Aquarium donker maken

R

RemcoS

Guest
hoi allen,

Ik wil het graag in de hoeken van mijn aquarium wat donkerder maken. Hoe kan ik dit het beste doen?

Groetjes,
 
drijfplanten helpt
 
Hoe ziet je bak en verlichting er uit? Bij een TL zou je een omgekeerde reflector (stukje) op de uiteinden kunnen plaatsen, of een stukje PVC buis mits dit niet te warm wordt oid. Heb je LED dan zijn er vast weer andere mogelijkheden
 
Ik heb TL verlichting, hmm pvc is wel een idee... maar is het niet slecht om een deel van me verlichting af te blinden? Ivm planten groei ect..
 
Ik heb TL verlichting, hmm pvc is wel een idee... maar is het niet slecht om een deel van me verlichting af te blinden? Ivm planten groei ect..

Je wil het donkerder maken, dus je kan een stukje van 3 of 5 cm aan het einde van je verlichting "tegen houden". Natuurlijk heeft dit gevolgen voor de planten die hieronder staan, maar dat spreekt toch voor zich?

En misschien kan je ook een donker transparant plaatje plexiglas oid gebruiken, dan dimt het maar is het niet naar 0. Ik zou zeggen experimenteren en kijken wat aan jouw verwachting voldoet.
 
Terug
Bovenaan