Wat is er nieuw

Aquarium 110 liter verplaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppenhouderr
  • Startdatum Startdatum
G

Guppenhouderr

Guest
Hallo allemaal. Ik wil graag mijn aquarium, dat momenteel in de woonkamer staat, op mijn kamer zetten. Hij zal dus de trap op moeten. Ik vroeg me alleen af hoe ik dit het beste kan doen. Is het verstandig om echt alles er uit te halen, inclusief bodem. Of kan ik de planten en het zand er in laten. Daarnaast vroeg ik me af of het aquarium gewoon zo opgetild kan worden, of dat er iets van een bodemplaat onder moet zodat de onderkant niet breekt. Ook vraag ik me af hoelang het filtermateriaal buiten de bak kan. Het filter zit vast in het aquarium dus het filter kan niet blijven draaien in het aquarium. Ik kan het filtermateriaal er uiteraard wel gewoon uithalen en in een bak met aquariumwater doen. Zijn er daarnaast nog andere dingen die handig zijn om te weten voordat ik er aan begin?
Alvast bedankt voor de hulp.

Ik heb de bak destijds ook naar boven verhuisd en deze eerst op een dikke plaat gezet en hem toen verplaatst met de bodem erin en amper nog water. Verkijk je dan toch niet op het gewicht.

Als je hem verhuisd met inhoud, moet je er absoluut een dragende plank onder doen, die kit houd anders het gewicht niet van de bodem en dan krijg j 1 groot waterfestijn op termijn.
Handiger is gewoon leeghalen helemaal en alles opnieuw erin doen alstie weer staat

Je zou het filtermateriaal van het filter in een emmer aquarium water kunnen doen en dan een luchtpompje erbij. Dan heb je wat beweging in het water 🙂

Ik heb de bak destijds ook naar boven verhuisd en deze eerst op een dikke plaat gezet en hem toen verplaatst met de bodem erin en amper nog water. Verkijk je dan toch niet op het gewicht.
Ik sluit me hierbij aan, water uit de bak halen en zoveel mogelijk bewaren. Plank eronder schuiven en met een aantal mensen naar boven dragen.
Boven de zaak gewoon weer vullen met het water wat eruit komt en dan de filter en verwarming weer aanzetten.
Dit alles natuurlijk doen in een zo kort mogelijke tijd zodat de bacteriën in de filter niet afsterven en het bewaarde water niet te veel afkoelt.

Vissen en planten gewoon in de bak laten maar wel een paar cm water laten zitten uiteraard.

Is gewoon goed te doen binnen 30-45min als je het goed organiseert.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan