Aqualantis Luminus LED II controller

El Cammacho

Member
Lid geworden
16 mei 2020
Berichten
18
Leeftijd
40
Hallo, hopelijk kan hier men mij helpen want ik ben ten einde raad! 3 maanden terug Luminus LED 2 controller gekocht online (nieuw). Na installatie werkt alles goed, alleen telkens als ik m'n telefoon wil contacten via BT, zegt hij nadat hij de LLC heeft gevonden; This device has diaconected. Bij Aquastore gaven ze aan dat dit een bekend probleem is en dat dit aan mijn telefoon lag. Iets met instellingen.
Nu heb ik sinds een week een nieuwe telefoon en nog steeds hetzelfde probleem ... ook bij aquastore kan men mij niet verder helpen. Iemand???
 
Ja ik heb de Lumines ook en kan ook geen verbinding krijgen en heb het maar handmatig ingebracht. Dat ligt niet aan je telefoon en is een veelgehoord probleem.
 
Eigenlijk belachelijk voor dat geld. Bij Aquastorw geven ze aan dat ik naar Aqualantis moet bellen... maar zitten in Portugal. En goloof niet dat zij hierop ingaan... toch een mail gestuurd. Al weken geen reactie...
Heb nu ook handmatig maar heb 'm voor de intervallen e.d.
 
Eigenlijk belachelijk voor dat geld. Bij Aquastorw geven ze aan dat ik naar Aqualantis moet bellen... maar zitten in Portugal. En goloof niet dat zij hierop ingaan... toch een mail gestuurd. Al weken geen reactie...
Heb nu ook handmatig maar heb 'm voor de intervallen e.d.
Kijk en daar zou ik nu nooit mee akkoord gaan. Dit is dus zo'n winkel waar ze zeggen eenmaal gekocht is elk probleem jouw probleem. Maar dat is dus niet zo. Als aangegeven is dat dat zo'n apparaat via WiFi werkt dan MOET het ook via WiFi werken. Op zo'n ding zit garantie waar de verkoper verantwoordelijk voor is. Als je Lfs. zegt dat jij in contact moet treden met de producent dan heeft hij het mis, dat is zijn/haar taak! Jij hebt alleen te maken met je Lfs. Zij hebben je het ding verkocht. Dit is dus gewoon je recht. Deze Lfs. zou van mij én het apparaat terugkrijgen én de mededeling dat hij een klant minder heeft.
 
Je hebt helemaal gelijk. Ga morgen toch eens bellen..
 
Vermoedelijk heeft je telefoon een andere BT versie dan die dimmer, als dat niet backwards compatibel is, kan 't zomaar zijn dat je verbindingsproblemen hebt en zult houden.
 


Vermoedelijk heeft je telefoon een andere BT versie dan die dimmer, als dat niet backwards compatibel is, kan 't zomaar zijn dat je verbindingsproblemen hebt en zult houden.
Dit is voor mij abracadabra.. maar begrijp dus niet compatibel. Maar m'n tel is b gloednieuwe Samsung S20... neem aan dat die en m'n led verlichting (heb n fusion 120cm van n jaar) toch zouden moeten kunnen verbinden
 
Hier is de Fusion ook een dik jaar en heb dezelfde problemen en kwam dit ook vaak tegen bij de review hierover hoor.
 
Maar waarom ga je daar dan niet mee naar de verkoper? Zij moeten je hiermee voort helpen.
Dat heb ik gedaan maar zoals ik in de reviews ook las is het een probleem met de app die je moet downloaden en waarmee je daarna verbinding kan maken. Ik heb er zelf verder geen problemen mee want handmatig instellen is erg simpel en eenmaal ingesteld ben je klaar. Met 2 klikken op de controller kun je eventueel het nog aanpassen dus ik vindt zo n app eigenlijk ook overbodig.
 
Btw, ik heb eind 2019 begrepen dat er wel naar de app zou worden gekeken en ging er een beetje vanuit dat dit euvel allang zou zijn opgelost maar goed als ik dit lees dan heb ik daar mn twijfels een beetje bij.
 
Blue Tooth versies zijn allemaal backwards compatible.
BT5 sowieso ja; wat op z'n nieuwe telefoon zit en dat zou backwards compatible moeten zijn met whatever versie BT de andere hardware draait - dan nog kun je onderlinge compatibility issues op hardware niveau hebben. Kan ook firewall gerelateerd zijn. Kan nog 100 andere dingen zijn ook. Waar dan ook; in die telefoon zal het niet zitten. Ik vermoed dan of netwerk of andere endpoint BT connectie, die Aquatlantis dus.
 
Ik heb er ook geen verstand verder van Lara maar we hebben het hier destijds vaak geprobeerd maar de verbinding lukte niet dus toen maar met de hand gedaan en ik moet zeggen dat is met deze controller kinderspel hoor.
 
Ik mis die apps verder ook niet; als je met de instellingen gaat spelen, zit je toch in de buurt van je bak me dunkt.
 
Haha, ja dat kun je lastig vanaf je werk doen inderdaad dus zoveel meerwaarde heeft het ook niet denk ik.
 
Ben het helemaal eens met Ben.
De winkel is de eindverantwoordelijke voor het product, hij zal dan ook met een oplossing moeten komen.
 
Ja dat is dan wel zo maar ja als de app niet goed is dan kan de lfs er ook weinig mee denk ik behalve hem wellicht terugnemen. Aangezien hij met de hand net zo eenvoudig is te bedienen had ik dat ook niet gewild en ik denk dat ik de app al zou die werken weinig of niet zou gebruiken.
 
Ja dat is dan wel zo maar ja als de app niet goed is dan kan de lfs er ook weinig mee denk ik behalve hem wellicht terugnemen. Aangezien hij met de hand net zo eenvoudig is te bedienen had ik dat ook niet gewild en ik denk dat ik de app al zou die werken weinig of niet zou gebruiken.
Nee, even op de goede manier uitleggen, hoop ik. De Lfs hoeft ook niets met een niet functionerende app behalve contact opnemen met zijn leverancier en uitleg vragen. En eventuele niet werkende artikelen terugleveren. Dat is namelijk de verhouding, jij hebt te maken met diegene die en jou verkoopt en je Lfs met zijn leverancier. Een goede Lfs draagt er altijd zorg een juiste en complete uitleg van de door hem verkochte producten. Wanneer er weinig mensen reageren op zo'n slechte app voelt een producent ook niet de noodzaak voor aanpassingen. Zo blijft er rotzooi op de markt komen.
 
Ja dat is dan wel zo maar ja als de app niet goed is dan kan de lfs er ook weinig mee denk ik behalve hem wellicht terugnemen. Aangezien hij met de hand net zo eenvoudig is te bedienen had ik dat ook niet gewild en ik denk dat ik de app al zou die werken weinig of niet zou gebruiken.
Wat de LFS wel of niet kan; maakt geen verschil. Als consument betaal je voor product X, als dat product niet of niet helemaal functioneert, sta je in je recht om een vervangend product of reparatie ervan te eisen, andere optie is jou je geld teruggeven. Dat de LFS op zijn beurt weer verhaal gaat halen bij zijn leverancier/de producent van het product, heb je als consument verder niets mee te schaften. Enige lastige in dit verhaal is aantonen dat het inderdaad in het product zit en niet in de verbinding/telefoon van de gebruiker. Gezien er kennelijk meer verhalen over ditzelfde product rondgaan, heb je een vrij sterke case als klant.
 
Ja je hebt ook gelijk Ben en ik heb het ook wel gemeld en ik mocht hem terug brengen maar ja ik vond hem handmatig prettig werken en voor een noob als mij was dat wel prettig en ik hem hem dan ook gehouden. Natuurlijk moet je zoiets terug kunnen doen als het niet goed functioneerd. Ik heb via google nog even gekeken en lees nu wel positieve reviews dus wellicht is er iets aangepast.
 
Terug
Bovenaan