Aquael nano 20 liter van TonHageraats

  • Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum

T

TonHageraats †

Guest
Onlangs een bakje overgenomen en dan gaat het kriebelen natuurlijk :D
Voorlopig maar even opgezet, de opzet kan/zal verder nog veranderen.

• Aquael 20 liter nano
• Superfish Qube Led-Licht 30 3 Watt
• Dennerle nano hoekfilter XL
• Tetra 25 watt staafverwarming
• GlasGarten Environment soil

Mijn bedoeling is om hier Taiwan Bee garnalen in te gaan houden, maar eerst maar even een paar weekjes indraaien :daisy:

2018-05-11 15.39.05.jpg



2018-05-16 11.52.21.jpg


2018-05-16 11.52.36.jpg
 
Mooi ingericht met dat hout Ton. En een erg goede bodem;)
 
Toppie Ton. Veel plezier ermee.
 
Ziet er nu al goed uit.
 
Oh wat gaaf!! Ook al zo'n leuk bakje.
 
Leuk bakje zo Ton! En mooi stukje hout (tot je er met een netje in moet ;):D)
 
Leuk bakje zo Ton! En mooi stukje hout (tot je er met een netje in moet ;):D)
Geen probleem, het hout kan ik rechtstandig eruit halen en scheppen wat ik maar wil, het andere plantje zit op steen dus ook makkelijk even te verwijderen.
 
Mooi mooi!

Weer een bakje erbij:D

Succes met de garnaaltjes:thumbs:
 
Mooi bakje Ton!
 
Oh dat heb je snel gedaan hahaha geweldig! Mooi ingericht :D
 
Mooi bakje! Hoe bevalt de hoekfilter van dennerle? Ben er namelijk over aan het denken om die ook voor mijn nano aan te schaffen.
 
Mooi bakje! Hoe bevalt de hoekfilter van dennerle? Ben er namelijk over aan het denken om die ook voor mijn nano aan te schaffen.
Het is een goed filtertje, komt nagenoeg geen vuil uit als je hem eruit haalt om schoon te maken en krachtig genoeg.
Maar zoals alle binnenfilters relatief groot voor zulke kleine bakjes.
 
Het is een goed filtertje, komt nagenoeg geen vuil uit als je hem eruit haalt om schoon te maken en krachtig genoeg.
Maar zoals alle binnenfilters relatief groot voor zulke kleine bakjes.

Tja, er zijn helaas weinig kleine fatsoenlijke binnenfilters te vinden. Maar in ieder geval positief dus!
 
Ik heb op mijn 30 liter de Eden 501 buitenfilter zitten bevalt ook prima, deze kan je achter de bak zetten.
https://www.aquariumproducts.nl/eden-501-aquarium-filter

Daar heb ik ook naar gekeken, maar kan mergens de maat van de slangen en ellebogen vinden. Ik heb maar beperkte doorvoer aan de achterkant van de kap en kan ook niet echt inzagen. Dus weet niet zeker of ik de slangen door de kap krijg ;)
 
Daar heb ik ook naar gekeken, maar kan mergens de maat van de slangen en ellebogen vinden. Ik heb maar beperkte doorvoer aan de achterkant van de kap en kan ook niet echt inzagen. Dus weet niet zeker of ik de slangen door de kap krijg ;)
Met een halve cm heb je al genoeg.
 
Dan zou het inderdaad wel moeten lukken :) Is een mooiere oplossing dan een interne filter.
 
Wauw dat ziet er interessant uit, hier ga ik mij eens verder in verdiepen!

Hoe zit het dan met bacterie opbouw en dergelijke?
Gelijk als elk ander filter, je hebt 2 compartimenten één heb ik vol met siporax, de 2e is de standaard spons.
 
Gelijk als elk ander filter, je hebt 2 compartimenten één heb ik vol met siporax, de 2e is de standaard spons.
Ik lees net dat die niet onder het aquarium mag staan wat voor mij juist de reden is om een extern filter te overwegen dus voor mij valt die af...
 
En hoe gaat het met dit bakje?
 
Geduld is een schone zaak:D:D:D
 
Op wat schimmel op het hout na is er niets wat niet normaal verloopt, komende week even de waterwaarden meten en waar nodig bijstellen.
 
De bak is ingedraaid en de bewoners zijn gearriveerd, nog even overwennen en er zwemmen dan 31 Caridina cf. cantonensis / Taiwan Bee Panda's in de bak.

2018-07-14 16.57.56.jpg


De waterwaarden waren prachtig gelijk tussen de kweker en mijn bakje :)
 
Mooie garnaaltjes ton, je had toch citroentjes in deze bak?
 
Mooie garnaaltjes Ton maar van wie zullen ze al dat schijten nu weer hebben dan:S:D:D
 

Terug
Bovenaan