Wat is er nieuw

aquaflow 200

Mattijs

Well-known member
Lid geworden
1 november 2015
Berichten
165
Locatie
Den haag
Goeie morgen allemaal,
Ik had een vraag over de aquaflow 200. Ik heb mn filter nu een kleine 2 maanden draaien en ik zat te kijken hoe te vervangen. Het zijn afgesloten cassettes en ik wil eigenlijk niet eenvoudig nieuwe cassette plaatsen gezien de bacteri�n. Kun je ook cassettes kopen die je zelf kan vullen/aanpassen of moet ik dan een ander filter kopen?
Bedankt
 
Misschien een domme vraag, maar wat wil je vervangen? En waarom? Na 2 maanden begint een filter net lekker te draaien?
 
Je kan als het goed is de cassette toch van onderen openmaken en de spons licht uitspoelen?? Al weet ik niet of dat nu al nodig is maar het zou kunnen. Ik heb hier de Aquaflow 100 en die spoel ik maandelijks heel lichtjes uit.
 
Wilde hem nog niet schoonmaken/vervangen maar gewoon voor de informatie vroeg ik me af of het �berhaupt wel kon. Bedankt voor de reacties zal nog eens wat beter kijken 🙂
 
Ok, dat kan ook. En ja je kan de bodem er zo af wippen als je de cartridge eruit neemt.
 
In de cartridge die gewoon open kan zit een schuimspons die je eruit kan halen.
In de meegeleverde schuimspons zit onderin een rondje die je er ook uit kan halen, dan kom je bij een holle ruimte waarin koolkorrels zitten. Deze kan je laten zitten, maar bijvoorbeeld ook vervangen door een propje witte filterwatten of er een ander filtermedium (nano bio-granulat van Dennerle) in doen.
Schuimspons lichtjes uitspoelen en weer terug doen in de houder.
Nieuwe catridges kopen is onnodig en zonde van de opgebouwde bacteri�nkolonie.
 
Helemaal eens met Pjotr en ik haal de kool er altijd uit en laat dat gewoon open.
Die sponzen heb ik hier nog nooit hoeven te vervangen hoor.
 
Okay bedankt voor de tips dan ga ik dat eens onderzoeken
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even Sky uitlaten
      Terug
      Bovenaan