Wat is er nieuw

Aquael turbo / pat mini serie

NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Leeftijd
56
Voor een aquarium dat ik nog ga inrichten ben ik aan het kijken naar de Aquael luchtfiltertjes.

Welk type/maat zou ik nodig hebben voor een Superfish Home 80? Er komen redelijk wat planten in.
Afmetingen: 60 x 30 x 40 cm, maakt 80 liter.

Verdrijven de luchtfilters geen CO2? Ik wil een lichte stroming in de bak.

De mini pat draait op een eigen motortje en je hoeft het luchtslangetje er niet bij te gebruiken. Aquaell heeft wel grotere want ik heb de mini pat op de nano s.

De mini pat draait op een eigen motortje en je hoeft het luchtslangetje er niet bij te gebruiken. Aquaell heeft wel grotere want ik heb de mini pat op de nano s.
Ah dat ze een eigen motortje hebben wist ik niet! Ik dacht dat lucht aangedreven was. Bedankt voor de link, even neuzen.

Ja maar dan zonder het luchtpompje wat de andere sponsfiltertjes hebben. Boven de spons zie je het blok wat de motor is zeg maar.

60x30x40 maakt 72.

Met bodem + inrichting eraf houd max 60liter over.

Zou zelf haast zeggen pak de turbo 1000.
Mocht die te hard stromen kan je m altijd nog wat terug schroeven.

(Alleen even kijken of die uberhaupt past in je bak)

Ik vergeleek het inderdaad met een sponsfilter met luchtslang en daar ging ik de fout in. Ik ga onlineaquariumspullen eens mailen om te vragen wat de minimale uitstroom per uur is, het moet geen draaikolk worden.
De mini zou ook nog moeten kunnen volgens de specificaties zag ik maar extra filtercapaciteit is nooit weg.

Interessante filtertjes!

Ik gebruik ze in de garnalenbakjes van zo n 30 liter. Ik zou de mini zelf niet op een bak van 72 liter gaan gebruiken. Het zijn best leuke filtertjes ja.

60x30x40 maakt 72.

Met bodem + inrichting eraf houd max 60liter over.

Zou zelf haast zeggen pak de turbo 1000.
Mocht die te hard stromen kan je m altijd nog wat terug schroeven.

(Alleen even kijken of die uberhaupt past in je bak)
Je hebt gelijk qua liters!
De 1000, serieus? Ben bang dat eventuele garnalen worden rondgeblazen. Ik ga toch de winkel even mailen met wat vragen over minimale uitstroom, inderdaad goed om ook even naar de afmetingen te vragen.

Ik gebruik ze in de garnalenbakjes van zo n 30 liter. Ik zou de mini zelf niet op een bak van 72 liter gaan gebruiken. Het zijn best leuke filtertjes ja.
OK goed om te weten, als ik hiervoor kies wordt het minimaal de 500.

Of eventueel een buitenfilter maar ja daar moet je de ruimte voor hebben en ze zijn vaak wat duurder. Ik heb op een Aqua65 de Eheim 2211 draaien.

Ik kan een buitenfilter slecht kwijt en dan zou ik ook de glazen afdekplaat niet meer kunnen gebruiken. Ik zie mezelf geen glas snijden en weet ook niemand die het kan doen voor me. Ik hoop dat ik met een niet al te zware bezetting met een binnenfilter weg kom.

Tussen de rand van het aquarium zit een ruimte niet groter dan een halve pink dik.

Ik heb de 500 hier op mijn 70 liter bak, maar die heeft echt genoeg stroming hoor 😉 😀
Denk dat de 1000 een beetje een golfslagbad wordt.

Wat ik wel heb gedaan is de pons vervangen door een veel grotere spons, zodat je hem minder vaak hoeft uit te knijpen.
En je net wat meer oppervlak hebt voor de bacterien.

Ik heb de 500 hier op mijn 70 liter bak, maar die heeft echt genoeg stroming hoor 😉 😀
Denk dat de 1000 een beetje een golfslagbad wordt.

Wat ik wel heb gedaan is de pons vervangen door een veel grotere spons, zodat je hem minder vaak hoeft uit te knijpen.
En je net wat meer oppervlak hebt voor de bacterien.
Daar was ik al bang voor gezien de bezetting die ik in mijn hoofd heb, ik wil een zeer gematigde stroming, net genoeg voor de planten. Bedankt voor je feedback!

Ik had al heel snel antwoord van Onlineaquariumspullen.

Van de 500 zijn de Afmetingen: 130x70x190 (breed/diep/hoog)
Uitstroom 350-500 liter.

Misschien dat iemand er nog wat aan heeft ;-)

Wat een flink filter is het nog. Het zou waarschijnlijk wel passen met de lange kant langs de achterwand.

Ik kan een buitenfilter slecht kwijt en dan zou ik ook de glazen afdekplaat niet meer kunnen gebruiken. Ik zie mezelf geen glas snijden en weet ook niemand die het kan doen voor me. Ik hoop dat ik met een niet al te zware bezetting met een binnenfilter weg kom.

Tussen de rand van het aquarium zit een ruimte niet groter dan een halve pink dik.

Ja dan zou je uit de plaat een stukje moeten zagen want die is van plexiglas als ik het goed heb. Maar ja, de 500 is ook voldoende hoor en al helemaal met een kleine belasting door garnalen.

Bij de Home 80 is de afdekplaat van glas. Heel lastig te plaatsen omdat de kabels van het filter en de verwarming in de weg zitten. Ik ga nog een review schrijven over deze bak, dan kom ik er op terug. Eerst wat meer gebruikerservaringen op doen 🙂

Jij hebt het door, ik overweeg garnalen 🙂 maar zou met de grote Japonica's het Superfish filter niet gewoon kunnen? Ik heb ze jaren in mijn RIO gehad met een gewone filterkorf, of had ik geluk?

Ok, ik heb de 40 gehad en daar was die van kunststof. Met glas wordt het inderdaad dan erg lastig en dan is de 500 een goed alternatief lijkt me zo. Ik heb in 2 nano s de SF Aquaflow 100 draaien en die doen het prima alleen heb ik voor de jongen een stukje panty tussen het kapje en de spons in en boven bij het snoer een dotje filterwatten.

Als je de bak weinig belast dan zou vast en zeker de bijgeleverde filter moeten kunnen volstaan.

Ok, ik heb de 40 gehad en daar was die van kunststof. Met glas wordt het inderdaad dan erg lastig en dan is de 500 een goed alternatief lijkt me zo. Ik heb in 2 nano s de SF Aquaflow 100 draaien en die doen het prima alleen heb ik voor de jongen een stukje panty tussen het kapje en de spons in en boven bij het snoer een dotje filterwatten.

Als je de bak weinig belast dan zou vast en zeker de bijgeleverde filter moeten kunnen volstaan.

Lage bezetting had ik inderdaad in gedachten. En een plantenjungle ter zijner tijd.

Ik ga voorlopig the Aquaflow indraaien, met panty en filterwatten moet het inderdaad ook kunnen als ik voor garnalen ga.

Wat wel weer leuk is aan de Aquaflow 300 is dat er een compartiment is voor keramische pijpjes, het is dus niet enkel spons. Fijn mocht je de spons per ongeluk iets teveel uitspoelen.

Wat ik bij de 100 heb is dat ik de spons in 2 delen knip of snij en dan om en om vaak de sponsjes even uitspoel.

Wat ik bij de 100 heb is dat ik de spons in 2 delen knip of snij en dan om en om vaak de sponsjes even uitspoel.
Oja natuurlijk, dat is ook een mogelijkheid ::blond::

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan