Aquael 30L Smurfen bakje (Fruyit)


Fruyit

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2018
Berichten
190
Na een lange tijd wachten is het toch zover, eerste loontje gestort en het avontuur kon beginnen :)

Ik had al goed liggen rondkijken en had mij zeer hard gefixeerd op de Aquael serie, zeker omdat de aquael mini pad heel geluidstil is, dus is het uiteindelijk dit leuke bakje geworden.

Na het klaarzetten van het bakje zag het er zo uit.
IMG_20181228_205722 (1).jpg


Nu is er ondertussen een kleine aanpassing geweest in de inrichting, maar die foto komt morgen :)
De garnaaltjes zitten er ondertussen ook in, hiervan ook morgen een foto, maar de titel verraad het al een beetje. (Thankyou Kjell)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ben wat laat met posten, had de tijd niet in die periode. Bakje draaide net 3 weekjes, waterwaardes waren ook allemaal dik in orde.
 
Het rode plantje rechts van voor is verandert door een bucephalandra, vindt deze plantjes heel mooi om naar te kijken.
IMG_20190115_142451.jpg


En dan de garnaaltjes, het zijn Blue carbon garnalen geworden, 12 stuks waarvan maar liefst al 4 zwanger! :)
IMG_20190114_204000.jpg
IMG_20190114_203548__01.jpg
 
Heel veel plezier van je mooie garnalen! Je ziet de oogjes al in de eitjes, zo grappig.
 
Leuke garnaaltjes! bucephalandra, lijkt dat wat op Anubias?

Het zijn trage groeiers maar je hebt ze in heel veel soorten en kleuren. Net zoals anubias groeit de bucephalandra uit een wortelstuk, dus je moet hem op iets vastbinden. In de grond kan de wortel beginnen rotten.
 
Gewoon met de smartphone, veel fotos nemen en geduld hebben :D
 
Klopt je betaalt inderdaad wel wat ervoor, maar ik vindt het het zeker waard :D
 
IMG_20190122_185011.jpg
IMG_20190122_185205.jpg

Nog 2 fototjes van de bewoners.

Ondertussen zijn 2 van de 4 garnalen bevallen, dus hopelijk binnenkort kleintjes spotten :)

Komende dagen ga ik proberen ook een paar mooie foto's te nemen van de Bucephalandra's die ik hier in heb, een black violet en een gold leaf.
 
heel mooie bakje! en ook prachtige garnaaltjes!
hopelijk veel baby's!
mag ik vragen welke bodem je hebt?
 
weet je toevallig ook welk merk? :)
ik vind het heel mooi dat ze niet allemaal dezelfde kleur hebben, of ligt dit aan de lichtinval?
 
Het merk weet ik echt niet meer, het is nog een overschot van mijn ouders hun aquarium een aantal jaar terug, is inderdaad een kleurverschil, de lichtinval versterkt dit. Ik zal is horen welk merk het mogelijk is, mijn vader wist nog de dikte van korrel, misschien ook nog het merk, maar kan niks beloven.
 
Garnaalbaby.png

En de eerste baby garnaal is gespot!
Ik gok dat de garnaal net geen 2mm groot is.
 
Jup, heb er ondertussen al 5 geteld, zullen er nog wel meer zijn :)
 

Terug
Bovenaan