Wat is er nieuw

Aqua-pro 4 onderdeel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gremlin
  • Startdatum Startdatum
G

Gremlin

Guest
Hallo allen,

Onlangs hebben wij een Aqua-pro 4 tweedehands aangeschaft. Vandaag wordt deze in elkaar gezet. Hij komt te fungeren als tweede externe filter.

De vraag:
Kan iemand ons vertellen wat voor onderdeel dit is, en waar wij deze horen te plaatsen?

585173gremlin_0_85_aquariu.jpg

Alvast bedankt.

groet,
GTG

P.s. mocht iemand nog tips (of een handleiding) hebben over de Aqua-pro 4, dan horen wij dat graag 🙂

Nou, ik weet niet of het ook echt een voorwerp is wat er echt bij hoort.

Evt. gewoon er tussen weg laten. bovenste gedeelte maakt het buisje erg nauw, wat je liever niet hebt omdat het water dan dan amper door heen kan.

Dat laat ik het gewoon weg.

Blijkbaar is dit een wat verouderde versie van de Aqua-pro 4, zie onderstaande foto's. Is de handleiding hiervoor nog steeds geschikt of heeft iemand anders nog een oude handleiding?

482451gremlin_0_85_aquariu.jpg

243692gremlin_0_85_aquariu.jpg

Een externe filter is een externe filter. Stelt geen zak voor 😛, of je hebt een bijzondere.

Je sluit 2 slangen aan (inloop en uitloop van het water), 1 doe je links van de bak en 1 doe je rechts van de bak. Hierdoor loopt je water mooi van links naar rechts, of andersom. Zorg er voor dat de slangen erg vast zitten op de monteer stukjes van het filter (Die 2 buisjes boven op), omdat die er natuurlijk niet af mogen klappen.

zuig een keer de slang waar het water UIT komt en je filter loopt vol water. Stekker erin en gaaaan!!!

Des noods haal je een paar slangen bij de wildkamp op voor een paar euro. Moet je wel even op het formaat letten. Zal 12/16 of 16/22 zijn.

Dat is waar. Ik denk dat ik de in- en uitvoer in dezelfde hoek plaats. Uitstroom bovenin met een spraybar.
(Komen dus 2 in stromen en 2 spraybars aan dezelfde kant). Alles staat wel coherent met elkaar.

Misschien niet het meest ideale, maar dan zit alle techniek wel mooi weg gewerkt in 1 hoek.

Zitten er geen manden in?
Met vulling?

sorry Bertus. Jawel die zitten erbij... 3 manden:
1 met pijpjes
1 met balletjes
1 leeg (wil ik pijpjes in doen)

Alle 3 de manden hebben een sponsfilter:
1 dikke blauwe
1 dikke groene
1 dunne groene (lijkt zelf geknipt)

Ik moet nog even de volgordes opzoeken.

Ik knip ook zelf de schuimmatten.