Wat is er nieuw

Aquaflow 50 en stroming

Destiny035

Well-known member
Lid geworden
6 juni 2019
Leeftijd
48
Hallo iedereen,

Bij mijn Superfish Sstarter 30 bakje zat een Aquaflow 50 die, ook op de zachtste stand, nog redelijk wat stroming geeft.

Ik heb hem eerst wat boven het water gehouden, dat ging.

Nu heb ik zo'n ronde spons er om heen gedaan, de stroming op maximaal gezet en het geheel helemaal onder water gedaan.
Ik zie geen stroming en mijn betta lijkt een stuk rustiger te zijn. Hij vloog eerst behoorlijk door de bak heen. Er zitten allemaal (lucht)belletjes op de spons.

Creeer ik zo niet teveel druk voor die pomp? Als het er wel uitkomt maar zeg maar tegengehouden wordt door die spons... of zie ik dat verkeerd?

1564773510078.png

Lijkt me een prima oplossing. De stroming zal verdeeld worden door al de gaatjes en extra druk op je filter zal wel mee vallen.

Zelf gebruik ik de 100 in de 30 liter en richt de uitstroom tegen de zij of achterruit.

En heb je hem dan ook op maximaal staan? Die van mij heeft de neiging om wat variabel te gaan stromen als ik hem zacht zet.

En zit er dan wel genoeg beweging in het water? Qua warmte rondpompen en dergelijke, en de zuurstof van de mini oxidator, blijft dat nu niet allemaal op een plek hangen?

Mijn betta is blijkbaar wel blij met deze situatie, hij heeft gelijk een bubbelnest gemaakt 😀

Laatst bewerkt:
Ik zou ook gewoon volle stand zetten, maar de straal op het glas richting. Breekt de stroming, maar je filter werkt nog wel steeds op volle toeren...

Doe ik ook met de aquaflow100 in een 30l bakje. Heb de stroming daar wel op de helft van zn vermogen staan

Ik ben bang dat door zo n spons erom te doen hij minder water kwijt kan dan normaliter.

En zit er dan wel genoeg beweging in het water? Qua warmte rondpompen en dergelijke, en de zuurstof van de mini oxidator, blijft dat nu niet allemaal op een plek hangen?

Mijn betta is blijkbaar wel blij met deze situatie, hij heeft gelijk een bubbelnest gemaakt 😀

Je hebt een bakje met 1 betta toch? Dan hoef je je om de zuurstof geen zorgen te maken, een betta kan gewoon lucht happen en heeft hij zelfs nodig (labyrintvis). Ook de flow met zo'n lage bezetting is niet belangrijk, zolang er maar een klein beetje flow is om de bacteriën in je filter te voorzien van zuurstof is het prima. Het rondpompen van warmte is ook in een klein bakje niet van toepassing, de warmte zal door geleiding zich gewoon verspreiden. Ofwel allemaal zaken waar je je geen zorgen om hoeft te maken 🙂

Wil je toch iets anders doen dan kun je zoals gezegd de uitstroom van je filter tegen het raam aan zetten. Het water zal dan alle kanten op stromen en heb je bijna geen stroming in de open stukken.

Laatst bewerkt:
Ok maar zoals ik het nu heb is het op zich ook goed? Bandit vindt het blijkbaar erg leuk om over de spons heen te zwemmen 😀

En qua zuurstof: Klopt qua labyrinthvis maar ik heb ook nog een slak waar ik rekening mee moet houden 😉

Hah meeste slakken hebben longen waarmee ze zelfs bovenwater kunnen ademen, ook daar geen zorgen! Lekker zo houden inderdaad.

ow ok 🙂 anders bewaar ik hem wel voor als ik ooit een groter aquarium heb 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan