Wat is er nieuw

Aquarium herinrichten

• Onderwerp starter Onderwerp starter irisvw
  • Startdatum Startdatum
I

irisvw

Guest
Hoi hoi,
Ik heb een bakje van 40 cm met een aantal kleine visjes, garnaaltjes en een aantal neritina slakken. Nu vind ik eigenlijk dat er wat te veel en verschillende stenen inzitten, dus die wil ik er uit halen. Ook wil ik wat planten naar achter verschuiven.
Dit zou echter een verzakking veroorzaken in het grind omdat een gedeelte van mijn bodem wat hoger is en dat wordt door stenen overeind gehouden.
Nu is mijn vraag of ik beter mijn garnalen en vissen er uit kan halen (= stress) of dat ik ze er in laat zitten terwijl ik de stenen verhuis (= stress).
Of is er nog een betere mogelijkheid? Ik wil eigenlijk wel per se die stenen eruit hebben.

Alvast bedankt c:

Mijn snappertje snapt het geloof ik even niet 😉

Als je er een paar stenen uit wilt halen dan kan je dat toch gewoon zo doen?
Dat de bodem een beetje verschuift is in zo een klein bakje niet heel stressvol?

Heb je anders een foto?

Ik weet dus niet zeker of dat erg stressvol gaat worden maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn grind niet vaak schoonmaak en er dus een hoop zooi in zit.

Dus gewoon laten zitten is waarschijnlijk vriendelijker voor m'n vissen?

Gewoon de vissen laten zitten en de stenen er rustig uithalen. Zou het wel heel voorzichtig doen. Een steen op het glas laten vallen/tegenaan stoten is een goede manier om een lek aquarium te krijgen.

ga ik in mee.

maar als jij denkt dat het grind ook erg vies is zou ik meteen groot onderhoud doen, bij groot onderhoud haal ik zelf wel altijd mn vissen eruit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan