Wat is er nieuw

Aqualantis Volga 350 vs Eheim Proxima 325

Sfynxx

New member
Lid geworden
9 september 2024
Berichten
4
Leeftijd
45
Goedemorgen allemaal!

Ik ben nieuw hier en na vaak gluren op dit forum eindelijk een account aangemaakt.

Ben begonnen met een Juwel 70L om eens te kijken of ik hier nou net zo van kon genieten als dat ik dacht, en niets is minder waar, ik ben hooked! 😛

Nu wil ik al upgraden naar een groter aquarium. heb ongeveer een muur van 1,40 waar het tegenaan kan dus zit in de klasse van de 320 tm 350L te kijken. Budget voor Aquarium + Kast is rond de 1000 a 1200 euro.

Maar voor ik de grote stap waag..... Eheim Proxima 325 of Aqualantis Volga 350?

en los van het glas en de kast ben je toch niet heel erg gebonden aan dat merk toch? je filtes, pompen en verlcihting kan je gewoon van andere merken kopen toch? of mis ik wat?

Alvast heel erg bedankt voor al jullie tips en reacties!!
 
Goedemorgen allemaal!

Ik ben nieuw hier en na vaak gluren op dit forum eindelijk een account aangemaakt.

Ben begonnen met een Juwel 70L om eens te kijken of ik hier nou net zo van kon genieten als dat ik dacht, en niets is minder waar, ik ben hooked! 😛

Nu wil ik al upgraden naar een groter aquarium. heb ongeveer een muur van 1,40 waar het tegenaan kan dus zit in de klasse van de 320 tm 350L te kijken. Budget voor Aquarium + Kast is rond de 1000 a 1200 euro.

Maar voor ik de grote stap waag..... Eheim Proxima 325 of Aqualantis Volga 350?

en los van het glas en de kast ben je toch niet heel erg gebonden aan dat merk toch? je filtes, pompen en verlcihting kan je gewoon van andere merken kopen toch? of mis ik wat?

Alvast heel erg bedankt voor al jullie tips en reacties!!
Vaak gaat het om uitstraling en afwerking.
Dus dat is maar net wat je mooi vind.

Verdere zaken kunnen zijn (apparatuur wat je erbij krijgt … ) ongeacht je het gaat gebruiken of niet betaal je er toch voor.

Glasdikte zou kunnen verschillen bij diverse types aquariums.
Glassoort normaal glas of optic white.

Dit schiet me zo te binnen.
 
Vaak gaat het om uitstraling en afwerking.
Dus dat is maar net wat je mooi vind.

Verdere zaken kunnen zijn (apparatuur wat je erbij krijgt … ) ongeacht je het gaat gebruiken of niet betaal je er toch voor.

Glasdikte zou kunnen verschillen bij diverse types aquariums.
Glassoort normaal glas of optic white.

Dit schiet me zo te binnen.
Goeie!! Zal eens kijken naar glas dikte en wat je er bij krijgt inderdaad.

qua glas optic white of gewoon is totaal nieuw voor mij haha! Wat is mooier in jouw optiek? ga nog langs de winkel en zal eens daar specifiek naar vragen.

Kom er ook net achter dat een Eheim in duitsland tot 200 euro goedkoper is! is toch weer wat extra's die je er voor kan kopen 🙂
 
Goeie!! Zal eens kijken naar glas dikte en wat je er bij krijgt inderdaad.

qua glas optic white of gewoon is totaal nieuw voor mij haha! Wat is mooier in jouw optiek? ga nog langs de winkel en zal eens daar specifiek naar vragen.

Kom er ook net achter dat een Eheim in duitsland tot 200 euro goedkoper is! is toch weer wat extra's die je er voor kan kopen 🙂
Optic white vind ik mooier maar ik heb dan ook zeewater. In verleden vele zoetwaterbakken gehad met normaal glas en dat is ook gewoon prima.
Maar……….optic white glas is ook stuk krasgevoeliger.

Gewoon eens lekker gaan kijken bij een zaak waar een hoop modellen staan.
 
Ík wil geen optic white meer want dat krast me veel te snel maar ja ieder zn smaak.
 
Ik denk dat Eheim voor hetzelfde aantal liters duurder is en volgens mij is de bijgeleverde led minder sterk. Ik heb de Fusion nog maar de Volga en Splendid zijn prima bakken.
 
Hele stomme beginners vraag…. Maar wanneer ik bijvoorbeeld een bak van Eheim koop en er zit een bepaalde lamp bij. Dan kan ik dat toch door welke lamp van welk merk dan ook vervangen? Je koopt glas en een meubel en de rest is vrij in te vullen toch? Of ben ik dan aan Eheim verlichting gebonden?

Thanks voor de hulp!
 
Hele stomme beginners vraag…. Maar wanneer ik bijvoorbeeld een bak van Eheim koop en er zit een bepaalde lamp bij. Dan kan ik dat toch door welke lamp van welk merk dan ook vervangen? Je koopt glas en een meubel en de rest is vrij in te vullen toch? Of ben ik dan aan Eheim verlichting gebonden?

Thanks voor de hulp!
Als je dat wil, kun je ook alleen een volglasbak kopen, en daar een open bak van maken, met aparte ledbalk van bijvoorbeeld Daytime. Of je laat een bak op maat maken zonder verlichting en schaft zelf de verlichting aan naar je eigen wensen
 
Hangt er ook een beetje vanaf hoe de lamp verwerkt is in de kap volgens mij.

Als je veel bakken wil bekijken kun je overwegen eens naar zoo zajac in DE te gaan kijken. Daar staan er behoorlijk wat volgens mij. Overigens kijk je daar op meer fronten wel je ogen uit.
 
volgens mij worden de meeste bakken tegenwoordig wel geleverd met verlichting. Om daar voor te betalen en het vervolgens niet te gebruiken is denk ik erg zonde van het geld.

Daarbij kan het dan ook nog zijn dat het op zo’n manier gemaakt is dat het moeilijk te verwijderen / vervangen is.

Misschien is het dan beter om een bak op maat te laten bouwen.
Deze stel jezelf samen word geheel naar je eigen wensen gebouwd.

De tip die je gegeven werd om eens bij zoo zajac (duisburg) te kijken zou ik zeker overwegen.
Die hebben daar een heleboel aquarium sets staan.
Op YouTube is daar genoeg over te vinden mocht je er niet bekend mee zijn.
 
volgens mij worden de meeste bakken tegenwoordig wel geleverd met verlichting. Om daar voor te betalen en het vervolgens niet te gebruiken is denk ik erg zonde van het geld.

Daarbij kan het dan ook nog zijn dat het op zo’n manier gemaakt is dat het moeilijk te verwijderen / vervangen is.

Misschien is het dan beter om een bak op maat te laten bouwen.
Deze stel jezelf samen word geheel naar je eigen wensen gebouwd.

De tip die je gegeven werd om eens bij zoo zajac (duisburg) te kijken zou ik zeker overwegen.
Die hebben daar een heleboel aquarium sets staan.
Op YouTube is daar genoeg over te vinden mocht je er niet bekend mee zijn.
Super en dank voor de tip! Had ergens op dit forum al gelezen dat die winkel in Duitsland een trip waard is dus zal het zeker overwegen. Sowieso scheelt een Eheim bak zo’n 200 euro in Duitsland, daar wil ik wel een stukje voor omrijden 😜
 
Super en dank voor de tip! Had ergens op dit forum al gelezen dat die winkel in Duitsland een trip waard is dus zal het zeker overwegen. Sowieso scheelt een Eheim bak zo’n 200 euro in Duitsland, daar wil ik wel een stukje voor omrijden 😜
Combineren met centro in Oberhausen 👌🏼👌🏼
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan