Wat is er nieuw

Aqualantis Nano Cubic 40 (blub28)

• Onderwerp starter Onderwerp starter blup28
  • Startdatum Startdatum
B

blup28

Guest
Beste forumleden,

Dit is mijn nano aquarium...

515589blup28_0_85_deskto.jpg

951974blup28_0_85_deskto.jpg

998431blup28_0_85_deskto.jpg

Groetjes Kenny

Thanks mark en Joram

Ziet er sjiek uit hoor. Mooi gedaan!

Lekker minimalistisch. Mooi en rustgevend, ik vind het wel wat hebben...

Dank jullie wel voor de leuke reacties,
Vind het zo ook erg rustig uitzien.
En de neon tetra's vinden het ook erg fijn

Groetjes Kenny

Beste leden,

Ik heb nog een aantal foto's gemaakt overdag, dan komen de kleuren nog beter tot hun recht...

782391blup28_0_85_deskto.jpg

388688blup28_0_85_deskto.jpg

894546blup28_0_85_deskto.jpg

171125blup28_0_85_deskto.jpg

893384blup28_0_85_deskto.jpg

Groetjes Kenny

Hoi Mascha en TonHageraats,

bedankt voor jullie reactie's

Ik heb wat nog vragen betreft de neon tetra's :
* Wat is de beste temperatuur voor deze geweldige visjes? (het is nu 24 graden in de nano)
* Hoe vaak moet je ze voeren? (voer ze nu iedere dag rond 5 uur, Tetra Pro energy vlokken)

En qua plannen aan onderhoud van de nano :
* Wekelijks 1/3 water verversen
* Dagelijks de bodem nakijken op vervuiling
* 1x op de maand voeg ik 10ml algenexit en filter medium van easy-life toe
* De ruiten schoonmaken afhankelijk van de smerigheid
* De filter wil ik 1x per 2 maanden schoonmaken

Tips en trucs zijn altijd welkom!

Groetjes Kenny

Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van het toevoegen van "hulpmiddeltjes", maar dat is je eigen keus.

Het filter zou ik niet schoonmaken, alleen hooguit de watten (eerste opvang vuil).

Verder top bakkie

Ik zou zeggen, maak het filter minder vaak schoon (bacterie cultuur die je nodig hebt behouden) tenzij het echt nodig is met beleid.

Misschien het voer wat vari�ren met klein diepvries of klein levend voedsel, variatie is belangrijk

Verder lekker achteroverhangen en genieten.

Vind m mooi! Kleine tip (indien mogelijk) duw het stukje hout wat verder de bodem in...oogt natuurlijker dan dat je het hout er op legt.

Verder strakke bak!

Even terug komen op je vraag..
De temperatuur is goed volgens de meeste bronnen, maar het is mogelijk beter als dit wat varieert tussen ochtend en avond en met de seizoenen mee.

Maar ik laat dit graag over aan de kenners van deze mooie beestjes.
.

@t Zap en TonHageraats,

Ik zal de filter wat minder vaak schoonmaken, als jullie dit aanraden...
Wat betreft de variatie van de temperatuur en het voer patroon, ga ik me toch nog eens even uitpluizen.
Bedankt voor de tips...

@t quascraper,

Het hout heeft de mogelijkheid om nog dieper in het zandbed te liggen,
maar heb het bewust gedaan zodat de vissen en ook onderdoor kunnen zwemmen of schuilen.

Groetjes Kenny

Hoi visliefhebbers,

Het is alweer bijna 2 weken geleden dat ik de laatste keer online was...
De nano draait erg goed momenteel en de waardes van het water zijn ook allemaal goed.
Ook alle plantjes groeien naar mijn mening erg goed en genieten de neon tetra's ook erg van hun nieuwe stekkie
Toch heb ik een vraagje betreft hun gedrag... volgens mij is de neon tetra toch een schoolvis?
want de mijne zwemmen eigenlijk overal en tussendoor i.p.v bij elkaar.
Doe ik dan iets fout of heb ik iets over het hoofd gezien?

Mvg, Kenny

Mooi bakje.
Denk dat je dat scholen in een ander perspectief moet zien.
In jouw bakje lijkt het nu geen school maar zet ze in deze positie eens in een bak van 150cm bv,dan ziet het er ineens wel uit als een echte school 😉

Snap je wat ik bedoel?

Hey Seabait

Dankjewel voor de reactie, ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben.
De nano is inderdaad hoger in tegenstelling tot de breedte, en ja vissen zwemmen altijd in de lengte richting.
Is eigenlijk dan ook logisch... Maar we zijn weer iets wijzer geworden!

Mvg, Kenny

Hey Christine86,

Dankjewel voor je reactie.
Ik kwam het hout toevallig tegen op marktplaats...
En ja voor �5,- laat ik die kans natuurlijk niet schieten hahaha

Mvg, Kenny

Beste forumleden,

Als eerste wil ik jullie allemaal hele fijne feestdagen toe wensen...
Heel veel geluk, liefde en vooral veel plezier met jullie aquariums !!!

Ik zou graag jullie mening willen horen betreft mijn Eleocharis acicularis,
de plantjes groeien erg goed en hebben al veel nieuwe uitschieters rond en door mijn kienhout...
nu ben ik aan het twijfelen, (a) doorlaten groeien zodat het een volle bos wordt? of (b) toch snoeien en misschien herplanten?

Foto's zeggen natuurlijk veel meer als woorden:

235468blup28_0_85_deskto.jpg

626598blup28_0_85_deskto.jpg

524821blup28_0_85_deskto.jpg

Mvg, Kenny

Ziet er mooi uit hoor! Op de foto's te zien zitten er ook kardinaaltetra's tussen je neontetra's. Kardinaaltjes moeten wat warmer dan neons, dus als ze het nu goed doen op deze temperatuur zou ik het zo laten.
Je bakje is eigenlijk wel wat klein voor deze soorten. En hoewel het er prachtig uitziet zoals het nu is, voelen deze visjes zich wel beter met hoge randbeplanting naar mijn idee.

Hoi Biologist,

Dankjewel voor de reactie,

je hebt gelijk... zijn inderdaad neontetra's en kardinaaltetra's
Ben ook aan het denken om misschien een aantal plantjes erbij te zetten op de achtergrond...
En om de huidige beplanting wat aan te passen (zie mijn vorige post)
Maar daar wacht ik nog ff mee omdat ik nog twijfel.

Mvg, Kenny

Wat vallisneria staat misschien nog mooi op de achtergrond. Maar als je nog twijfelt moet je ook zeker de tijd nemen hoor. Je bent in ieder geval al goed bezig!

Jij ook fijne dagen Kenny en ik zou zelf het veldje naaldgras wat groter laten worden. Maar het is jouw bakje dus die moet je zo inrichten als jij dat wil.
Ik heb ook Vallisneria in de nano hier en dat doet het verder wel goed, dus het kan prima.

Hoi jessicapilon,

Dankjewel voor de tip,
Ik zal eens gaan kijken naar de Vallisneria, zodra de feestdagen voorbij zijn...
Hou jullie op de hoogte!!!

Mvg, Kenny

Biologist zei:
Wat vallisneria staat misschien nog mooi op de achtergrond. Maar als je nog twijfelt moet je ook zeker de tijd nemen hoor. Je bent in ieder geval al goed bezig!
jessicapilon zei:
Jij ook fijne dagen Kenny en ik zou zelf het veldje naaldgras wat groter laten worden. Maar het is jouw bakje dus die moet je zo inrichten als jij dat wil.
Ik heb ook Vallisneria in de nano hier en dat doet het verder wel goed, dus het kan prima.
blup28 zei:
Hoi jessicapilon,

Dankjewel voor de tip,
Ik zal eens gaan kijken naar de Vallisneria, zodra de feestdagen voorbij zijn...
Hou jullie op de hoogte!!!

Mvg, Kenny
'Gewone' Vallisneria (spiralis) wordt wel heel groot in zo'n klein bakje. Het hele oppervlak zal er mee dicht groeien. Als je dat wil is dat geen probleem; kijk anders eens naar Vallisneria nana ! Makkelijke plant, met smallere bladeren en iets langzamere groei.

Hoi crash cowboy,

Dankje voor de tip...
Zal er eens naar Googlen

Mvg, Kenny

Beste forumleden,

Toch heb ik besloten om de Eleocharis acicularis te gaan snoeien.
Ik moet toegeven dat het er best grappig uitziet!!!

679235blup28_0_85_deskto.jpg

678117blup28_0_85_deskto.jpg

Dankzij de tip van crash cowboy ben ik eens gaan googlen naar de Vallisneria nana...
nu ben ik toch aan het twijfelen om deze op de achtergrond te gaan plaatsen.

Mvg, Kenny

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan