat de stroom CO2 alvast breekt, dat hoort ook zo?
 
Op basis van de foto zeg ik AM1000

Gebruik deze zelf naar grote tevredenheid. Bij mij konden de balletjes eerst draaien, maar ik vond dat zo irritant, dat ikberbiets media bij gedaan heb, zodat het nu stil is.

Het doel is dat de bellen langer contact maken met het water en zo dus beter oplossen.

Heb ook wel eens vol siporax geprobeerd, merkte qua oplossing weinig verschil, qua flow wat minder door de grotere weerstand.

Via mijn bellenteller kan ik niet zien hoeveel CO2bim toe voeg (gaat te snel) dus ik zit op 30 AM1000 bellen, afgelezen bij de slang in de reactor.

Geen nevel of bellen in mijn bak

Ben er zelf blij mee en enthousiast over
Je laat de CO2 ook zo in dat ding blazen? Of heb je er nog iets tussen?
 
dat hoort ook zo?

Ja, zo zit het bij mij ook. Ik zal er morgen even proberen een filmpje van te maken..........

Je laat de CO2 ook zo in dat ding blazen? Of heb je er nog iets tussen?

Uhm, hoe bedoel je precies........

Ik heb na mijn regelaar een magneetventiel, dan CO2 slang, vlak voor de AM1000 een terugslagventiel en dan nog een klein stukje CO2 slang.

In de AM1000 heb ik verder op de slang niets, dus geen bruissteentje oid, maar just as it is
 
Ja, zo zit het bij mij ook. Ik zal er morgen even proberen een filmpje van te maken..........



Uhm, hoe bedoel je precies........

Ik heb na mijn regelaar een magneetventiel, dan CO2 slang, vlak voor de AM1000 een terugslagventiel en dan nog een klein stukje CO2 slang.

In de AM1000 heb ik verder op de slang niets, dus geen bruissteentje oid, maar just as it is
Dat bedoelde ik, in het ding zit dus niets aan het slang uiteinde. De CO2 wordt er dus zo ingeblazen. Op dit moment werkt ik met een (eigenbouw-)automaat en een Bazooka achtige diffuser. Zonder bellentellers o.i.d. Ook een verkleurende verklikker heb ik niet op dit moment. Dus vraag ik me af hoe dit bij mij gaat werken, gewoon dezelfde hoeveelheid "inblazen" zou in theorie moeten werken maar of dit ook zo is?
 
Ik ben ooit overgestapt van de JBL Taifun op deze AM1000. En ben ook begonnen om geen wijziging in het bellenaantal te maken, maar omdat het verschil zo groot is qua werking, gaat dat niet helemaal op.

Ondertussen zit ik ook met een grotere bak en is alles veranderd, dus hoe dat toen precies was, dat weet ik heel eerlijk gezegd niet meer.
 
Nou, dat ding doet ook niks. Die ballen doen niks met de bellen.

Gaat het water van boven naar beneden?
 
Nou, dat ding doet ook niks. Die ballen doen niks met de bellen.

Gaat het water van boven naar beneden?

Ik denk dat de ballen zeker wel wat met de bellen doen. De bellen stijgen langs de zijkant naar boven, komen daarna in de stroming en worden dan door de ballen gebroken en blijven dan telkens door de stroming meegenomen tot ze opgelost worden, maar dat komt er op dit filmpje niet uit, dus okay, ik zal nog een nieuwe maken. Bellen worden in ieder geval heel duidelijk niet de reactor uitgeblazen.

Waterstroming is inderdaad van boven naar beneden.
 
nog even een extra stukje, waarbij de breking wat beter te zien is



sorry voor het trillen, maar en met de zaklamp en met een ingezoomde telefoon, dat is dus geen combinatie lol
 
Ik heb ook een aquamedic 1000 reactor en vind deze manier van co2 toevoegen toch stukken beter en efficiënter dan een jbl taifun. Ik hoef niet anders meer.
 

Terug
Bovenaan