Wat is er nieuw

Aquaflow 200

• Onderwerp starter Onderwerp starter BlubVis
  • Startdatum Startdatum
B

BlubVis

Guest
Goedemorgen mensen van het goede leven,
Ik heb een Aquaflow 200 van Superfish in mijn 60 liter aquarium nu heb ik 2 vragen: Er staat in de handleiding dat je elke maand de filtercartridge moet vervangen alleen is nu mijn vraag: Is dit nodig elke maand om een nieuwe cartridge te kopen want ik vind 5,95 elke maand uitgeven aan 1 cartridge redelijk duur,. Kan ik niet gewoon elke maand het sponsje omspoelen of er watten in doen? En dan nu mijn 2e vraag: Waar is het schuifknopje op de filter voor?
M.V.G. BlubVis

Cartridge gewoon laten zitten en af en toe de spons een keer utspoelen. Een nieuwe kopen elke maand is echt niet nodig. Zelf heb ik de spons doormidden geknipt en naast de spons siporax (mini) en watten toegevoegd. Draait al een paar maanden prima zo (en nooit de cardridge vervangen).
Dat schuifknopje op je filter is om de sterkte van je uitstroom te regelen.

Dus als ik het schuifknopje op zijn laagst zet dan be�nvloed dat de filter niet?
Dan zal ik het sponsje gewoon elke maand even een keer omspoelen

Dan stroomt het water er wat langzamer door, maar de filter blijft gewoon zijn werk doen. Ik heb hem bijna op het laagst staan (flow 100, maar praktisch hetzelfde) omdat de Betta stroming niet zo kan waarderen. Maar filter doet het verder prima.

Dan zet ik hem op zijn laagst want mijn drijfplantjes worden nu iedere keer door mijn bak gelanceerd 😀

Ik heb ook in 2 aquaria een aquaflow zitten; een 50 en een 100. Ik doe maanden met een cardridge. Ik haal wel meteen de actieve kool uit de spons. Die gaat
a) maar een of 2 weken mee, daarna geven ze juist giftige stoffen af en
b) haalt de aktieve kool juist voedingsstoffen uit je water die je plantjes juist nodig hebben.
Ik heb de kool korrels vervangen door mech, zodat als ik een nieuwe cardridge moet installeren, de mech, met alle goede bacteri�n meteen in de nieuwe spons zitten!
Oh ja, uitspoelen van de spons die je nog een nog niet weg hoeft te gooien, doe je in afgeheveld aquariumwater, niet onder de kraan. Gaat ten koste van je bacteri�n in je spons.

Ik heb ook de 100 in de 60cm bakjes en de nano s en spoel enkel de spons af en toe licht uit maar vernieuw de spons nooit verder. dat is echt niet nodig dus.

Ik heb ook sinds een week een Aquaflow 100 in gebruik. Voor gebruik de kool eruit gehaald en in de holte die daardoor ontstond een aantal bioballen gedrukt. Zolang de stroming niet te hard terugloopt spoel ik hem niet uit.

Wat Biologist zegt vind ik ook wel een goede. Spons door midden knippen en wat siporax en filterwatten toevoegen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan