Wat is er nieuw

Aquarium bewerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter MennoB
  • Startdatum Startdatum
M

MennoB

Guest
Hallo allemaal 🙂

Ik heb thuis een nog lege rio 180 staan en laatst is mijn daarvoor bestemde achterwand binnen gekomen (96 x 46 cm). Er is alleen een probleem; er zit een plastic verbindstuk tussen de voor- en achterruit bovenaan, voor de stevigheid neem ik aan. Dus ik kan mijn achterwand er niet zomaar inzetten en schuin er in draaien lukt ook niet. Dus de enige optie lijkt mij om dat stuk eruit te zagen, want ik wil het liefst niet in mijn achterwand zagen. Maar kan ik dit zomaar doen of verschuiven de ruiten dan naar buiten als er water in zit? :S

qwhV2PLT5hfWrWrZpNLBaozPAmx8juMQ.jpeg

qwhV2PLT5hfWrWrZpNLBaozPAmx8juMQ.jpeg

Ik hoor het graag, misschien heeft iemand dit probleem als eens eerder gehad.

Mvg, Menno :petjeaf:

Niet wegzagen ! Die balk houdt je bak stevig en stabiel !

Seabait zei:
Je kan wel een stuk uit de middenstrip zagen maar dan moet je dat natuurlijk weer wel goed repareren want is idd voor de versteviging.

Toevallig deze link ook geplaatst ivm dit onderwerp.

Staan foto's in dit topic met wat ik bedoel,

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1322568

Dit kan best,
nadien als je het nieuwe middenstuk(RVS plaatje?)terug plaatst zeker geen water in je bak doen, bij een lege bak staat het glas op zijn plaats en op de juiste afstand van elkaar, je boort 4 gaatjes in je rvs-plaatje(dat enkele cm langer is dan het uitgezaagde stukje)en je twee afzonderlijke middenstripje en zet deze opnieuw aaneen met poeprevetten.

Bij het goed verwerken heb je nooit geen problemen meer.

Poeprevetten?? noemen jullie popnagels zo? 😉

Bedankt voor de reacties, goed advies! Ik zit alleen nu nog met een probleempje, want de achterwand is namelijk 44 cm hoog en de hoogte tussen de bodem en het verbindstuk 43 cm... Hoe moet ik dit nu oplossen?

MennoB zei:
Bedankt voor de reacties, goed advies! Ik zit alleen nu nog met een probleempje, want de achterwand is namelijk 44 cm hoog en de hoogte tussen de bodem en het verbindstuk 43 cm... Hoe moet ik dit nu oplossen?

Stukje uit de achterwand zagen?

Ja ik denk dat dat nu de beste optie is, 1 cm kan geen kwaad. Bedankt!

Bij mijn aquarium liggen de glazen stukken los. Vorige eigenaar had deze los gesneden omdat makkelijker was met schoonmaken. Was alleen voor verlichting op te zetten zei die.

Klopt dit dan wel of zijn deze ook voor stevigheid? Ze zitten niet strak tussen de wand.

Twan, dat ding noemen ze een stabilisatiestrip en uit die woordkeus moge het doel ervan blijken en dat is niet de lichtkap erop laten rusten.
Volgens mij had de vorige eigenaar van jouw bak een hele dikke duim, om hele dikke onzin uit te zuigen.

~ Ivo

Niet de lichtkap, er stonden 2 lossen tl balken op.

Maar zo'n vermoeden begon ik al te krijgen dat niet echt klopte wat hij zei na hier wat gelezen te hebben.
Gelukkig heb ik de bak op moment nog leeg, kit ik ze er gelijk weer mee in vast. Heb toch nog wat kit over van de achterwand.

Bedankt Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan