Wat is er nieuw

Aquarium gekkie wilt zichzelf even voorstellen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chacheboo_fishkeeper
  • Startdatum Startdatum
C

Chacheboo_fishkeeper

Guest
Hallo visliefhebbers,

ik ben John, 38 jaar en sinds een paar jaar zijn vissen steeds meer een passie voor mij geworden. ik heb momenteel 4 bakken draaien thuis,1x rio 240, 1x rio 180 en 2x 70 liter bakken. 3 bakken zijn tropisch en 1 koudwater. ik heb diverse vissen, siervissen maar ook predators. ik heb mij op deze forum aangemeld, omdat ik elke dag wel wat nieuws leer en zeer vaak wat wijzer word via deze forums en YouTube. En ik heb regelmatig ook zelf wel wat vragen, die ik vanaf nu ook bij jullie kan stellen. In elk geval heb ik wel redelijk wat ervaring en hoop ik mede hobbyisten te kunnen helpen met deze fantastische hobby.
C7FDCEA1-BF20-4E1C-9E0F-DA1A7CD5F009.jpeg

C37AC862-0C18-4E53-9156-1853EEF328E7.jpeg

Bijlagen

• 59BCDF8F-998A-478B-95E9-DFF204DC6627.jpeg
    59BCDF8F-998A-478B-95E9-DFF204DC6627.jpeg
    93.6 KB · Weergaven: 85
  • F912EEC4-A619-4DAB-BDC3-3350B00EEAAA.jpeg
    F912EEC4-A619-4DAB-BDC3-3350B00EEAAA.jpeg
    341 KB · Weergaven: 79
  • 551FDB96-640D-4638-9B48-5C9276CB7BCF.jpeg
    551FDB96-640D-4638-9B48-5C9276CB7BCF.jpeg
    196.4 KB · Weergaven: 97
  • 15321706-D90B-4E76-BD03-D12E6E70B0A1.jpeg
    15321706-D90B-4E76-BD03-D12E6E70B0A1.jpeg
    142.4 KB · Weergaven: 96
Dank je wel @sschot

Welkom. Mooie foto's

Welkom hier op het forum! :petjeaf: Leuk dat je ons ook wat kunt bij brengen. Van elkaar leren we toch het meeste!

@Hoogheid dank je wel. Ja daar ben ik het ook mee eens. En ondanks de vele bakken en diverse vissen die ik in mijn bezit heb, kan ik nog heel veel leren. Vind het prachtig hoe mooi sommigen hun bak scapen en omgaan met hun hobby. De liefde die men voor hun dieren en planten hebben. Al met al een fascinerende hobby die mij ook ontzettend boeit. Hoe mooi het is dat er leven zit in je zelf gecreëerde aquarium. Plantjes die groeien en die je op een gegeven moment moet bij-knippen. Visjes die groeien en vissen worden. Vissen die zich gaan voortplanten en wat daar allemaal bij komt kijken. Op een gegeven moment wordt je bak te klein. En nu? Ga je vissen wegdoen? Koop je een grotere aquarium of ga je voor een 2e? Ik ben dus elke keer voor een extra aquarium gegaan. Heb er inmiddels 4?. Aan de ene kant heel leuk, want heb nu op meerdere plekken in huis een mooie bak staan met leuke vissen. Aan de andere kant ook vervelend want, waar de meeste van ons toch wel een hekel aan hebben ( het verversen van water), mag ik 4x doen. Gelukkig sinds paar maanden in het bezit van JBL in and out en dit werkt goed. Scheelt met emmers sjouwen. Het is mijn keuze dat ik 4 bakken heb en ben er toch wel ontzettend blij mee.

Goed verhaal John, lekker kort ook! :DD

Nee hoor grapje, flauw van mij. Leuk hoe je er over denkt en schrijft, het is inderdaad werkelijk een fascinerende hobby!
De fase van de vele bakken heb ik nu al enkele jaren achter mij gelaten eigenlijk met de reden dat het mij veel te veel tijd kost om al die bakken te onderhouden. Helaas had ik die tijd niet en heb ik die nog steeds niet. Ik heb nu twee bakken staan. Een bakje met weinig licht en weinig onderhoud en dan een grotere bak waar ik wel iedere week netjes de boel bijknip en snoei.

@Hoogheid ja hahahaha, een kort verhaal? Nee dat gaat niet, als het houden van vissen je passie is, je ermee opstaat en er ook echt mee bezig bent tot na het tandenpoetsen voordat je naar bed gaat, dan kan je geen korte stuk tekst schrijven over deze hobby. Leuk om te lezen dat je net als ik ook zoveel bakken gehad hebt en toch wegens gebrek aan tijd nog steeds 2 bakken hebt. Ik denk dat ik tot mijn dood wel vissen blijf houden, niet zoveel als nu maar in wel minimaal 1 tank. Ik vind het heerlijk om erin weg te dromen. Mijn laatste bak is mijn laatste aanwinst van afgelopen maand. Een koudwatertank met sluierstaarten erin, van de dikke, lompe visjes met de looks van een obesitas mopshond, die dan voor je dansen met hun sierlijke vinnen. Ik kan je zeggen, daar kan ik uren naar kijken en mijn lach gaat niet van mijn gezicht. Daar doe ik het voor, voor mijn plezier maar ook dat die beestjes een goed leven hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan