Wat is er nieuw

Aqua nova NCF 1500 ervaringen ?

sailjo

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2020
Aloha

ik ben op zoek naar een pomp voor mijn 120x40x50 , dus reken maar netto 200 liter . Nu kwam ik de Aqua Nova NCF 1500 tegen, maar zag eigenlijk weinig ervaringen. Sommige waren goed, sommige wat minder. Zijn er hier ook mensen die er ervaring mee hebben, zo ja, hoe vind jij hem ? Zo nee, wat zou een goed alternatief kunnen zijn ?

Alvast bedankt voor de reacties

Annemarie

aqua nova.JPG

Ik heb er geen ervaring mee. Prijs is wel interessant te noemen. Persoonlijk ben ik eerder voor de bekende merken zoals JBL en Eheim.
De actieve kool kun je maar tijdelijk gebruiken.

Ik heb alleen wat co2 slang en een verwarmingselement van dat merk; ben niet bekend met hun filters. Als je besluit om 'm te kopen, ben ik wel benieuwd naar je bevindingen 🙂

Ik heb er geen ervaring mee. Prijs is wel interessant te noemen. Persoonlijk ben ik eerder voor de bekende merken zoals JBL en Eheim.
De actieve kool kun je maar tijdelijk gebruiken.
actieve kool verwijder ik gewoonlijk, daar kun je dan nog iets anders voor in plaats doen. Prijs is inderdaad wel interessant, vandaar ook mijn interesse. Maar ik wil nog rustig om me heen kijken ...

Ja ik heb ook liever voor iets meer geld een JBL of Eheim potfilter want dan weet je dat het goed is en er zijn makkelijk onderdelen bij te krijgen. Als zo n filter toch tegenvalt dan wordt het nog duurkoop.
Ook omdat er al wat minder goede reviews zijn zou ik toch dan liever nu wat meer geld uitgeven of desnoods voor een Eheim of JBL op MP kijken.

zoals gezegd, ik ben me aan het oriënteren. Al ben ik aan de ene kant ook geneigd om voor oud en vertrouwd te gaan, aan de andere kant ik wil soms ook wel eens wat uitproberen....

huidige situatie:

Lido 120 :
Juwel filter nu niet meer actief
extern filter sera bio 250 actief

nieuwe 240 bak:
intern filter super fish actief

tussenstap : onbekend

uiteindelijke opzet :

lido 120 :