GynnadVis
Well-known member
- Lid geworden
- 8 september 2012
Ik merk dat de flow in mijn aquarium momenteel niet optimaal is (230x60x70), op dit moment heb ik een Fluval FX6 en dit is waarschijnlijk te weinig capaciteit voor de inhoud van mijn aquarium. Nu ben ik opzoek naar een vervanger (of evt. een extra pomp) en is mijn oog bij Vivarium op de Aquael Hypermax 4500 gevallen. Ik weet dat @sschot goede ervaring heeft met Aquael, ook qua geluid (of juist het geluid wat je niet hoort
.
De prijs voor de Aquael Hypermax 4500 vind ik prima, maar voordat ik hem bestel wil ik wel zeker weten dat dit mijn 'probleem' oplost / dat het zeker gaat verbeteren. Op basis van enkele sites heb ik wat informatie gevonden over beide pompen en volgens mij is het als volgt:
Met andere woorden de Aquael 4500 lijkt de juiste keuze te zijn en volgens mij zou de flow ook aanzienlijk beter moeten zijn. Helaas zijn er geen directe vergelijkingen op het internet te vinden tussen de Fluval FX6 en de Aquael Hypermax 4500. Zie ik nog iets over het hoofd?

De prijs voor de Aquael Hypermax 4500 vind ik prima, maar voordat ik hem bestel wil ik wel zeker weten dat dit mijn 'probleem' oplost / dat het zeker gaat verbeteren. Op basis van enkele sites heb ik wat informatie gevonden over beide pompen en volgens mij is het als volgt:
- Filtercapaciteit van de Aquael is hoger
- Filtermateriaal / Biologische capaciteit van de Fluval is iets hoger
- De Aquael heeft 2 uitstromingen wat zeker ten goede zal komen van de flow tegenover maar 1 bij de Fluval
- Stroomverbruik van Aquael is lager
- Geluid van de Aquael zal lager zijn, niet direct kunnen vinden van de Fluval maar die hoor ik zeker wel
This is for sure an awesome filter which will take the place of 2 x FX6 filters as far as flow and how much media is contained in the filter (easily 10kg).
Met andere woorden de Aquael 4500 lijkt de juiste keuze te zijn en volgens mij zou de flow ook aanzienlijk beter moeten zijn. Helaas zijn er geen directe vergelijkingen op het internet te vinden tussen de Fluval FX6 en de Aquael Hypermax 4500. Zie ik nog iets over het hoofd?
Fluval FX6 | Aquael Hypermax 4500 | |
Voor aquaria tot (liter) | 1500 | 1500 |
Vermogen (Watt) | 43 | 18 - 36 |
Afmeting breedte | 40 | 36 |
Afmeting diepte | 40 | 36 |
Afmeting hoogte | 53 | 55,5 |
Filtercapaciteit | 3500 | 4500 |
Max flow rate | 2130 | ? |
Filtermateriaal / Biologische capacieit | 20 | 16 (inclusief pre-filter) |
Output stream | 1 | 2 |