Aquaria van Lalizzerd


Waren het nieuwe stukken hout @LaLizzerd ? Het lijkt wel cladophora aegagropila op hout.
Toen ik ze ooit had gekocht waren het nieuwe stukken spiderwood. In april is het een jaar oud.

Ik heb wel mosballen in het aquarium gehad, maar weet niet zeker of het helemaal dezelfde soort alg is als die van de mosballen..
 
Wel dezelfde familie in elk geval:

Ja, klopt.

Waarschijnlijk komt het wel daar vandaan.. ik weet niet waar het anders van moet komen namelijk. Het lijkt er heel erg op. Niet precies hetzelfde, maar dat kan ook komen omdat het omhoog groeit, ipv rond op een mosbal. Qua groeisnelheid komt het ook overeen.. het groeit erg langzaam..
 
Ik heb ook altijd mosballen gehad bij de garnalen maar nooit op het hout of elders daar algen van gehad maar goed dat zegt ook niet alles natuurlijk.
 
Als ik al twijfels had of de alg Cladophora kon zijn, zijn die twijfels nu helemaal verdwenen.

Vandaag is is het grote stuk van het hout afgebroken :(
Het bestond uit Ć©Ć©n groot deel. En het leek wel op de structuur van een mosbal. Omdat ik het mooi vind heb ik het op een steen geplakt šŸ˜

Hopelijk groeit het op de steen verder. Er zit nog een stukje op het hout, hopelijk groeit dat ook weer verder..
 

Bijlagen

  • IMG_20210303_190148032.jpg
    IMG_20210303_190148032.jpg
    146 KB · Weergaven: 135
Dankje!

Het is een hele puzzel om het allemaal goed op orde te krijgen. Kijk er naar uit dat ik echt merk dat het stabiel (goed) gaat in de rio350šŸ˜
Hij draait nog niet zo heel lang. Gaat wel goed komen met jou kennis!
 
Hij draait nog niet zo heel lang. Gaat wel goed komen met jou kennis!
Nee klopt, nog maar drie maanden, dus alles is nog vrij pril. (Ik ben soms een beetje ongeduldig šŸ¤£)

De theoretische kennis moet ook nog goed in de praktijk gebracht worden šŸ¤“
Leer nog steeds elke dag dankzij o.a. dit forumšŸ’ŖšŸ»
 


Leuke aanwinst
Ja, ik ben er enorm blij mee. Heb er erg geduldig op moeten wachten šŸ˜¬
Was al drie keer bij de winkel geweest, maar toen hadden ze steeds geen marmer bijlzalmen. En de zilver bijlzalm wilde ik niet, die wordt een stuk groter.

Geinige superleuke vissen en kristalhelder water. Volgens mij vragen ze; Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het mooiste van het land? ;):cool:
Haha. Ja, ze kunnen zichzelf inderdaad bekijken! (Grootste zweefvuil probleem is inmiddels weg gelukkig šŸ’ŖšŸ»)
 
leuke visjes blijven echt aleen boven aan de water kolom of duiken ze ook wel naar beneden om te jagen?
 
leuke visjes blijven echt aleen boven aan de water kolom of duiken ze ook wel naar beneden om te jagen?
Bij mij blijven ze wel bovenin. Jagen doen ze op drijvende granulaat korreltjes šŸ¤£ of fruitvliegjes. Ik denk dat als ik watervlooien erin zou doen ze wel naar beneden duiken. Maar echt naar de bodem zullen ze niet gaan verwacht ik.

Ze gaan vooral dieper zitten als ze zich niet op hun gemak voelen. Bijvoorbeeld bij onderhoud, teveel licht en te weinig (drijf)planten en waarschijnlijk ook als ze willen rusten en er teveel stroming aan de oppervlakte staat. Al houden deze vissen wel van wat stroming (maar elke vis moet ooit een keer rusten lijkt me).

Mooie visjes Lizzy.
Dankjewel!
 
bijlzalmpjes :love:

Zorg wel dat je geen gaten hebt in je kap en check bij onderhoud of ze er nog allemaal zijn. Heb er helaas het afgelopen jaar meerdere gehad die eruit gesprongen waren of tussen een afdekplaat en trekstrip gesprongen waren :rolleyes:, kunnen dan gelijk je plakboek in.
Kleine mugjes/vliegjes zijn ze gek op en gedroogde muggenlarven.
 
bijlzalmpjes :love:

Zorg wel dat je geen gaten hebt in je kap en check bij onderhoud of ze er nog allemaal zijn. Heb er helaas het afgelopen jaar meerdere gehad die eruit gesprongen waren of tussen een afdekplaat en trekstrip gesprongen waren :rolleyes:, kunnen dan gelijk je plakboek in.
Kleine mugjes/vliegjes zijn ze gek op en gedroogde muggenlarven.
Ja, in de zomer krijgen ze de muggen en fruitvliegjes koop ik ook als snack (voor de bijlzalmen hešŸ˜‚)

Dat is wel sneu. Ik heb een Juwel, daar zit een (dichte) kap/kleppen op en de trekstangen zijn niet heel breed gelukkig. Dus mochten ze daarop terecht komen spartelen ze er wel af.
 
Wat een leuke aanwinsten in je bak zeg! Zowel de cory's als de bijlzalmpjes zijn echt geweldige beesten om naar te kijken! :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan