Wat is er nieuw

Aquarium 7 jaar niet gebruikt

Jan Krol

Member
Lid geworden
3 september 2019
Leeftijd
67
Beste mensen,

Mijn aquarium heeft nu 7 jaar droog gestaan. 1,5m x 0.5 x0.5
Wat raden jullie mij aan/

Ik ben nl bang dat als ik de volle 375 liter erin laat lopen, de boel springt!

Groeten,
Jan

Als het kit niet is uitgedroogd valt dat denk ik wel mee maar wacht even op meer reacties.

Een aquarium die bij mij een paar maanden leeg staat seal ik de kitrand aan de binnenkant opnieuw. Ik zeg niet dat het perse nodig is maar in het verleden te vaak een ongelukje gehad met lekkende bakken.

Het is even werk maar met een verfkrabber en stanley mes haal je de kitlaag aan de binnenkant weg (let op niet tussen de ruiten snijden!), daarna schoon en vetvrij maken met aceton, afplakken (dat is nog het meest vervelende werk) met schilderstape en een nieuwe kitlaag aanbrengen. Dan de boel even een paar dagen laten drogen en je bak is zeker voor de komende jaren weer waterdicht.

Tjonge en dat doe je ook om de paar maanden met je ramen bv na de zomer :stom::sorry:

Zo lang de bak van de Ts binnen gestaan heeft is er niet aan de hand maar zoals bij iedere bak gewoon even vullen op een veilige plaats bv badkamer of terras 1 a 2 dagen gevuld laten staan en dan weet je het

Tjonge en dat doe je ook om de paar maanden met je ramen bv na de zomer :stom::sorry:

Zo lang de bak van de Ts binnen gestaan heeft is er niet aan de hand maar zoals bij iedere bak gewoon even vullen op een veilige plaats bv badkamer of terras 1 a 2 dagen gevuld laten staan en dan weet je het
Tot drie keer toe een lekke bak gehad en alle drie de keren waren dit bakken die enkele maanden leeg hebben gestaan, en werkend weg gezet in de garage. Doe er mee wat je wil, niet mijn natte voeten.

Vaak ben je te bang.

De mijne heeft meer dan 10 jaar op zolder gestaan.
Ik vroeg mij niets af en vulde hem gewoon weer .
Niks aan het handje.

Die kit is vandaag de dag zo goed joh.

Wat al geoppert is: ff naar de kit kijken.
Is die echt slecht: heel droog, brokkeltje af, gescheurd ect dan lekker een nieuwe bak halen of herkitten.

Is dat niet te merken dan ff op een veilige plek vullen en een paar dagen aankijken wat er gebeurd.

Het kit van een gebruikt aquarium is meestal al een beetje uitgedroogd, verhard en kan dus gaan lekken. Dit heb je bij een nieuw aquarium niet, die kit is nieuw en kan inderdaad een hele tijd leeg staan.

Wellicht is wat Richard zegt het verstandigste en gewoon even goed kijken. Zelf neem ik het risico niet meer en reseal gewoon. Het is een avondje werk maar ik slaap beter.

Bedankt allemaal!
Ik ga in ieder geval de bak op een veilige plaats vullen (in stappen van 10 cm.
Ik laat jullie weten hoe dit afloopt.

Groeten,
Jan

hier ook een aquarium 5 jaar laten staan. Geen problemen mee gehad. Kitnaden waren nog prima (Rio 180

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan