Wat is er nieuw

Aquaflow 100 of 200

• Onderwerp starter Onderwerp starter Xavipi
  • Startdatum Startdatum
X

Xavipi

Guest
Hallo,
Ik had even een vraag bij men aquarium (54l) of een aquaflow 100 voldoende is of dat je beter een sterkere filter neemt zodat je wat speling over hebt bv aquaflow 200?

Mvg xavier!

Ik neem aan dat de 100 en de 200 staan voor het aantal liters per uur?

Ga er van uit dat je 2 a 3 x je waterinhoud doorpompt per uur. De opgegeven aantal liters / uur is bij "non" belasting van het filter.Sommige biotopen nemen echter genoegen met 1,5 tot 2 x water doorpompen per uur.

Ik zelf ga altijd uit van een maximale capaciteit van 60% van de opgegeven liters/uur.

Maar gemiddeld zou dus voor jou kunnen gelden:

54 liter x 2,5 = 135 liter/uur (60%)
Pomp capaciteit zal dus ergens rond de 225 liter /uur liggen (60% van 225 L/u = 135 L/u)

Ok� zap bedankt voor de mooie berekening , maar een "te grote" filter kan dus nooit kwaad ?�

Xavipi zei:
Ok� zap bedankt voor de mooie berekening , maar een "te grote" filter kan dus nooit kwaad ?�

Ja zeker wel.....niet alle vissen houden van een sterke stroming.
Het filter op zich kan gerust groot zijn (beter zelfs) maar dan zul je de uitstroom moeten/kunnen knijpen.

Ik heb 5 bakken van 60cm met de 100 staan en dat is voldoende vind ikzelf.

Kun je vertellen wat je er voor dieren in wilt houden of al hebt?
Mede dat bepaald wat een geschikte filterpomp is.

Ik heb nu 12 guppen jongen van ongeveer een 2 maanden oud, en ben niet van plan andere soorten te mengen.
O en nog iets, kan actieve kool geen kwaad voor die vissen?

Kool kan zeker geen kwaad maar is normaal niet nodig. Dat gebruikt men meer na bv een medicatiekuur.

Zit dat niet standaard in die filter waarna men dit meestal uithaalt?
En is aquaflow 100 een complete set of horen er andere accessoires bijgekocht te worden?

Gaan gupjes en corydas panda samen? Best per 2 kopen?

Mvg xavier

De set is compleet hoor en de kool zit in het midden van de spons maar dat kieper je zo eruit dus.
Corydoras moet je in een groep houden van minimaal 6 en een geschikte bodem ervoor hebben.
Ik heb dus 7 Panda s in de 60cm zwemmen. Met Guppen moet je er rekening mee houden dat je snel erg veel kleintjes krijgt die je ook weer kwijt moet kunnen.

Oke dankuwel voor de info, ik zou er misschien 4 nemen ofzo want 60 cm is denk ik al minimum voor de panda's en mijn guppen kweken blijkbaar momenteel niet 😛 zijn 2 maanden nu of kan het vlug rap gaan? Ik zie ook niet zo goed of het vrouwtjes of mannetjes zijn ondanks alle trukjes van zwarte stip op vin, gonopodium enzovoort ...

jessicapilon zei:
De set is compleet hoor en de kool zit in het midden van de spons maar dat kieper je zo eruit dus.
Corydoras moet je in een groep houden van minimaal 6 en een geschikte bodem ervoor hebben.
Ik heb dus 7 Panda s in de 60cm zwemmen. Met Guppen moet je er rekening mee houden dat je snel erg veel kleintjes krijgt die je ook weer kwijt moet kunnen.

Edit: oke dus 6 is toegestaan dankuwel

Je moet het onder het visje (Gup dus) heel erg goed kunnen zien hoor zodra ze voldoende groot zijn. Ik zou echt minimaal 6 nemen want anders voelen ze zich niet op hun gemak die Panda s. Voor Guppen maakt dat minder uit.
Veel mensen zouden blij zijn als de Guppen zich niet voorplanten 😉

Haha ok� , oftewel heb ik allemaal wijfjes 😀
Ik ga eens terugkomen op de topic en denk dat i, de aquaflow 200 zal nemen, op een lagere stand zo ben ik zeker dat de filter het goed aankan, vind u dit goed ?

Ja dat kun je doen maar zoals ik zei heb ik 5 draaien in een 60cm bak en dat is voldoende. De 200 zie je ook meer omdat deze weer groter is. Maar de keus is aan jou natuurlijk.

De 100 pompt overigens 50-200 liter per uur. Dat even na aanleiding van je eerdere post 😉.

Goh 😛 ik zie wel als ik daar aankom wat ik doe 😀

Net terug !
6 x c. Panda
2 x guppy met grote staart gekocht
Alsook aquaflow 100 🙂
De actieve kool erin laten of eruit ?
En bij eerste gebruik spoelen met aquariumwater en laten indraaien met oude filter voor een week of 2?

Mvg xavier

ik zou de kool er eerst uit laten (de bak draait al toch?).

Ja inderdaad 🙂 en misschien watten indoen of is dit onnodig ?

watten zeker om het fijn te filteren

En echt volledig ondergedompeld of zo laag mogelijk in de aquarium

Er zit electriciteit op mijn water :s

Heb alle kabels getest en zou van de thermostaat komen, nu toevallig als ik de nieuwe filter installeer of zou er teveel stroom op 1 kattejop zitten?

Ik heb dus geen kool en ook geen watten en kraakhelder water hoor.

Ik ben niet technisch en mijn advies zou dus nog meer ellende veroorzaken :sorry:

Xavipi zei:
Er zit electriciteit op mijn water :s

Of is het gewoon statische electriciteit van een trui of zo, heb ik ook geregeld als ik het water aanraak

Het ligt aan de thermostaat alleen kan ik nu geen nieuwe halen

De guppen kunnen wel een paar dagen iets kouder zitten hoor

Dus liever dat of stroom op het water ?

Stroom en water is altijd de slechtste optie.
Erg veel vissen vinden het natuurlijk om soms warmer of kouder te zitten voor een periode.

Oke dankuwel allemaal , was even paniek!!
Kan er mij iemand een goeie thermostaat aanraden voor 54l?

Zap zei:
De guppen kunnen wel een paar dagen iets kouder zitten hoor

Dat kan prima ja op gewone kamertemperatuur.
Dus geen paniek 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan