Wat is er nieuw

Aquarium alleen voor Crystal Reds.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Legerman
  • Startdatum Startdatum
L

Legerman

Guest
Beste leden,

Ik wil graag binnenkort een aquarium kopen die niet te groot is en helemaal op Crystal Reds is gericht. Mijn vraag is nu wat ik allemaal nodig heb.

Ik zoek een aquarium die niet heel groot is, hooguit 30liter. Is dat te weinig om een mooie bak van te maken voor Crystal Reds?

Graag zou ik wat meer informatie willen hebben over wat ik zoal nodig heb voor de garnalen.

30 ltr is groot zat. Heb zelf mijn garnalen, incl crystals in 20 ltr bakjes.
Zorg er in iedergeval voor dat er geen intern filter inzit, maar bij voorkeur een sponsfilter bij zit (motorisch of op lucht). Dennerle heeft ook hoekfilters die geschikt zijn voor garnalen.

Denk dat Dennerle en Aquael voor garnalen de meest complete alles in een aquariumpakketten heeft.

Heb zelf de Aquael nano shrimp set 20. Deze is er ook in 10ltr en 30ltr.
Dennerle nano cube is ook een mooie serie.

Drijfplantjes zijn aan te bevelen voor garnalen.
Afhankelijk van waar je de Crystals koopt kan het zo zijn dat je de Crystals op een ph verlagende bodem dient te houden.
Zitten ze al op een normale of uitgewerkte bodem en gewoon op kraanwater + kweken ze ook lekker door onder die omstandigheden dan is normaal grind/zand prima.

Enig idee hoeveel euro ik ervoor kwijt ben om een mooi bakje te maken?

80euro voor het aquarium incl filter en verlichting.
Daarbij komt dan nog de bodem en evtuele decoratie en planten/mossen.
En natuurlijk de garnalen zelf.

Op marktplaats worden er volop nano bakjes verkocht. Dat kan de prijs flink drukken.

Wil je echt klaar zijn onder de 100eur. Mooi bakje met led verlichting en goede sponsfilter motorisch aangedreven, neem dan deze:
Aquael nano shrimp set

Dit is de witte versie, de zwarte versie kost 79,95. Betreft alleen maar de buitenzijde van de lamp met kleur.

Met dit bakje hoef je alleen nog maar bodemmateriaal te kopen + garnalen natuurlijk.

Dit is een compleet nieuwe serie met een led lamp. Zijn ook nog oude exemplaren in omloop met een spaarlamp, oa bij veldhuis. Ziet er niet uit en is een beetje oudbollig heden daags zo'n spaarlamp met nieuwe aqua. Dit vind ik ook persoonlijk het nadeeel met het Dennerle pakket bij Zooplus, die is niet goedkoop en dan zit er zo'n ouderwetse spaarlamp bij. Nu schijnen er al wel pakketten van Dennerle te zijn waarbij er een ledje bij zit ipv spaarlamp. De aquariums zelf van Dennerle vind ik ook prachtig namelijk.

Ik heb zelf 3x de Aquael 20ltr staan, komt zelf nog een 4e bij volg week. Op onderstaand foto's zie je de lamp en sponsfilter:

514965_0_82_foto_190615_09_24_29.jpg

937139_0_82_foto_190615_09_24_07.jpg

Ja is ook een mooi bakje John.
Idd ook mooie led erbij.

De Nexus die de de TS liet zien is ook mooi met ledjes. Ik heb er ook nog naar staan kijken in de winkel.
Tevens is er nog de Home serie van Superfish. Idd wel filterhuis eruit latenhalen door de winkel of zelf evt.

IS eigenlijk veel te veel keuze haha met al die bakjes. Ga gewoon in de winkels kijken en kijk dan vooral naar het design, filter en verlichting. Op een plaatje beoordelen is altijd anders als dat je het fysiek in een winkel kan bekijken.

Ja de keus is vrij groot en dan is het moeilijk een keus te maken.
Ik vind de Dennerle ook mooi maar prijzig. Je kan het beste eens in de winkel gaan kijken zoals je al zegt denk ik.

Ben zeer blij met de behulpzaamheid die de mensen hier hebben op dit forum!
De bakken die jullie laten zien spreken mij zeker aan! Ik ga volgende week wel effe langs een aquarium zaak bij ons in de buurt. Effe rondkijken wat daar allemaal te koop is, maarja als ik om advies vraag heb ik altijd t idee dat de mensen me niet serieus nemen in de speciaal zaak... Maarja zal rondkijken naar mooie aanbiedingen en wat mooi staat in huis. De aquariums die jullie stuurde met een glazen deksel ziet er zeker mooi uit!

Hebben garnalen mos nodig? Ik heb namelijk in me huidige bak wel 1 plukje mos liggen maar als ik de garnalen ervan houden zal ik voor me nieuwe bak ook mos moeten halen. Is er een mos soort die makkelijk te kweken is en goed voor de garnalen en natuurlijk makkelijk te onderhouden?

Wat is dat ding op je laatste foto onder de filter?

Klopt is een oxydator. Heb geen zuurstofplanten in mijn bakjes, dus de oxydators zorgen daar voor. 10eur ps bij onlineaquariumspullen.nl

Mos vinden garnalen wel fijn ja. Ik bestel, waar ik tevens nog op een bestelling van wacht, altijd stukjes mos gemonteerd op een stukje gaas zodat ik ze gemakkelijk in het aquarium kan leggen.
Het groeit altijd goed en gemakkelijk mos.

Die kleine bakje zijn niet goedkoop nieuw (In verhouding tot grote aquaria helemaal niet), ik zou ook zeker eens rondkijken op Marktplaats of daar niet iets op staat wat bij jou in de buurt staat.

rms90 zei:
Klopt is een oxydator. Heb geen zuurstofplanten in mijn bakjes, dus de oxydators zorgen daar voor. 10eur ps bij onlineaquariumspullen.nl
Met voldoende oppervlaktestroming krijg je ook voldoende zuurstof in je water. Zie de noodzaak van zo'n ding niet.

~ Ivo

Laatst een aqua 40 van super fish gekocht op mp voor 20euro compleet met verwarming en pomp geschikt voor garnalen

Hoe is jullie ervaring op mp? Zijn het echt aquariums die goed zijn of hebben veel mensen ook echt problemen erdoor ondervonden?

Heb een simpel volglas bakje van 2 tientjes gekocht bij Petsplace;
https://www.petsplace.nl/vis/dierenverblijven/waterhome-aquarium-volglas40x25x25cm~559002
(40x25x25cm)

Had een Aquael 20 liter staan daarvan de hoekjes gebruikt om een afdekplaatje erop te kunnen leggen. Heb even gekeken, maar denk dat je die hoekjes niet los kan kopen. In plaats daarvan kun je ook een kunstof dekruit profiel halen. Heb er tegenwoordig geen dekruit meer op, maar gebruik de houdertjes om de verlichting te dragen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan