Wat is er nieuw

Aquarium gekocht, welke vissen?

Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
We hebben vanavond een aquarium gekocht.

Welke vissen zitten er precies in?

Guppy (1), Platy (1x), neontetra (3x).

Ik zie denk ik een otocinclus, maar welke soort is dit?
En hoe heet de vis die er twee keer in zit, op foto 1 rechtsvoor.

De otocinclus herkennen gaat heel moeilijk worden, dat arme beestje is zo bleek als wat... Al zou ik door de doorlopende streep zeggen dat het een O. vittatus of vestitus is, de twee zijn amper te onderscheiden.

De andere vis is een Hyphessobrycon sp., waarschijnlijk een H. bentosi kleurvorm, maar ik weet het niet 100% zeker.

De otocinclus herkennen gaat heel moeilijk worden, dat arme beestje is zo bleek als wat... Al zou ik door de doorlopende streep zeggen dat het een O. vittatus of vestitus is, de twee zijn amper te onderscheiden.

De andere vis is een Hyphessobrycon sp., waarschijnlijk een H. bentosi kleurvorm, maar ik weet het niet 100% zeker.

Bedankt, de Oto is inderdaad wat lastig te herkennen. Was helaas al bleek bij aankomst, bak werd helaas ook niet meer goed bijgehouden.
De andere vis kan en kon ik niet thuisbrengen. Mij leek het persoonlijk geen H. Bentosi te zijn, maar kan er ook langs zitten. Zal vanavond even een betere foto proberen te maken, hopelijk zit er dan ook wat meer kleur op de visjes.

Ik zie eerder een vuurneon op de eerste foto rechtsonder en linksboven. Je neons daarentegen lijken mij meer diamantneons, gezien de missende blauwe streep en vorm van het rode gedeelte bij hun staart.

Edit; Dit is naar mijn idee wat er zwemt, maar je vissen hebben maar weinig kleur en is lastig te zien. Wellicht met andere foto's, mocht ik er naast zitten, dat het beter te zien is.
Je oto; geen idee wat voor een soort

En hoe heet de vis die er twee keer in zit, op foto 1 rechtsvoor.
Ik zou ook denken een bleke Hemigrammus erythrozonus. Als ze wat beter op kleur zijn waarschijnlijk beter te zien.

Ik zie eerder een vuurneon op de eerste foto rechtsonder en linksboven. Je neons daarentegen lijken mij meer diamantneons, gezien de missende blauwe streep en vorm van het rode gedeelte bij hun staart.

Edit; Dit is naar mijn idee wat er zwemt, maar je vissen hebben maar weinig kleur en is lastig te zien. Wellicht met andere foto's, mocht ik er naast zitten, dat het beter te zien is.
Je oto; geen idee wat voor een soort

Diamantneons kan ook inderdaad ja. Denk inderdaad vuurneons, maar zal straks even een betere foto maken.

Meeste visjes zullen toch terug naar de LFS gaan.

Vuurneon en Diamantneon dan toch denk ik zo? Zijn nu allemaal redelijk op kleur. De Oto verstopte zich na deze foto tussen het mos, maar die is nog steeds vrij bleek / licht bruinsig, maar wel een donkere streep van voor naar achter.

Oja, moet de ruiten nog verder schoonmaken... 🙂

Vuurneon en Diamantneon dan toch denk ik zo? Zijn nu allemaal redelijk op kleur. De Oto verstopte zich na deze foto tussen het mos, maar die is nog steeds vrij bleek / licht bruinsig, maar wel een donkere streep van voor naar achter.

Oja, moet de ruiten nog verder schoonmaken... 🙂

Yes!

Otocinclus is naar mijn idee inderdaad oftewel een vitatus of een vestitus maar ik gok eerder op een vitatus.

Hemigrammus erythrozonus, neon of diamand tetra's. otocinclus, platy's en een gup zie ik op de foto;'s

Kun je van de oto een foto maken waar de staart beter gefocust is? Dan kunnen we namelijk zeggen of het vestitus of vittatus is. Ik neig nu naar O. vestitus.

Ik zeg dathet de Otocinclus Vestitus is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan