Wat is er nieuw

Aquarium, gekocht, nu inrichten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Veer
  • Startdatum Startdatum
V

Veer

Guest
Ja we hebben het gedaan, vanmiddag aquarium gekocht. Nu de kast in elkaar zetten en inrichten. Zodra het staat komen de foto,s. Ben zo blij! Wil er iets moois van gaan maken.
Bij de winkel waar we hem gekocht hebben kunnen we over twee weken het water laten testen.het is trouwens een jewel rio 180 geworden

Super!

Het leukste gaat nu gebeuren.
Al een idee wat het gaat worden qua vissen en inrichting?

Ik zou over 3 a 4 weken pas met vis beginnen.
Dan heb je vaak de piek wel gehad.

Veel winkels smeren je gewoon vissen aan.
Ik zou als ik jou was hier vast je visbestand bedenken.

We hebben nu een klein bakje, daar zitten neon tetrat, platy en black Molly in. Wij hebben wel een goede winkel denk ik. In Nieuwegein, prachtige Aquariums, ook zee aquariums, ik heb echt mijn ogen uitgekeken. Nu had ik natuurlijk al wat info hier van het forum vandaan waardoor ik al wat gerichter kon kijken. Ook hebben we momenteel een slakkenplaag, wat ik in de toekomst wel wil voorkomen!! Wat betreft inrichting heb ik nu even voorzichtig ingekocht. Wat hout, stenen, en plantjes. Plantjes om de pomp weg te werken, en plantjes voor op het hout, plantjes voor op de bodem, aan de voorkant en aan de achterkant. En bacteri�n om in het water te doen?

In de winkel adviseerden ze trouwens eerst straks onze huidige vissen erin, en dan na een/twee weken een paar erbij en zo langzaam aan uit breiden. ( maar als onze Platy,s zich in dit tempo blijven vermenigvuldigen zit de bak zo vol!!)

Je hoeft niet al je vissen over te zetten.
Is de winkel niet bereid de platys en black mollys terug te nemen?

Zo kan je verder gaan met de neon tetra (kan je mooi uitbreiden tot een stuk of 15-20).
Dan kan je nog kijken voor wat bodemvissen en dan een mooie eye-catchers of bovenlaag vis.

We hebben nu niet zo heel veel visjes dus die kunnen er best in toch? Dan starten we met onze eigen visjes. We kwamen er trouwens net achter dat we kardinaal tetra hebben en geen neon tetra,s

Bedoel je dat je nu al de vissen erin wilt zetten? Het beste is namelijk om gewoon enkele weken in te draaien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan