Wat is er nieuw

Aquael mini pat op 60 liter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.Slak
  • Startdatum Startdatum
A

A.Slak

Guest
Hoi even een klein vraagje,

Op de 30 liter heb ik een aquael mini pat draaien. Super dingetje met fijne spons voor de garnalen. Nu heb ik in mijn home 60 het gewone filter met panty. Ik zag op de verpakking van de aquael dat deze voor aquariums tot 120 liter geschikt zijn. Hij draait nu mee op de grote bak, zou ik deze uiteindelijk in de home 60 kunnen gebruiken? Hij filtert 400 liter/uur

Graag jullie advies 🙂

Wat wil je erin houden?

De bak draait al een tijdje, met 10 kubotai en 6 otocinclus plus garnalen.
Belasting is dan niet echt groot, dus denk dat het wel kan. Maar als je er nog meer vissen inzet, zou ik toch even kijken naar wen ander filter.😉

Persoonlijk denk ik dat de spons te klein is (voor deze bak)om voldoende bacteriën op te slaan. Vandaar mijn twijfel.

Je zou verschieten hoeveel bacteriën er in die spons zitten.
Met zo'n kleine belasting zou het wel moeten lukken hoor.

Ik twijfel ook en op een bak van 60 zou ik dan de Aquaell 500 bijvoorbeeld nemen. Of de SF Aquaflow 100 maar dan de ingang van het snoer even dichtstoppen met filterwatten.

Ok, hier dus ook twijfel 🙂 De SF aquaflow hangt er op dit moment in. Maar de aquael is een stuk kleiner en dus iets attractiever. Vandaar mijn vraag hier.

Ik heb hier een Aquael mini pat in de 60 cm en gaat prima tot nu toe dan,zitten wel enkel garnalen in maar het aantal neemt flink toe maar verwacht geen problemen.

Ok, hier dus ook twijfel 🙂 De SF aquaflow hangt er op dit moment in. Maar de aquael is een stuk kleiner en dus iets attractiever. Vandaar mijn vraag hier.

Ik heb hier in en nano de Aquaell mini pat en de 100 naast elkaar hangen en in formaat zie je eigenlijk geen verschil. Ik heb er 2 in want een is voor het geval er elders een keer een filtertje uitvalt.
Toch zou ik met ook visjes in de bak niet de mini pat nemen maar dat is persoonlijk😉

Ik heb hier in en nano de Aquaell mini pat en de 100 naast elkaar hangen en in formaat zie je eigenlijk geen verschil. Ik heb er 2 in want een is voor het geval er elders een keer een filtertje uitvalt.
Toch zou ik met ook visjes in de bak niet de mini pat nemen maar dat is persoonlijk😉
Denk dat ik dan de 200 erin heb hangen, die is wat groter. De standaard filter van de Home 60

Heb ze nu allebei erin hangen, heb in mijn bak gewerkt en de inrichting wat veranderd. Zal straks even wat foto's in het album plaatsen 🙂

Denk dat ik dan de 200 erin heb hangen, die is wat groter. De standaard filter van de Home 60

Dat zou kunnen hoor want de 100 zat destijds ook bij de Home 40 volgens mij.

Je kunt de aquael pat mini pakken en dan een grotere spons erop zetten.
Werkt perfect hier 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan