Wat is er nieuw

aquarium 4 weken opgestart maar rare witte vlekken in waterslag

Henkie73

Well-known member
Lid geworden
19 december 2010
Leeftijd
51
Website
skypc.nl
Beste mensen,

ik heb een vraag, na het opstarten van mijn aquarium krijg ik allemaal witten en bruine vlekken in mijn af en aanvoer slang.
water waardes zijn goed, aquarium heeft bijna geen alg op de ruiten of planten of hout.
water is glashelder.
zie foto.

IMG_2508 2 Large.jpeg

nog nooit eerder in mijn 15 jaar aquarium bezit dit gezien.

graag advies wat te doen en wat dit is.

nogmaals vissen geen probleem geen alg in aquarium, water glas helder.
alles oke in het aquarium.

gr.
henk

Aparte kleuren. 🙃
Zullen gewoon dingessen zijn die waterdingessen op zitten te smikkelen. Ik zou dit natuurschoon bewonderen en er verder niet wakker van liggen!

Misschien ook een reactie op stoffen die in de slang zitten en bacterien.

Zou ze er voor de zekerheid toch even afhalen en goed doorspoelen met kokend water en een pijperagger erdoor
(van die tuinhandschoentjes van de action aan is geen overbodige luxe)

Je weet niet of hierdoor een onderliggend probleem gaat ontstaan

ik heb nog meer na vraag gedaan maar eigenlijk kan niemand een goed antwoord geven .

ik ga de slangen schoonmaken en kijk wat er gaat gebeuren.

heb jullie op de hoogte

gr.
henk

slang schoon gemaakt en er weer in gehangen.
en een paar weken later zie ik toch weer wat plekjes in de slang maar wel veel minder dan eerst.
even in de gaten houden hoe dit zich ontwikkelt.

gr.
henk

Ik zeg maar wat maar je ziet soms ook een witte aanslag op zuignapjes verschijnen en dat zou komen door stoffen die daarin zitten. Wellicht is dat bij deze slangen ook het geval en anders zou ik er inderdaad eens andere opzetten. Van een ander merk dus.

Wel gek, want je zou toch denken, als het zo verkocht wordt, dat het allemaal producten/materialen zijn die bewezen okee zijn voor aquariumgebruik. Dat ze "de tand des tijds" hebben doorstaan...

Wel gek, want je zou toch denken, als het zo verkocht wordt, dat het allemaal producten/materialen zijn die bewezen okee zijn voor aquariumgebruik. Dat ze "de tand des tijds" hebben doorstaan...
Ja dat klopt maar soms zie je het ook wel op zuignappen van bv een verwarming of een dropchecker. Ook die zijn gemaakt voor in het aquarium.

Bij twijfel gewoon vervangen, JBL slang kost een tientje voor 2,5 meter, dan weet je zeker dat je goed zit

Niet alle slang die past is geschikt voor aquarium gebruik

Wat gebeurt er als je andere slangen aansluit?
ik zal je wat vertellen, ik heb er 2 verschillende slangen op zitten de oude slang heeft dit niet, alleen de nieuwe slang.
beide slang zijn in de zelfde LVS gekocht.
raar he
gr.
henk

Ik zeg maar wat maar je ziet soms ook een witte aanslag op zuignapjes verschijnen en dat zou komen door stoffen die daarin zitten. Wellicht is dat bij deze slangen ook het geval en anders zou ik er inderdaad eens andere opzetten. Van een ander merk dus.
ik denk dat het ook wel zoiets is. maar raar is het toch wel en zeker als je de slang bij de lvs haalt

Bij twijfel gewoon vervangen, JBL slang kost een tientje voor 2,5 meter, dan weet je zeker dat je goed zit

Niet alle slang die past is geschikt voor aquarium gebruik
klopt helemaal maar zoals hier boven al vermeld is mag je dit niet verwachten bij de lvs.

mocht niet nu weer fout gaan dan ga ik andere slang halen.

gr.
henk

Komen zeker van zo een rol af of niet?

Scalari die rare figuur, waar iedereen knettergek van wordt, bij elke type beweging dat ie moe is, heeft aangegeven om die JBL te nemen. Ik ga hier in mee. Super slangen zijn dat.

Komen zeker van zo een rol af of niet?

Scalari die rare figuur, waar iedereen knettergek van wordt, bij elke type beweging dat ie moe is, heeft aangegeven om die JBL te nemen. Ik ga hier in mee. Super slangen zijn dat.
Heb ze altijd merkloos van de rol gehad, nooit zo’n witte rare aanslag gehad

Als je kijkt naar het patroon van groei en verspreiding, is het een micro-organisme dat bezig is zich daar te voeden. Het lijkt me heel sterk dat ze aan de slang zelf aan het vreten zijn. Er zit of zat gewoon iets in het water wat blijkbaar een "niche" heeft gegeven voor dit witte spul. Gaat vast vanzelf weer weg, of in ieder geval stoppen met groeien...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan