Aquaria zijn nieuw voor mij...


Merken als Hydor en Fluval zitten qua verhouding en zuinigheid zeker niet ver bij Eheim vandaan, dus er zijn meer mogelijkheden
 
Merken als Hydor en Fluval zitten qua verhouding en zuinigheid zeker niet ver bij Eheim vandaan, dus er zijn meer mogelijkheden

Ook goed om te weten. Ik zoek wel een stil apparaat, aangezien de bak deels in de slaapkamer komt te staan.
 
Ik twijfel nog heel erg over het formaat van de bak... ben toch groter gaan denken na het advies van iedereen: het wordt óf een 80 óf een 100cm. Zou toch graag een Betta willen proberen te houden maar misschien vind ik het wel zo leuk dat ik nog meer visjes wil (ja, ik weet inmiddels dat een Betta niet met alles samen kan)...
 
Meer water!
Mijn allereerste blinde advies wat ik iedereen geef. Nog voor je het woord Aquarium in de mond neemt roep ik al "meer water".

Mensen vragen wel eens "is dat moeilijk zee aquariums?", dan antwoord ik met "niet met meer water"

Wat je vandaag groot genoeg vind is morgen te klein. :D
 
Het is een 100x40x40 geworden!

Moet wel lachen om mijzelf... Ik kwam hier aanvankelijk met het idee iets leuks te doen met een vissenkom, maar hoe langer ik op dit forum vertoefde hoe groter ik ging denken. En nu zit ik met een bak van 160L!

De kracht van forums! Er gaat een hele wereld open en ineens vind je allemaal mensen die ook doen waar jij mee bezig bent. Het is een kwestie van je vraag stellen en je krijgt gratis antwoorden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maru
Daar ga je geen spijt van krijgen, hier kan je zelfs een harem Betta in houden, alhoewel je jezelf dan wel wat beperkingen oplegt met de rest van de mogelijkheden.
 
Daar ga je geen spijt van krijgen, hier kan je zelfs een harem Betta in houden, alhoewel je jezelf dan wel wat beperkingen oplegt met de rest van de mogelijkheden.
Een harem Betta... klinkt leuk maar zou niet weten wat ik met de jonkies moet, als die er komen... steeds weer verkopen/weggeven?

Mijn dochter wil Molly’s, maar toen ik deze in de LFS eens bekeek leken het mij vrij drukke vissen... Iets zegt me dat het geen goede combi is met een Betta.
 
Betta zijn niet van die enorme kwekers als je ze al krijgt in een gezelschapsbak.
Maar ze willen graag een rustige omgeving met verstop plekken, drijfplanten en een milde stroming en een dekruit/kap.
 
Molly's zijn hyperactief en levendbarend die ook massaal jonkies werpen, kun je beter een trio betta's nemen die kweken minder snel
 

Terug
Bovenaan