Wat is er nieuw

Aquarium erg "mistig" na te veel toevoegen Sera bio nitrivec (na 24u)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joey229
  • Startdatum Startdatum
J

Joey229

Guest
Hallo allemaal,

Laat ik vooraf vermelden dat wij redelijk bleu zijn m.b.t. deze schitterende hobby.

Gisteren hebben wij bij het opstarten van de bak op advies van de verkoper Sera bio nitrivec toegevoegd. Helaas heb ik te veel naar de verkoper geluisterd, en te weinig gelezen (en gerekend) en daardoor meer dan 2 maal zoveel toegevoegd dan geadviseerd op de verpakking...

Nu moet de bak toch nog wekenlang staan alvorens er leven in de brouwerij komt, maar adviseren jullie om nu alvast te verversen? Of gewoon laten draaien en kijken of het over de weken verdwijnt?

P.S. Adviseren jullie überhaupt Sera bio nitrivec? Ben helaas pas gisterenavond (na het opstarten) lid geworden van dit forum.
De volgorde was andersom handiger geweest 😊

Alvast hartelijk dank voor de eventuele reacties en adviezen!

A4FF6F6C-D689-4AAE-AC80-0C6210CEE8B7.jpeg

Kan vast niet veel kwaad zo aan het begin met een kale bak maar ik zou het zelf wel verversen als het na een dag nog wit is. Grote kans dat het na de waterwissel nog steeds beetje wit is hoor.

is dat om versneld op te starten

is dat om versneld op te starten
Nee, omdat de verkoper zei dat dit aan te raden was bij een nieuwe bak.. Ben niet van plan sneller op te starten.

Kan vast niet veel kwaad zo aan het begin met een kale bak maar ik zou het zelf wel verversen als het na een dag nog wit is. Grote kans dat het na de waterwissel nog steeds beetje wit is hoor.
Oké, bedankt voor je snelle reactie!
Gaat het daarna nog wel weg?

Wat wil je gaan doen met je aquarium? 🙂

Wat wil je gaan doen met je aquarium? 🙂
Ben nog zoekende en veel aan het lezen. Zal waarschijnlijk iets worden met niet te moeilijk te houden soorten. Hebben een nano met neon tetra's, guppen en platy's. Die willen we graag houden en daar wat bij zetten.. Tips??

ga je ook CO² gebruiken en wat voor bodem is het precies?

ga je ook CO² gebruiken en wat voor bodem is het precies?
Was CO2 niet direct van plan, adviseer je dat? Er zit een voedingsbodem van Dennerle onder het zwarte grind.

Bij zo'n nieuwe bak is het niet echt nodig om er van alles in te kieperen. Wanneer geduldig afwacht zal je bak zich vanzelf stabiliseren. Een klein beetje voer verkruimelen in je bak kan wel nuttig zijn. Middeltjes zijn alleen maar goed voor de Lfs.

Bij zo'n nieuwe bak is het niet echt nodig om er van alles in te kieperen. Wanneer geduldig afwacht zal je bak zich vanzelf stabiliseren. Een klein beetje voer verkruimelen in je bak kan wel nuttig zijn. Middeltjes zijn alleen maar goed voor de Lfs.
Hoi Benvo,

Bedankt voor je advies!
Maarre.. Lfs? 😊

CO² is niet perse nodig maar ik zie in je bak bijvoorbeeld een bodembedekker die er baat bij zou hebben. Maar mede daarom vroeg ik me gewoon af of je al een beetje weet wat je voor ogen hebt. Het is een mooi formaat bak!

CO² is niet perse nodig maar ik zie in je bak bijvoorbeeld een bodembedekker die er baat bij zou hebben. Maar mede daarom vroeg ik me gewoon af of je al een beetje weet wat je voor ogen hebt. Het is een mooi formaat bak!
Dank je! Heb je nog tips om bij onze huidige soorten te zetten?

lfs= local fishstore=aquariumwinkel Middeltjes voegen niks toe en spekken alleen de kassa van de winkel, net als "waterverbeteraar" bijv ook zo'n veel gekocht middeltje en dat terwijl NL het schoonste water van de hele EU heeft, beter word je water niet, of middeltje som chloor uit je water te halen, is al jaren geleden dat wettelijk is bepaald dat er geen chloor aan het water mag worden toegevoegd.
Oftewel: leg vooral die adviezen van de winkel naast je neer en lees je in op dit forum, ook wat betreft je toekomstig visbestand want winkels verkopen wel en hebben doorgaans weinig kaas gegeten wat samen kan en al

lfs= local fishstore=aquariumwinkel Middeltjes voegen niks toe en spekken alleen de kassa van de winkel, net als "waterverbeteraar" bijv ook zo'n veel gekocht middeltje en dat terwijl NL het schoonste water van de hele EU heeft, beter word je water niet, of middeltje som chloor uit je water te halen, is al jaren geleden dat wettelijk is bepaald dat er geen chloor aan het water mag worden toegevoegd.
Oftewel: leg vooral die adviezen van de winkel naast je neer en lees je in op dit forum, ook wat betreft je toekomstig visbestand want winkels verkopen wel en hebben doorgaans weinig kaas gegeten wat samen kan en al
Super bedankt voor je advies! Ik was er al een beetje bang voor, vandaar dat ik inmiddels hier te vinden ben 😁. M.b.t. dat visbestand; wat adviseren jullie bij 5 Neon tetra's, 2 guppen en 3 platy's? Die houden we nu in een nano bakke. De nieuwe bak is 180 Liter. We houden van mooie gekleurde soorten en hebben donker grind als bodem.

Of ben ik in overtreding als ik vragen m.b.t. mijn vissenbestand hier stel..? Dan maak ik een nieuw topic aan!

Of ben ik in overtreding als ik vragen m.b.t. mijn vissenbestand hier stel..? Dan maak ik een nieuw topic aan!
Overtreding is een groot woord hoor, maar ik zou denk ik wel een aparttopic ervoor aanmaken in het juiste forumonderdeel, want daar lezen weer andere mensen dan in dit onderdeel

Heb je het grind goed uitgespoeld? Kan ook nog daar van mistig zijn. Verder niet teveel wakker liggen van je bak nu. Tijdens het indraaien willen bakken nog wel eens raar doen, bruinalg, opstartwormpjes en schimmel kunnen allemaal de revue passeren. 1 ding hebben ze met elkaar gemeen, het verdwijnt vanzelf weer (;

Heb je het grind goed uitgespoeld? Kan ook nog daar van mistig zijn. Verder niet teveel wakker liggen van je bak nu. Tijdens het indraaien willen bakken nog wel eens raar doen, bruinalg, opstartwormpjes en schimmel kunnen allemaal de revue passeren. 1 ding hebben ze met elkaar gemeen, het verdwijnt vanzelf weer (;
Hi kikkervis,

Grind inderdaad grondig gespoeld!
Bedankt voor je advies, ik wacht rustig af en lees met veel interesse verschillende topics op dit fantastische forum 👍🏼

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan