Wat is er nieuw

aqua pro 2 pomp lekt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Damay77
  • Startdatum Startdatum
D

Damay77

Guest
Wie kan me helpen.. ik heb gisteren mn pomp verschoond en sindsdien lekt hij. de 1e keer ging het vrij vlot. binnen een uur was er al een halve emmer wat uit gelopen. ik heb hem open gemaakt, alles aan geduwt en weer dicht gedaan. hij lekte iets minder. daarna nog een keer open gehad. de mandjes eruit gehaald, en alles 1 voor 1 weer terug. gezorgt dat er geen filtermateriaal tussen zat en dat de mandjes en het buisje goed op elkaar aansloten. hij lekte nog steeds iets. ik las ergens iets over een te hoge druk en dat je hem dan iets hoger moest zetten. dit heb ik gedaan en eerst lekte hij helemaal niet en sinds vanmorgen weer ongeveer 10cm water in de emmer. het komt aan de zijkant eruit. heel langzaam. de " vakjes" lopen vol water en dit stroomt langzaam over. foto toegevoegd van waar het water vandaan komt. dit is een foto van internet maar bij mij komt het water uit de vakjes waar de stekker uit komt. (link doet het niet goed, iets naar beneden scrollen en dan de 3e foto als voorbeeld)
wie weet wat ik hieraan kan doen? ik durf eigenlijk nu niet te gaan slapen, bang dat ik morgen in de woonkamer een waterballet heb.
106814-groot-aquarium-minimaal-2-bij-50-bij-60

Komt het niet onder de koprand vandaan>

Kan zijn dat rubber niet goed aansluit.
Doe ook vaseline op het rubber.
Dan stukje luchtslang nemen, 2 stukjes van 1 1/2 cm knippen.
dan in d lengte, heb je 4 stukjes.
Leg die 1 voor 1 onder de klemmen.
Trek je die wat strakker aan.

Anders onder de slangpilaren ,misschien. die in het deksel steken.

het komt iig niet onder de slangpilaren vandaan. het komt echt ergens uit de zijkant.
gelukkig de pomp vannacht in een emmer gezet en in een bak. de emmer was al over gelopen. hij heeft ongeveer een halve emmer water gelekt.
toen ik de pomp in de keuken iets scheef hield, liep het water er ook uit. heb het rubber eruit gehaald en ingevet met vaseline.
op zn kant gehouden en nu lekte hij niet. nu staat hij weer een uur te draaien en zie ik toch weer langzaam water in de emmer stromen. onder de pomp, bij 2 hoeken. bovenaan die hoeken zie ik geen water uit de pomp komen. het zou er dan onder de sluitingen uit moeten komen en dan tussen de behuizing en de pomp-bak naar beneden sijpelen. dus zeg maar achter de plastic "bekleding" van de pomp. maar ja, wat nu? dit schiet ook niet op. snap ook niet waarom hij nu ineens lekt. hebt dat ding al 8 jaar en hij word altijd op dezelfde manier verschoond en terug gezet. en nu ineens zo lek als een mandje..

het lukt om er een stukje slang tussen te doen.
misschien toch de sluitingen? wel apart dat dat ineens is maar goed..

Tja, de laatste druppel doet de emmer overlopen.

Rubber heeft ook geen eeuwig leven,he.
daarom altijd invetten.
Blijven ze zacht.

iig bedankt. heb een nieuwe ring besteld en deze ingevet en in de pomp gedaan. hij lekt nog steeds iets maar veel minder dan wat hij gedaan heeft. nu een cm water in de emmer op 1,5 dag, daarvoor was dat bijna een emmer per dag. er zit blijkbaar nog iets niet goed maar tot zoverre is het te doen...

Stukje doorgeknipte luchtslang op de hoeken gedaan?

Als je met de vinger rondom onder de kop voelt, voel je dan geen vocht?

met stukjes slang er tussen ging hij niet meer dicht. voelde ook geen vocht. kwam echt onder de sluitingen vandaan. maar heel apart, hij lekt niet meer.....

Had je ze in de lengte door geknipt.

Hele stukjes, zijn te Dik,ja!.

heb ook eerst deze pomp gehad , van sinds dag 1 lekten ze de vaseline die ze gebruikten bevatte petroleum uiterst slecht voor rubbers , rubber sterft af van petroleum , als je deze zou uitrekken zie je fijne haarscheurtjes , best kraanvet gebruiken deze lost niet op , ikzelf gebruik viessmann armaturenvet lost niet op in water en geen schadelijke stoffen , heb ik met liters liggen op het werk , anders kan je in de sanitaire handel sanitair kraanvet halen is hetzelfde , Grohe, HansGrohe, Paffoni = zonder petroleum

Eheim vaseline is ook prima.

En ja, kranenvet werkt ook prima.
is rood van kleur,he.

Alle kleuren , ene merk bij het andere van mij het tussen transparant en wit , grote kans bij sanitaire handel dat je gratis een zakje van 10ml meekrijgt , doe je lang mee maar natuurlijk eheim is geen speelgoed zal wel kwaliteit zijn jammere is dat het betreffende merk altijd vaseline gebruikt op basis van petroleum en ze zijn gedoemd tot lekkages

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan