Wat is er nieuw

Aquarium +-100L

A

Avw

Guest
Hi hallo!

Wij hebben een aquarium van +- 120 liter. Hij is erg hoog, maar niet heel breed.
Nu kunnen we er maar niet uitkomen wat voor soort vissen we willen en wat er goed bij past.
We willen graag een schol vissen met 1 a 2 solitair vissoort(en).
We houden wel van de wat uitgesproken kleuren zoals bij de Dwergcichliden.

Graag horen we wat jullie hiervan denken en of jullie tips hebben voor het samenstellen van ons a
 
Een betta vinden wij ook erg mooi. Maar dat schijnt een lastige vis te zijn om te combineren..
 
Wat zijn de afmetingen? Betas worden inderdaad meestal solitair gehouden en zijn minder geschikt voor in een gezelschapsaquarium
 
De afmetingen van het glas zijn 50×50×50
 
ik combineer hier een betta met de rasbora galaxy en dat gaat prima.
Mijn aquarium is 60*30*45
 
Bedankt voor je reactie! Dat is ook een mooie vis inderdaad. Hoeveel heb je er ongeveer van, de rasbora's?
 
50cm is erg weinig zwemruimte in de lengte. Ik zou het bij kleinere nano visjes houden. Deze kun je niet combineren met (dwerg)cichliden..
Misschien een combinatie met (dwerg)garnalen, indien de waterwaarden dit toe laten? Deze hebben leuke, felle kleuren 🙂
 
Rasbora Galaxy kan ik zeker aanraden! Leuke visjes met leuk gedrag. Ik heb er ook een groepje van en hou ze samen met vuurgarnalen
 
Bedankt voor je reactie! Dat is ook een mooie vis inderdaad. Hoeveel heb je er ongeveer van, de rasbora's?
ik was begonnen met 10 stuks, later uitgebreid naar 15. Ze zijn leuker in een grotere groep. ik heb er nu geloof ik nog 12. ik weet nog niet of ik ze weer ga aanvullen.
ik heb de bak nu ook verplaatst zodat ik mijn huis kan gaan aanpakken en wil toch uiteindelijk naar een grotere bak toe.
 
50cm is erg weinig zwemruimte in de lengte. Ik zou het bij kleinere nano visjes houden. Deze kun je niet combineren met (dwerg)cichliden..
Misschien een combinatie met (dwerg)garnalen, indien de waterwaarden dit toe laten? Deze hebben leuke, felle kleuren 🙂
een koppel Apistogramma borelli samen met een 20 tal Boraras maculata/merah/brigittae gaat perfect samen

ook garnalen er bij gaat prima hier
 
Bedankt allemaal voor de reacties, goede ideeën. Al heel blij met alle info, kan er aardig mee uit de voeten denk ik zo! Mochten er nog meer ideeën zijn hoor ik dat natuurlijk graag
 
50cm is erg weinig zwemruimte in de lengte. Ik zou het bij kleinere nano visjes houden. Deze kun je niet combineren met (dwerg)cichliden..
Misschien een combinatie met (dwerg)garnalen, indien de waterwaarden dit toe laten? Deze hebben leuke, felle kleuren 🙂
Vergeet niet dat de bak diagonaal zo'n 70 cm is. Een schooltje dat geschikt is voor 60cm zou hier ook wel passen.
 
Vergeet niet dat de bak diagonaal zo'n 70 cm is. Een schooltje dat geschikt is voor 60cm zou hier ook wel passen.
Sinds wanneer zwemmen vissen diagonaal?
?
Ik zie ze hier altijd in ongeveer dezelfde waterlaag zwemmen..
 
Sinds wanneer zwemmen vissen diagonaal?
?
Ik zie ze hier altijd in ongeveer dezelfde waterlaag zwemmen..
Ik bedoel niet diagonaal qua waterlaag 🤣 Ze kunnen toch van linksvoor naar rechtsachter zwemmen in een dusdanige vierkante bak. Hoeven ze niet voor van waterlaag te wisselen.
 
Het is een vierkante bak inderdaad. (Ben momenteel bezig met verversen.)
 

Bijlagen

  • 20200707_182302.jpg
    20200707_182302.jpg
    159.5 KB · Weergaven: 111
koppel A. Borelli

15-20 B. Brigittae/merah/maculatus

evt boven nog iets

of garnalen
 
  • Leuk
Waarderingen: Avw
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan