Aquaria Veldhuis stopt ermee

Discussie in 'Mededelingen beheer' gestart door Marcel, 12 nov 2018.

View Users: View Users
  1. Bertus

Bertus

Lid geworden:
    2 sep 2008

Die bestaat al niet meer. Krijg je een waarschuwing. WEl Jammer , was een goeie zaak, wat betreft verzenden. in tempex boxen.

2. hydroloog

hydroloog

Lid geworden:
    26 aug 2013
    Ik kreeg ook een mailtje. Helaas daarin stond ook vanwege gezondsheidsredenen.
    Nu moet ik zeggen dat de website al enkele jaren niet goed ging.
    Ik kon geen account aanmaken om iets te kunnen bestellen. Het verzenden werd door Marco toch netjes verzorgd. Verder was de website ontzettend traag en liep vaak vast.
    Wanneer jij je omzet wilt verhogen moet je dit als eerste aanpakken, want de mensen kijken en zoeken dan verder! En volgende keer weer etc etc.
    En er is veel geinvesteerd in de winkel heb ik begrepen maar Te weinig omzet helaas!
    Het is heel jammer van zo n bedrijf, en netjes dat we nog een mail kregen. En sterkte voor het personeel ook.

3. TonHageraats

TonHageraats Beheerder Beheer

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Vrijdag 14 december
    Beste heer, mevrouw,

Noteer deze datum alvast in je agenda.

Omdat je als klant in onze database bent opgenomen, sturen we je deze mail om je op de hoogte te stellen van onze opheffingsuitverkoop van 17:00 uur tot 21:00 uur met hoge kortingen tot wel 80%.

We hebben nog heel veel voer, techniek, decoratie, onderdelen en verlichting beschikbaar voor weggeefprijzen. Deze artikelen zijn niet meer bij ons online bij te bestellen.

We vragen je op deze avond met PIN te betalen in verband met uw en onze veiligheid.

Graag tot dan bij Aquarium Veldhuis

4. Dazzler

Dazzler

Lid geworden:
    16 feb 2005
    Het ligt in de regel niet echt in mijn aard om online commentaar te geven op firma's, positief of negatief. Het is niet omdat je een negatieve ervaring had dat dit bedrijf per definitie slecht is, en mensen zijn van nature toch geneigd om eerder hun negatieve ervaringen online te smijten dat hun positieve ervaringen.

Aangezien Veldhuis toch de deuren sluit en commentaar dus ook niet meer echt ter zake doet, wil ik wel even mijn laatste ervaringen met deze firma delen.

Op 19/03/2018 plaats ik via de website een order voor een staafverwarmer, Aqua Medic temperature controller en wat PVC spul. Hoewel alles wat ik bestel volgens de website op voorraad zou zijn (en dus de volgende dag verstuurd zou worden) is het wachten tot 30/03/2018 voor ik een levering toekrijg. Deze is helaas niet volledig, de temperature controller ontbreekt (dat geven ze zelf aan, dat deze nog wordt nagestuurd). Bovendien blijkt 1 van de PVC stukken reeds gebruikt te zijn, in een knie van 90° was ooit al eens een buis verlijmd en achteraf terug afgezaagd, dus deze knie is onbruikbaar (aangezien er al een stuk buis in vast zit, en ik deze dus niet meer kan verlijmen)

Ik stuur op 30/03/2018 dus een email om dit te melden, inclusief foto's, en de vraag om een goed stuk mee te sturen wanneer ze de temp.controller versturen.
    Ik krijg geen reactie. Op 07/04/2018 stuur ik mijn email opnieuw. Ook op deze email zal nooit een antwoord komen. Op 15/5/04, bijna een maand (!!) na de besteldatum, wordt eindelijk de temp.controller geleverd. Geen spoor van een PVC vervangstuk.

Op 18/05/2018 krijg ik plots een email met een nogal vage melding dat ze omwille van een 'technische storing' niet meer kunnen zien welke emails ze reeds behandeld hebben en welke niet, en eventuele vragen opnieuw te melden. Voor mij hoeft het dan niet meer, ik heb mijn PVC stuk reeds lange tijd elder gehaald.

Op 24/08/2018 waag ik het opnieuw om een bestelling te plaatsen. Mijn eerdere negatieve ervaringen ten spijt, zijn ze wel de enige website die alle producten die ik nodig heb in hun assortiment hebben, en ik heb geen zin om 5 verschillende orders bij evenveel zaken te doen (en 5 maal transport te betalen)

Ondanks dat wederom alles 'in voorraad' zou zijn op het moment van bestellen, hoor ik niets meer. En zie ik op hun website bij order opvolging de verwachte leverdatum dag per dag opschuiven. Uiteindelijk neem ik op 12/09 contact op met hen, en tot mijn verbazing krijg ik nog dezelfde dag reactie dat ze dit zullen onderzoeken.
    2 dagen later, op 14/09/2018 krijg ik plots een levering toe. Bij het openmaken blijken 2 van de 5 producten correct aanwezig, 2 producten zijn niet geleverd (maar staan wel op de bon) en 1 product is foutief geleverd (filterset voor Eheim 2 ipv filterset voor eheim 3)

Ik stuur onmiddelijk een email om dit te melden, en krijg hier gelukkig na 3 dagen - op 17/09 ook reactie op dat 'ze hebben liggen slapen' maar 'het zo snel mogelijk' zullen rechtzetten.

Uiteindelijk ontvang ik een week later - op 25/09 de 3 ontbrekende producten. Eind goed al goed, hoewel ik wederom een maand(!!) heb moeten wachten om alles in huis te krijgen, en meermaals ben moeten gaan emailen om eea gedaan te krijgen.

Ik beslis op dat moment ook dat dit hoe dan ook de laatste maal was dat ik daar iets koop - en dan volgt de gekende email van 12/11 over de stopzetting.

Of gezondheidsredenen van de eigenaar effectief aan de grondslag liggen maakt me weinig uit. Het krantenartikel van Tubantia spreekt niet over gezondheidsproblemen maar toont vooral een verhaal waarin de verantwoordelijkheid grotendeels wordt doorgeschoven naar de ICT firma die de website beheerde, met terugvallende online verkoop als resultaat. Die problemen (en website) dateren echter al van 2015, als je als bedrijfsleider in die 3 jaar dan nog geen enkele stap hebt gezet om de problemen op te lossen, de ICT firma aan te klagen of de website door nog een andere partij wel in orde te laten brengen, lijkt dat vooral op eigen nalatigheid.
    'Tot overmaat van ramp melde de meubelmaker zich ziek' lees ik iets verder. Als je als bedrijfsleider weet dat je 20 tot 25% van je omzet haalt uit het bouwen van aqauriums, dan zoek je zo snel mogelijk vervanging, eventueel op interimbasis, of besteed je dat deel tijdelijk uit aan een andere firma. In elk geval doe je iets, om je klanten te houden.

Ik lees op verschillende fora dat het personeel in hoofdzaak in de taverne/bar van de zaak te vinden was ipv in de zaak zelf.
    Ikzelf krijg een email waarin letterlijk staat "we hebben liggen slapen".... dan stel ik mij niet alleen enorme vragen bij de motivatie van het personeel, maar ook met de manier waarop het management daar mee omgaat.

Email niet, of erg laattijdig beantwoorden heeft niets te maken met eventuele problemen met de webshop. Ook dat is een intern probleem van personeel dat 'ligt te slapen'....

Ik kan dan ook niet anders dan concluderen dat de hele zaak mogelijk te groot was geworden voor hun eigen goed, en het management niet langer een bloeiende zaak maar wel een duiventil aan het runnen was.

Jammer want ze hadden wel een geweldig assortiment....

5. Dirk Bazuin

Dirk Bazuin

Lid geworden:
    16 mei 2009
    Precies maar dat is dus vaak niet het geval.

6. treb

treb

Lid geworden:
    20 jan 2013
    Open net mijn e-mail en heb ik een uitnodiging ontvangen om op Vrijdag 14 Dec. van 17.00 - 21.00 te komen profiteren van de opheffingsuitverkoop waarbij kortingen tot 80 % gegeven worden.

Dat is een opheffings verkoop die in 4 uur tijd gerealiseerd moet worden,wat een onzin.Zoiets doe je toch op een Zaterdag,of zijn ze bang dat het alleen bij de bar druk wordt.

7. AquaInfo

AquaInfo

Lid geworden:
    6 mei 2003
    2 vragen want heb wel interesse in een paar dingen die mogelijk tegen flinke korting te koop zijn....

- is de winkel nu ook open of alleen die avond?
    - was er nog veel voorraad in de winkel aanwezig zoals aquariums en Co2 apparatuur of was de winkel al behoorlijk leeg?

met andere woorden is het de moeite waard om 1,5 uur te rijden?

8. Bertus

Bertus

Lid geworden:
    2 sep 2008

Dat ligt eran wat er voor besloten is. met 2 of 3 dagn, kan het voor hun afgelopen zijn. dan is zaterdag te ver weg.

9. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    kortingen tot 80%

stukje luchtslang met 80% korting maar de aquaria's ect alleen maar met 5% :D

10. AquaInfo

AquaInfo

Lid geworden:
    6 mei 2003

Weet je dat of denk je dat?

11. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Dat denk ik.

12. Ruben01

Ruben01

Lid geworden:
    22 aug 2016
    Geopend van 1 tot 5 en zaterdag ook, staat op facebook.

Staat nog genoeg in de winkel, CO2 apparatuur ook, drukregelaars, magneetventielem, velda fx1,2 en 3 ooknog genoeg.
    Stenen, hout, filters, vissen etc. ook. En nog veel meer, vorige zaterdag iig, dus denk nu oowel.;)

13. tuinkabouter

tuinkabouter

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Dat TOT is altijd verraderlijk

jessicapilon vindt dit leuk.
  14. Killerfish

Killerfish

Lid geworden:
    13 mrt 2011
    We zullen zien hoeveel ze overal op geven. Je moet toch wat als je spul kwijt moet..

15. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    In de regel is wat jij zoekt amper afgeprijsd :D

16. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Vandaar ook mijn opmerking.

17. Nicolientje-W

Nicolientje-W