Wat is er nieuw

Aquael turbo filter 1000 in Juwel Rio 125?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
Wat vinden jullie van bovenstaand filter voor in mijn toekomstige Juwel Rio 125? Hier zou ik dan waarschijnlijk een extra bakje bij nemen om het filter nog beter te laten functioneren.

De reden dat ik voor deze wil gaan ipv het interne Juwel filter is dat de sleuven hiervan erg groot zijn en mijn garnalen er in zullen verdwijnen en mogelijk ook via ditzelfde filter naar buiten kunnen klimmen. Ook neemt het filterhuis veel ruimte in beslag en denk ik dat ik op termijn mogelijk een buitenfilter wil. Dat zou ik niet meer dan doen als ik het filterhuis zou laten zitten, dus vandaar dat deze er uit gaat.

Nou wil ik dus een filter die veilig is voor mijn garnalen, die je makkelijk weg kunt werken achter bijvoorbeeld een stuk hout of een plant en die ook het water kraakhelder houdt. Gaat dit samen met de Aquael turbo 1000 en gaat dit �berhaupt lukken met een binnenfilter dat ook nog veilig is voor de garnalen?

Ook zou ik willen weten welk filtermateriaal ik het beste als vulling kan nemen voor in de bakjes van welk filter dan ook.

Ik zou graag jullie mening/advies willen, welk filter met welke vulling zouden jullie kiezen en waarom?

Waarom zo zwaar? met 500 lukt het ook wel,hoor.

Wordty toch regelmatig schoonmaken.

Dan wel een gaasje om de instroom doen.
Dat houd wel kleintjes tegen.

Omdat ik dan zeker weet dat hij krachtig genoeg is en je de stroming toch kunt regelen. Ik ben dan toch bang dat de 500 het water niet helder genoeg krijgt en dan moet ik hem vaker schoonmaken en dit lijkt me niet goed voor de bactericultuur.

Is de spons niet de instroom? En als je er een gaasje omheen doet werkt hij dan nog wel voldoende (zeker de 500)? Wat voor gaasje raad je dan aan?

Ik maak een fout.

Zie hem nu,ja. Met spons en siporax.

Ja, lijkt mij wel een goeie.

Ik ben meer van extern. zit meer inhoud in.
Voral Eheim.

:
Aquael TurboFilter 1000.

De nieuwe turbo filters van Aquael, met een unieke manier van filtratie.
De opvolger van de Turbo 650 maar met minder stroomverbruik en het vermogen is aanzienlijk verhoogd.
De turbofilter is uitgerust met een container welke geschikt is voor losse filtermedia.
Daaronder een dikke spons wat er voor zorgt dat het veilig is voor ook garnalen.
De container word geleverd met de biocermax welke perfect zijn voor nitrificerende bacteri�n.
Stroomverbruik is 11 watt.
Vermogen is 1000 liter per uur.
Voor aquaria tot 250 liter.
Twee traps biologische filtatie.

Word tevens meegeleverd:.
Verstelbaar zuurstof diffusor.
Lilypipe bevestiging.
Instelbare doorstroombegrenzer.
120 graden draaibaar mondstuk.
Filtermedia en spons.
U kunt dit filter op verschillende manieren gebruiken.
Alleen met de spons, of alleen met de container gevuld met media, of met spons en filtermedia samen.

Geeft niet, kan zelfs een expert dus gebeuren. 😉

Mooi dat jij ook denkt dat het wel een goede is. Dus je bent het toch eens met mijn keuze voor de 1000 ipv de 500?

Extern is dus ook waar ik waarschijnlijk in de toekomst naar toe wil, alleen op het moment is dat even te kostbaar omdat het aquarium met alle accessoires ook al behoorlijk kostbaar is.

Wel vreemd van dat stukje dat het veilig is voor garnalen. Leek mij ook al hoor, maar volgens degene die op mijn post over het aquarium gereageerd heeft zei dat er toch garnaaltjes via de spons in het bakje komen doordat de spons nogal grof is...

Doe je stukje stof omheen, Zoals een fijn schepnetje.

Ik heb zelf van sinaasappel netjes zakjes gemaakt die ik om de instroom doe, van de filters.
1 mm gaatjes. lopen ze zo over heen.

Een stukje stof zoals van een fijn schepnetje of een panty om de spons heen bedoel je? Filtert het filter dan nog wel genoeg?

Geen panty, die is te fijn.
Mag iets grover zijn.

Kijk het eerst even aan,hoe het gaat.

Ga ik doen, bedankt voor je advies!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan