Wat is er nieuw

aquael 500 turbo

• Onderwerp starter Onderwerp starter jejachmi
  • Startdatum Startdatum
J

jejachmi

Guest
hallo,

ik heb deze filter, de bedoeling is dat dit een garnalenbakkie word.

alleen de standaard spons die erop zit is net iets te grof.
welke spons kan ik erop zetten maar die wel fijner is

gr jeffrey

Waarom vind je die dan te grof??
Ik ken de filter zelf niet hoor maar het maakt voor garnalen niet zoveel uit dacht ik namelijk.

nouja ben bang dat ze via de spons dus in het rotortje van de filter komen.

Ik begrijp wat je bedoeld ja, is een vrij grove spons.. stelde diezelfde vraag ooit ook eens, maar blijkt toch dat jongbroed er niet door kan worden getrokken. Heb 'm zelf nog niet in gebruik dus spreek niet uit ervaring.

oke,. nu zit ik in een dilemma, haha

ik wacht de andere reacties effe af,
kan het altijd nog vervangen, heb ook de spiorax dingen erin zitten, dus als ik alleen een spons zou vervangen zou het goed moeten gaan.

bedankt voor ej reactie.

Bij mij waren er overal babygarnaaltjes op de spons te vinden. Die worden er niet door getrokken.

oke, oke.
welke garnalen had je dan?

Een bijkomend voordeel van een sponsfilter is dat het oppervlakte waarover de zuiging actief is groter is. Dus ook als een baby-garnaaltje er in zou kunnen verdwijnen, zou dit, in theorie, niet gebeuren omdat de aanzuiging niet te sterk is.

Er zijn allerlei sponsen te vinden online. Een grotere en of fijnere kan voor de zekerheid. De meningen zijn er over verdeeld of de standaard spons voldoet.

oke bedankt. ik laat hem lekker zitten zo

Gebruikt zowel de groffe en fijne spons en heb nooit geen baby garnalen verloren.

niet dat je weet 😀

maar oke ben er over uit en ik ga de groffe spons gebruiken

Heb hem ook maar heb niet echt het idee dat het een te grof filter zou zijn.. Heb geen garnaaltjes nog in de bak zitten, hij is nog aan het indraaien 😉

oke.helemaal mooi.

hier ook nog indraaien hoor.

Ik heb deze filter ook en ik haal toch wel vaak baby garnalen uit de filter, ze kunnen volgens mij niet bij de rotor komen bij mij vanwege de filterwatten die ik in het onderste bakje heb zitten (ik heb er 2 bakjes op zitten). Maar de spons laat zeker wel garnalen door bij mij. Misschien dat dit in het begin nog niet zo is maar de spons lubbert een beetje uit en misschien dat ze dan via de bovenkant er in kunnen komen?

In dat geval moet je even op zoek naar een spons van 7 (diameter) bij 9 (hoogte) dacht ik zo uit mijn hoofd.. als je een mailtje stuurt naar aquaplantsonline.nl kunnen ze je wel vertellen welke van hun huismerk-sponzen aan die maat voldoet, die sponzen zijn namelijk een slag fijner.
Zul je hooguit even de binnenkern op maat moeten snijden.

ik kijk wel even wat beste is en wat ik er anders van kan maken.
bedankt alleN!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan