Aquaria Veldhuis stopt ermee

Discussie in 'Mededelingen beheer' gestart door Marcel, 12 nov 2018.

  1. Bertus

    Bertus

    Lid geworden:
    2 sep 2008
    Berichten:
    49.946
    Locatie:
    Schiedam.

    Die bestaat al niet meer. Krijg je een waarschuwing. WEl Jammer , was een goeie zaak, wat betreft verzenden. in tempex boxen.
     
  2. hydroloog

    hydroloog

    Lid geworden:
    26 aug 2013
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Tilburg eo
    Ik kreeg ook een mailtje. Helaas daarin stond ook vanwege gezondsheidsredenen.
    Nu moet ik zeggen dat de website al enkele jaren niet goed ging.
    Ik kon geen account aanmaken om iets te kunnen bestellen. Het verzenden werd door Marco toch netjes verzorgd. Verder was de website ontzettend traag en liep vaak vast.
    Wanneer jij je omzet wilt verhogen moet je dit als eerste aanpakken, want de mensen kijken en zoeken dan verder! En volgende keer weer etc etc.
    En er is veel geinvesteerd in de winkel heb ik begrepen maar Te weinig omzet helaas!
    Het is heel jammer van zo n bedrijf, en netjes dat we nog een mail kregen. En sterkte voor het personeel ook.
     
  3. TonHageraats

    TonHageraats Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    30 aug 2011
    Berichten:
    11.504
    Locatie:
    Hoogkarspel
    Vrijdag 14 december
    Beste heer, mevrouw,

    Noteer deze datum alvast in je agenda.

    Omdat je als klant in onze database bent opgenomen, sturen we je deze mail om je op de hoogte te stellen van onze opheffingsuitverkoop van 17:00 uur tot 21:00 uur met hoge kortingen tot wel 80%.

    We hebben nog heel veel voer, techniek, decoratie, onderdelen en verlichting beschikbaar voor weggeefprijzen. Deze artikelen zijn niet meer bij ons online bij te bestellen.

    We vragen je op deze avond met PIN te betalen in verband met uw en onze veiligheid.

    Graag tot dan bij Aquarium Veldhuis
     
  4. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Kessel, Belgie
    Het ligt in de regel niet echt in mijn aard om online commentaar te geven op firma's, positief of negatief. Het is niet omdat je een negatieve ervaring had dat dit bedrijf per definitie slecht is, en mensen zijn van nature toch geneigd om eerder hun negatieve ervaringen online te smijten dat hun positieve ervaringen.

    Aangezien Veldhuis toch de deuren sluit en commentaar dus ook niet meer echt ter zake doet, wil ik wel even mijn laatste ervaringen met deze firma delen.

    Op 19/03/2018 plaats ik via de website een order voor een staafverwarmer, Aqua Medic temperature controller en wat PVC spul. Hoewel alles wat ik bestel volgens de website op voorraad zou zijn (en dus de volgende dag verstuurd zou worden) is het wachten tot 30/03/2018 voor ik een levering toekrijg. Deze is helaas niet volledig, de temperature controller ontbreekt (dat geven ze zelf aan, dat deze nog wordt nagestuurd). Bovendien blijkt 1 van de PVC stukken reeds gebruikt te zijn, in een knie van 90° was ooit al eens een buis verlijmd en achteraf terug afgezaagd, dus deze knie is onbruikbaar (aangezien er al een stuk buis in vast zit, en ik deze dus niet meer kan verlijmen)

    Ik stuur op 30/03/2018 dus een email om dit te melden, inclusief foto's, en de vraag om een goed stuk mee te sturen wanneer ze de temp.controller versturen.
    Ik krijg geen reactie. Op 07/04/2018 stuur ik mijn email opnieuw. Ook op deze email zal nooit een antwoord komen. Op 15/5/04, bijna een maand (!!) na de besteldatum, wordt eindelijk de temp.controller geleverd. Geen spoor van een PVC vervangstuk.

    Op 18/05/2018 krijg ik plots een email met een nogal vage melding dat ze omwille van een 'technische storing' niet meer kunnen zien welke emails ze reeds behandeld hebben en welke niet, en eventuele vragen opnieuw te melden. Voor mij hoeft het dan niet meer, ik heb mijn PVC stuk reeds lange tijd elder gehaald.


    Op 24/08/2018 waag ik het opnieuw om een bestelling te plaatsen. Mijn eerdere negatieve ervaringen ten spijt, zijn ze wel de enige website die alle producten die ik nodig heb in hun assortiment hebben, en ik heb geen zin om 5 verschillende orders bij evenveel zaken te doen (en 5 maal transport te betalen)

    Ondanks dat wederom alles 'in voorraad' zou zijn op het moment van bestellen, hoor ik niets meer. En zie ik op hun website bij order opvolging de verwachte leverdatum dag per dag opschuiven. Uiteindelijk neem ik op 12/09 contact op met hen, en tot mijn verbazing krijg ik nog dezelfde dag reactie dat ze dit zullen onderzoeken.
    2 dagen later, op 14/09/2018 krijg ik plots een levering toe. Bij het openmaken blijken 2 van de 5 producten correct aanwezig, 2 producten zijn niet geleverd (maar staan wel op de bon) en 1 product is foutief geleverd (filterset voor Eheim 2 ipv filterset voor eheim 3)

    Ik stuur onmiddelijk een email om dit te melden, en krijg hier gelukkig na 3 dagen - op 17/09 ook reactie op dat 'ze hebben liggen slapen' maar 'het zo snel mogelijk' zullen rechtzetten.

    Uiteindelijk ontvang ik een week later - op 25/09 de 3 ontbrekende producten. Eind goed al goed, hoewel ik wederom een maand(!!) heb moeten wachten om alles in huis te krijgen, en meermaals ben moeten gaan emailen om eea gedaan te krijgen.


    Ik beslis op dat moment ook dat dit hoe dan ook de laatste maal was dat ik daar iets koop - en dan volgt de gekende email van 12/11 over de stopzetting.


    Of gezondheidsredenen van de eigenaar effectief aan de grondslag liggen maakt me weinig uit. Het krantenartikel van Tubantia spreekt niet over gezondheidsproblemen maar toont vooral een verhaal waarin de verantwoordelijkheid grotendeels wordt doorgeschoven naar de ICT firma die de website beheerde, met terugvallende online verkoop als resultaat. Die problemen (en website) dateren echter al van 2015, als je als bedrijfsleider in die 3 jaar dan nog geen enkele stap hebt gezet om de problemen op te lossen, de ICT firma aan te klagen of de website door nog een andere partij wel in orde te laten brengen, lijkt dat vooral op eigen nalatigheid.
    'Tot overmaat van ramp melde de meubelmaker zich ziek' lees ik iets verder. Als je als bedrijfsleider weet dat je 20 tot 25% van je omzet haalt uit het bouwen van aqauriums, dan zoek je zo snel mogelijk vervanging, eventueel op interimbasis, of besteed je dat deel tijdelijk uit aan een andere firma. In elk geval doe je iets, om je klanten te houden.

    Ik lees op verschillende fora dat het personeel in hoofdzaak in de taverne/bar van de zaak te vinden was ipv in de zaak zelf.
    Ikzelf krijg een email waarin letterlijk staat "we hebben liggen slapen".... dan stel ik mij niet alleen enorme vragen bij de motivatie van het personeel, maar ook met de manier waarop het management daar mee omgaat.

    Email niet, of erg laattijdig beantwoorden heeft niets te maken met eventuele problemen met de webshop. Ook dat is een intern probleem van personeel dat 'ligt te slapen'....

    Ik kan dan ook niet anders dan concluderen dat de hele zaak mogelijk te groot was geworden voor hun eigen goed, en het management niet langer een bloeiende zaak maar wel een duiventil aan het runnen was.

    Jammer want ze hadden wel een geweldig assortiment....
     
  5. Dirk Bazuin

    Dirk Bazuin

    Lid geworden:
    16 mei 2009
    Berichten:
    7.253
    Locatie:
    Delft
    Precies maar dat is dus vaak niet het geval.
     
  6. treb

    treb

    Lid geworden:
    20 jan 2013
    Berichten:
    368
    Open net mijn e-mail en heb ik een uitnodiging ontvangen om op Vrijdag 14 Dec. van 17.00 - 21.00 te komen profiteren van de opheffingsuitverkoop waarbij kortingen tot 80 % gegeven worden.

    Dat is een opheffings verkoop die in 4 uur tijd gerealiseerd moet worden,wat een onzin.Zoiets doe je toch op een Zaterdag,of zijn ze bang dat het alleen bij de bar druk wordt.
     
  7. AquaInfo

    AquaInfo

    Lid geworden:
    6 mei 2003
    Berichten:
    3.036
    Locatie:
    Zwaag
    2 vragen want heb wel interesse in een paar dingen die mogelijk tegen flinke korting te koop zijn....

    - is de winkel nu ook open of alleen die avond?
    - was er nog veel voorraad in de winkel aanwezig zoals aquariums en Co2 apparatuur of was de winkel al behoorlijk leeg?

    met andere woorden is het de moeite waard om 1,5 uur te rijden?
     
  8. Bertus

    Bertus

    Lid geworden:
    2 sep 2008
    Berichten:
    49.946
    Locatie:
    Schiedam.

    Dat ligt eran wat er voor besloten is. met 2 of 3 dagn, kan het voor hun afgelopen zijn. dan is zaterdag te ver weg.
     
  9. RichD1011

    RichD1011

    Lid geworden:
    3 dec 2015
    Berichten:
    6.997
    Locatie:
    Driebergen
    kortingen tot 80%

    stukje luchtslang met 80% korting maar de aquaria's ect alleen maar met 5% :D
     
  10. AquaInfo

    AquaInfo

    Lid geworden:
    6 mei 2003
    Berichten:
    3.036
    Locatie:
    Zwaag

    Weet je dat of denk je dat?
     
  11. RichD1011

    RichD1011

    Lid geworden:
    3 dec 2015
    Berichten:
    6.997
    Locatie:
    Driebergen
    Dat denk ik.
     
  12. Ruben01

    Ruben01

    Lid geworden:
    22 aug 2016
    Berichten:
    5.578
    Locatie:
    Oldenzaal
    Geopend van 1 tot 5 en zaterdag ook, staat op facebook.

    Staat nog genoeg in de winkel, CO2 apparatuur ook, drukregelaars, magneetventielem, velda fx1,2 en 3 ooknog genoeg.
    Stenen, hout, filters, vissen etc. ook. En nog veel meer, vorige zaterdag iig, dus denk nu oowel.;)
     
  13. tuinkabouter

    tuinkabouter

    Lid geworden:
    18 jan 2010
    Berichten:
    5.996
    Locatie:
    alkmaar
    Dat TOT is altijd verraderlijk
     
    jessicapilon vindt dit leuk.
  14. Killerfish

    Killerfish

    Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Berichten:
    5.921
    Locatie:
    Hellendoorn
    We zullen zien hoeveel ze overal op geven. Je moet toch wat als je spul kwijt moet..
     
  15. jessicapilon

    jessicapilon Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    90.062
    Locatie:
    Groningen
    In de regel is wat jij zoekt amper afgeprijsd :D
     
  16. RichD1011

    RichD1011

    Lid geworden:
    3 dec 2015
    Berichten:
    6.997
    Locatie:
    Driebergen
    Vandaar ook mijn opmerking.
     
  17. Nicolientje-W

    Nicolientje-W

    Lid geworden:
    30 jan 2018
    Berichten:
    2.604
  18. ReneG

    ReneG

    Lid geworden:
    23 nov 2018
    Berichten:
    5
    Als je blijkbaar (wist ik niet) zo'n grote speler bent in Europa, mag ik toch hopen dat je bij de kassa producten scant (ik zag het wel zo gebeuren) en dat je voorraadsysteem dan -1 doet. Vervolgens komt een andere klant op de website en vraagt de website in de database op wat de voorraad is. Dat is dan 10 - 1 = 9, als het goed is.

    Als het daarop fout is gegaan, ligt dat gewoon aan de winkeleigenaar. Zoiets simpels moet je als "grote speler" zeker op orde hebben. Dat een klein winkeltje op de hoek anders kan functioneren: prima. Maar een grote winkel met webshop en blijkbaar leveringen aan dierentuinen moet zichzelf kapot schamen als dat de oorzaak is dat je kopje onder gaat.
     
  19. OrionPax

    OrionPax

    Lid geworden:
    15 feb 2015
    Berichten:
    904
    Locatie:
    Nieuw-Vennep

    Dat is veel te simplistisch gedacht kan ik uit ervaring zeggen. Het probleem zit hem altijd in het feit dat een webshop niet rechtstreeks zijn voorraad uit een backoffice systeem (bijvoorbeeld ERP) of kassa haalt. Dan zou dat systeem namelijk ook duizenden bezoekers tegelijk aan moeten kunnen en dat is (voor een kleine speler) onmogelijk te bouwen en in de lucht te houden.

    Mijn vak is het helpen van bedrijven te overleven in de nieuwe digitale wereld waar consumenten volledig aan de macht zijn en bedrijven als Coolblue de standaard zetten voor on- en offline bediening. In Aquariumland zie ik dat er op dit moment eigenlijk geen enkele speler is die het het e-commerce spel echt goed en volledig speelt en ik voorspel dus ook dat de grote jongens de markt gaan pakken (bol, zoopplus, etc.)
    Tegenwoordig is een webshop en goed assortiment niet meer voldoende en de oprijzen worden ook steeds minder belangrijk omdat de verschillen kleiner worden.
    De twee belangrijkste sleutelwoorden zijn: gemak en vertrouwen.

    Ik zag enorme potentie in Veldhuis maar het serviceniveau moest echt omhoog en ook de website was natuurlijk niet meer van deze tijd: traag, slechte zoekfunctie, te weinig productinformatie, heel onhandig ingedeeld, slechte SEO, gebrek aan goede online marketing, etc. etc.

    Mijn handen jeuken als ik dit hoor, ik zou nog best een poging willen wagen.
     
  20. Froggies

    Froggies

    Lid geworden:
    16 feb 2014
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Sittard
    Als jullie het stukje in de tubantia lezen, snap je waarom het zo gelopen is. Het heeft dan weinig zin om over de service en niet geleverde bestellingen kritiek te spuien.
    Ik vond het een prima zaak met een groot assortiment en was zeer tevreden over hun service, medewerkers die 25 jaar daar hebben gewerkt straat op straat heftig, zal je maar overkomen.

    Ik lees ergens in de bovenstaande topic, dat het natuurhuis in Tegelen ook gesloten is.
    Was ook een mooie zaak helaas ook weg.

    Collega’s aquarianen, wens jullie een goed uiteinde en gezond 2019.
     
  21. biljoenblik

    biljoenblik

    Lid geworden:
    3 sep 2015
    Berichten:
    6.935
    Locatie:
    Hoogerheide
    Heb het stuk gelezen.

    https://www.tubantia.nl/enschede/ve...staan-net-niet-en-gaat-kopje-onder~aa8a6da29/

    Blijf het heel vreemd vinden. Dat je je bedrijf door een ict bedrijf kapot kan laten maken.

    De website was vanaf de upgrade direct een drama.
     
    jessicapilon vindt dit leuk.
  22. flipper34

    flipper34

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    3.702
    Locatie:
    Andijk
    jessicapilon vindt dit leuk.
  23. Louis83

    Louis83

    Lid geworden:
    6 feb 2019
    Berichten:
    2
    Ik vind dit toch wel heftig zeg. Een hele historie gewoon weg. Leve ICT!

    Zelf koop ik nu via Aquariumwarenhuis. Prima site en service hoor maar het is toch anders aangezien ik mijn eerste aquarium bij Veldhuis heb gekocht.
     
  24. flipper34

    flipper34

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    3.702
    Locatie:
    Andijk
    zijn er nog steeds
    zie Schermafdruk op 2019-02-06 19-35-06.png
     
  25. Louis83

    Louis83

    Lid geworden:
    6 feb 2019
    Berichten:
    2
    Misschien toch maar eens kijken of mailen. Welk emailadres komt dat vandaan?
     
  26. flipper34

    flipper34

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    3.702
    Locatie:
    Andijk
    nieuwsbrief@aquariaveldhuis.nl
    was altijd klant van ze eens in geschreven voor de nieuwsbrief
    denk niet trouwens dat er nog gekeken wordt naar de mail daar beter even zelf even kijken Schermafdruk op 2019-02-06 21-43-52.png
     
  27. RvanWijk

    RvanWijk

    Lid geworden:
    2 jan 2018
    Berichten:
    138
    Wat in de Tubantia staat is hun kant van het verhaal. Ik kom uit de regio en heb meerdere verhalen gehoord. Je kan je ook afvragen als ondernemer zijnde als je kapot gaat door je online verkopen wat je dan qua beleid aan het doen bent met zo'n groot oppervlakte. Overigens was dat niet de enige reden. Als leveranciers hun al moeten waarschuwen dat ze spul onder marge verkopen en er wordt niks mee gedaan ja dan ga je een keer kapot. Voorbeeld is dat ik bijvoorbeeld een keer een potje Nitrivec heb gekocht van 500ml tegen de prijs van een 250ml die er naast stond en 10cent scheelde.
     
  28. OrionPax

    OrionPax

    Lid geworden:
    15 feb 2015
    Berichten:
    904
    Locatie:
    Nieuw-Vennep
    Feit is dat de wereld en consumentengedrag (ons gedrag) verandert. Ik maak daar bedrijven daar dagelijks van bewust. Maar bedrijven en ondernemers willen niet veranderen want veranderen kost geld. Gek genoeg kijken mensen opeens door een andere bril als het om zaken gaat, terwijl ze zelf in hun priveleven wel veranderingen omarmen.

    Ik heb ze op Vivarium en op de mail al lang geleden aangesproken op het feit dat hun website en webshop echt slecht waren in vergelijk met anderen. En dan kun je nog zo'n goed assortiment hebben: als de site ruk is kom je niet terug. (en dan heb ik het nog niet eens over service)
     
  29. tuinkabouter

    tuinkabouter

    Lid geworden:
    18 jan 2010
    Berichten:
    5.996
    Locatie:
    alkmaar
    Nooit last gehad van de service ging eigenlijk altijd goed bij mij, ook als ik wel problemen had.
    Maar zal er nooit meer wat bestellen omdat de webshop zo gigantisch tegen werkt
     
  30. OrionPax

    OrionPax

    Lid geworden:
    15 feb 2015
    Berichten:
    904
    Locatie:
    Nieuw-Vennep
    Dat bedoel ik dus.... ;)
     
  31. treb

    treb

    Lid geworden:
    20 jan 2013
    Berichten:
    368
    Kan mij nog de eerste e-mail herinneren,een eenmalige uitverkoop,,het lijkt wel of ze extra ingekocht hebben,het houd nog niet op.
    Helaas is het adres te ver weg voor mij om zomaar eens langs te gaan.
     
  32. OrionPax

    OrionPax

    Lid geworden:
    15 feb 2015
    Berichten:
    904
    Locatie:
    Nieuw-Vennep
    Nee, ze hadden gewoon veel teveel voorraad en wat nu nog over is zijn volgens mij de zgn. winkeldochters....
     
  33. Ruben01

    Ruben01

    Lid geworden:
    22 aug 2016
    Berichten:
    5.578
    Locatie:
    Oldenzaal
    Zijn nog tot 1 april open, ennernzijn nog steeds heel veel producten.
    Tropische Vissen zijn wel bijna op, goudvissen en volwassen koi's (rond de 90) genoeg.
    Klopt, we hebben heel veel voorraad, maar er zijn nog steeds genoeg 'normale' producten zoals filters, filtermateriaal, CO2 drukregelaars, heel veel hout en stenen, LED verlichting (zoals jmb), waterornamenten, eiwitarschuimers etc. ;)



    Dus kom nog een keertje langs:daisy:
     
  34. Ruben01

    Ruben01

    Lid geworden:
    22 aug 2016
    Berichten:
    5.578
    Locatie:
    Oldenzaal
    Het mailtje:
    Beste aquarium- en vijverliefhebber,

    De grootste aquarium- en vijverwinkel van Nederland gaat sluiten per 1 april 2019. De finale opheffingsuitverkoop met kortingen tot 80% is begonnen

    Vanaf vandaag verkopen we de inhoud van onze showbakken, er was nogal wat interesse bij de cobalt blauwe maanvissen, de Malawi’s en de uit Colombia komende zalmpjes, ook hebben we onze zolder opgeruimd en ook daar zijn nog mooie en nieuwe producten bijgekomen die we ook tegen stuntprijzen zullen gaan verkopen.

    Stuntkortingen van 50 tot 80%

    Voor vijverliefhebbers is een bezoek aan onze winkel in Enschede zeker de moeite waard. De laatste vijverpompen van de merken Oase, Hozelock, Ubbink, Vivaria, Superfish, enz.
    Nog enkele soorten en merken visvoeders en waterbehandeling en een enorm assortiment van verschillende waterornamenten.

    Voor de aquariumliefhebber en hobbyist hebben we nog een 10-tal pallets met zeer interessante producten klaar staan. Onder andere;
    • 70 nieuwe eiwitafschuimers van de merken Sander, Deltec, vertex.
    • Digitale watertestapparatuur van verschillende merken, zoals Hanna.
    • Meer dan 100 achterwanden van het merk Back to Nature.
    • Meer dan 5000 stukken decoratiehout (mangrove, Spider wood, enz.).
    • 1000 kilo aan decoratiestenen en -materialen.
    • 1500 stuks verschillende decoratie ornamenten om het aquarium te decoreren.
    • 200 stuks 300mg ozonators.
    • Aquarium filterpompen van de merken eheim, superfish, enz tegen 60% korting.
    • 1000-en onderdelen van pompen en toebehoren. Voor elk wat wils.
    • Diverse demo aquascape aquaria, ingericht en nieuw.
    • Kienhout ruim voorradig.
    • Seneye.
    • Vele soorten aquarium- en vijvervoeders.
    • Waterbehandeling meer dan 10 merken en honderden verpakkingen.
    • PVC aansluitmateriaal (ook buizen en voor andere doeleinden).
    • Diverse demo en nieuwe waterornamenten.
    • Verschillende decoratie ornamenten voor bij de vijver.

    Kortom, profiteer van de kortingen er is nu nog ruime keuze.

    Alles moet weg en OP=OP!

    Openingstijden dinsdag t/m vrijdag van 11.00 tot 17.00 uur.
    Zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.
    De Ossenboer 10 in Enschede.

    https://www.youtube.com/user/aquariaveldhuis/videos?disable_polymer=1
     
  35. jessicapilon

    jessicapilon Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    90.062
    Locatie:
    Groningen
    Dat geldt ook voor mij en ik denk voor velen.