Wat is er nieuw

Aqua One Tropical 50 door MaeikeLouise

• Onderwerp starter Onderwerp starter MaeikeLouise
  • Startdatum Startdatum
M

MaeikeLouise

Guest
Voor mijn verjaardag (27 december) heb ik een Aqua One Tropical 50 (45 Liter) gehad. Ik heb hem echter al een paar keer verbouwd dus besloten de veranderingen hier maar bij te gaan houden.

28 december:
screen_shot_2016-03-06_at_15.45.16_copy.jpg

In mijn hoofd leek het geweldig maar de uitvoering viel tegen 🙁

25 januari:
img_7317_copy.jpg

Wilde meer diepte toevoegen door zo'n verhoging te plaatsen. Zag er eerst erg leuk uit maar kreeg toch snel het idee dat dit aquarium iets te klein is voor zo'n grote verhoging.

7 februari:
img_237521.jpg

Zo staat hij er nu nog bij maar heb al wel plannen om hem te veranderen. Wil graag een 3d achterwand dus die is besteld. De leistenen blijven maar wel anders want er zijn nu al 3 platy die ik heb gered van een ingravings zelfmoordpoging (in de inkeping bij het glas).

Het bestand is op dit moment:
10 Platy (allemaal verschillend, 6v,4m)
10 jonge platy (allemaal onder de 2 cm)
3 Borneo steenkruipers
5 Japonica garnalen
+- 10 vuurgarnalen
7 guppen (3v,4m)
en een hele hoop posthoornslakjes

Ik weet dat het erg druk is maar een aantal platy en guppen gaan eerdaags in de Juwel Rekord 60.

Verder heb ik 2 filters op dit aquarium om de waterqualiteit goed te houden. Een aquaflow-100 en de aqua one waterval filter die bij het aquarium zat. Beide zijn gevuld met JBL Micromec, JBL Clearmec plus, Grof foam en een propje witte watten.

Het blauwe licht op de achterwand is afkomstig van een LED RGB bubbel strip (ook een verjaars cadeau). 🙂

Alle jongen die ik weet te vangen gaan in de Ferplast 21 liter om veilig te groeien tot 1-2 maanden leeftijd. De mooiste houd ik de rest gaat op marktplaats of geef ik weg.

Wat een leuke bak is dat 🙂

Dank je! Het is mijn eerste 😉

Vandaag de leistenen verwijderd omdat ik even wil kijken hoe ik die bij het veranderen mooi kan plaatsen. Morgen komt de 3d achterwand binnen dus dan kan ik aan de slag.

Ook nog maar vast wat extra plantjes gekocht.

Besloten om 4 van mijn platy te verkopen. Vind ze prachtig maar in combinatie met de guppen gewoon teveel. En wil ook wel wat eigen kweek houden dus ja dan moet je wat......Zeker als je Comet Platy (victoria platy) vandaag bevalt van 15 jongen 😉

Gister mijn bak maar even verbouwd. Alles eruit, 3d wand geplaatst, leisteen muurtje gemaakt, planten er in en klaar. Na het vullen de visjes er weer in.
Tijdens het leeghalen wel 100 posthoornslakjes gevonden. Die gaan dus lekker 😉 En naast de 15 van gister bleken er ook nog 29!!!!!! platy jongen in de bak verstopt te zitten van verschillende leeftijden. Mijn god wat veel! dacht dat ze wel opgegeten zouden worden maar niet dus.......

Bij het terugplaatsen van de vissen kom ik tot de conclusie dat ik 2 platy mis 🙁 Er zat wel een afdekking op de emmer maar helaas niet helemaal afgesloten. Mijn prachtige Comet platy (ja die gister 15 jongen baarde) en het mooiste (en drukste) mannetje dat ik had hebben zelfmoord gepleegd. Ze lagen dood op de grond onder de stoel 🙁 Heb ze helaas niet horen springen. De 2 die ziek waren en in QT zaten waren eergister al overleden helaas dus ga van 10 naar 6 platy in 2 dagen 🙁

De overige vissen vermaken zich prima in de nieuwe bak, net als de japonica's:

Met licht:
img_18097.jpg

Zonder licht:
img_8106.jpg

Mijn leisteen muur:
img_8110.jpg

Rechter hoek (met 2 vrouwenguppen en 2 jonge platy):
img_8109.jpg

Linker hoek (met filter en verwarming):
img_8111.jpg

En het midden met de achterwand (de steenkruipers vinden hem helemaal geweldig):
img_8112.jpg

Nu maar hopen dat de planten lekker snel de hoogte in gaan groeien 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan