Wat is er nieuw

AquaFlow filter

Danvdg

Active member
Lid geworden
2 april 2022
Leeftijd
27
Ik heb een aquaflow filter 200 crystal clear hoe vaak moet ik die vervangen en schoonmaken omdat de bacteriën in het filter zitten weet ik niet echt wat verstandig is

Niet.
Niet vervangen, spons alleen spoelen in aquariumwater wanneer nodig.

Btw, kun je wat meer informatie geven over je aquarium en bewoners? 🙂

oké maar die steentjes die erin zitten er staat overal op internet dat ze na een maand de slechte bacteriën los laten omdat ze dan niet meer werken?

Niet.
Niet vervangen, spons alleen spoelen in aquariumwater wanneer nodig.

Btw, kun je wat meer informatie geven over je aquarium en bewoners? 🙂
Ik heb een 60 liter bak met tetra, neo, guppies, blauw garnaaltje en honing gouramie

Da's een leuk commercieel verhaal. Siporax is een erg bekend poreus product. Daar ben je net als met sponzen zuinig op je bacteriëncultuur.

oké maar die steentjes die erin zitten er staat overal op internet dat ze na een maand de slechte bacteriën los laten omdat ze dan niet meer werken?
Die steentjes zijn die zwart en klein? want dat is dan actieve kool en kun je beter niet in het filter doen, actieve kool gebruik je enkel als je medicatie heb gebruikt en dat eruit gefiltert moet worden, of als er gif in je bak is gekomen

bedoeld TS niet die super fish crystal clear filter vulling?
dit is samengesteld met : Norit actieve kool, Zeoliet, Cleanwater en actieve Alumina

bedoeld TS niet die super fish crystal clear filter vulling?
dit is samengesteld met : Norit actieve kool, Zeoliet, Cleanwater en actieve Alumina
Maar die moet ik dus eens per maand vervangen?

Weet je wat ik zou doen? Ik zou er gewoon een blauwe filterspons op maat voor knippen als je dat filter wilt blijven gebruiken. Die spons gaat heeeeel errug lang mee.

ik zou dit helemaal niet gebruiken, als ik in de omschrijving van dit product lees dat het nitraat en fosfaat uit de water filtert is dat in mijn ogen onwenselijk. dit zijn stoffen welke planten nodig hebben om te groeien.

Ik zou zoals friesian hierboven aangeeft een spons op maat maken voor je filter en deze alleen lichtjes uitspoelen in aquariumwater als de stroming van je filter minder word. verder niet aanzitten

ik zou dit helemaal niet gebruiken, als ik in de omschrijving van dit product lees dat het nitraat en fosfaat uit de water filtert is dat in mijn ogen onwenselijk. dit zijn stoffen welke planten nodig hebben om te groeien.

Ik zou zoals friesian hierboven aangeeft een spons op maat maken voor je filter en deze alleen lichtjes uitspoelen in aquariumwater als de stroming van je filter minder word. verder niet aanzitten
https://www.intratuin.nl/superfish-aquarium-filter-cartridge-aqua-flow-200-en-300.html
Je hebt ze ook in het normaal zonder die steentjes of is dat het zelfde allemaal

https://www.intratuin.nl/superfish-aquarium-filter-cartridge-aqua-flow-200-en-300.html
Je hebt ze ook in het normaal zonder die steentjes of is dat het zelfde allemaal
Volgens mij kan je aan de onderkant de box openmaken en de spons eruit trekken om evt. licht schoon te spoelen. Hierin zit in het midden een rond stukje spons welke je eruit kan halen en hierin zitten dan als t goed is de steentjes. als deze zwart zijn (kool) zou ik deze eruit halen en mocht je dat willen vervangen voor een ander soort filtermedia. op deze manier kan je heel lang met dezelfde filter doen, omdat je bij vermindering van de stroming de spons er even uit haalt en licht uitknijpt in aquariumwater.

Volgens mij kan je aan de onderkant de box openmaken en de spons eruit trekken om evt. licht schoon te spoelen. Hierin zit in het midden een rond stukje spons welke je eruit kan halen en hierin zitten dan als t goed is de steentjes. als deze zwart zijn (kool) zou ik deze eruit halen en mocht je dat willen vervangen voor een ander soort filtermedia. op deze manier kan je heel lang met dezelfde filter doen, omdat je bij vermindering van de stroming de spons er even uit haalt en licht uitknijpt in aquariumwater.
Klopt ik zie steentjes erin zitten die haal ik eruit en dan wat moet ik dan in het gat doen ?

Ik heb het gat gewoon open al jaren lang.

Ik heb het gat gewoon open al jaren la
Oké en ook zegmaar het kool weggehaald ? En de zeoliet en alumina ook weggehaald of die steentjes laten zitten?

Nope. 🙃 Zuinig zijn op je bacteriën. Fabrikanten zijn sterren in slechte raad geven, om aan jou als klant een soort abonnementhouder van filterspullen over te houden...

Oké en ook zegmaar het kool weggehaald ? En de zeoliet en alumina ook weggehaald of die steentjes laten zitten?
Kort gezegd kan alles wat niet spons is, eruit. Spons laten zitten en voor zover nodig (de open plekken / holtes) aanvullen met meer spons. Grove spons gebruiken als je die kan vinden, geen fijn spul nemen want dat verstopt, dan kun je blijven uitspoelen.

Het is geen geweldig groot filter, dus alles wat je kunt laten zitten aan "bacteriehuis" is meegenomen. 🙂

Nope. 🙃 Zuinig zijn op je bacteriën. Fabrikanten zijn sterren in slechte raad geven, om aan jou als klant een soort abonnementhouder van filterspullen over te houden...

Kort gezegd kan alles wat niet spons is, eruit. Spons laten zitten en voor zover nodig (de open plekken / holtes) aanvullen met meer spons. Grove spons gebruiken als je die kan vinden, geen fijn spul nemen want dat verstopt, dan kun je blijven uitspoelen.

Het is geen geweldig groot filter, dus alles wat je kunt laten zitten aan "bacteriehuis" is meegenomen.
Hartstikke bedankt allemaal het is gelukt alles weggehaald en er spons in gedaan

Het is geen geweldig groot filter, dus alles wat je kunt laten zitten aan "bacteriehuis" is meegenomen. 🙂
Hoe vaak moet ik het water verversen wat raden jullie aan?

Ligt aan de bezetting en aan hoe goed een bak draait.
In jouw geval (nieuwe bak/filter) zou het niet verkeerd zijn om de komende tijd wat meer te verversen: 40 à 50%, zoiets. De temperatuur niet al te hard laten dalen bij het water aanvullen en dan ben je top bezig.

In jouw geval (nieuwe bak/filter) zou het niet verkeerd zijn om de komende tijd wat meer te verversen: 40 à 50%, zoiets. De temperatuur niet al te hard laten dalen bij het water aanvullen en dan ben je top
In jouw geval (nieuwe bak/filter) zou het niet verkeerd zijn om de komende tijd wat meer te verversen: 40 à 50%, zoiets. De temperatuur niet al te hard laten dalen bij het water aanvullen en dan ben je top bezig.
Oké hartstikke bedankt ik ga morgen meteen verversen

Hier ook wekelijks 25%

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan