Wat is er nieuw

Aqua Medic T Controller 2001 HC instellen

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Ik heb een gebruikte Aqua Medic T Controller 2001 HC aangeschaft.

Nu wil ik deze gebruiken om het water temperatuur te monitoren en heb ik de handleiding gevonden

http://www.aqua-medic.de/manuals/20)D ENG F NL ES IT_14151148551.pdf.


Nu staat er in de handleiding..........
Instelling van de door u gewenste waarde: Schakelaar 3 op "Set" (waarde instelling) plaatsen. De setknop (4) op de gewenste waarde draaien en daarna de setschakelaar terug naar “T”..

Nu wil hem om 30 graden instellen maar op e.o.a. manier lukt het mij niet om de aqua medic in te stellen op 30 graden.

Wat heb ik geprobeerd:
verwarming ingesteld op 30 graden
knop 3 waarde instelling
knop 4 (gewenste waarde) nu heb ik aan deze knop gedraaid zowel links om als rechts om

Wat doe ik niet goed.
AQUA-MEDIC1-T-CONTROLLER-2001-HC.jpg
 
Volgens handleiding knop op set schuiven. Dan met de set knop draaien tot 30 graden. Vervolgens de schuifknop op T zetten.

Maar wat doet het apparaat dan niet??
 
bedankt voor reactie, bijoenblik de handleiding had ik al gelezen, maar het probleem is dat ik hem niet naar de 30 graden krijg zowel links als rechsom!
 
bedankt voor reactie, bijoenblik de handleiding had ik al gelezen, maar het probleem is dat ik hem niet naar de 30 graden krijg zowel links als rechsom!

Veranderd er dan helemaal niets in het display??
 
jawel alleen ik krijg het display niet op 30 graden.

De stel schroef (set) gaat niet verder
 
jawel alleen ik krijg het display niet op 30 graden.

De stel schroef (set) gaat niet verder

Dat is raar. Die zou tot 60 graden moeten kunnen. Probeer eens helemaal de andere kant op te draaien.
Gaat deze dan tot 15 of lager?

Wat je ook kan doen. Zet de schakelaar op T draai de knop terug. Zet op set en dan weer verder draaien.

Lukt het dan wel?
 
Ga ik proberen
 
Het is gelukt om de aqua medic op 30 graden te krijgen. Nu ben ik even aan het controleren wat de afwijking is.
 
Raar maar Ik heb hem op set gezet en blijven draaien aan de knop
 
Nu heb ik de aqua medic aangesloten op de thermostaat, De aqua medic is ingesteld op 30 graden, echter het vreemde is nu dat de aqua medic op de set stand een waarde aangeeft van 111.4!!!!!

Heeft het misschien te maken met het volgende!

De thermostaat heb ik nu op de bodem liggen en de voeler van de aqua medic heb uiterst rechts van de thermostaat geplaatst, zowat ter hoogte van de foto!


De werkelijke waarde in het aquarium is echter 26-27 graden!

Ik heb de aqua medic met voeler van de week uitgetest en daar was dus een kleine afwijking maar niet zoals op de foto.

IMG_5265.JPG
 
Heb je iets met de voeler gedaan?? Kabel verlengd? Of loopt de kabel langs een voeding van verlichting.
Deze kan een inductie spanning generen in de kabel van de voeler.
 
Met voeler is niets gedaan, niet verlengd of iets dergelijks. De voeding loopt achter het aquarium en de voeler loopt vanaf de aqua medic direct naar boven het aquarium in,zie foto
IMG_5267.JPG
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan