Wat is er nieuw

Aquarium hout rot?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Syl&Ar
  • Startdatum Startdatum
S

Syl&Ar

Guest
Hallo allemaal,

Wij zijn onze Juwel vision 260 aan het opstarten en gister kregen wij van de buurman een aantal grote stukken hout die hij bewaard had van zijn vorige bak. Hij heeft het hout er een tijd in gehad en toen laten drogen. Nu wilde ik het hout zojuist inwateren, maar toen het er enige tijd in lag werd het op sommige stukjes zacht. Als ik er met mijn nagel indruk blijft het staan en sommige stukjes buigen heel makkelijk. Ook komen er een soort vieze rolletjes vanaf. Kan het zijn dat dit hout rot is? Toen het droog was zag het er gewoon goed uit.

Groetjes,
Sylvana
 
nagel.jpg


rolletjes.jpg
 
Iemand enig idee??
 
Lijkt me niks mis mee.
 
lijkt mij ook prima. Je hebt namelijk gewoonweg ook zachter hout 😉
Goed inwateren en afborstelen is mijn advies. Niet in teheet water he? dan gaat het wel rotten namelijk 😉
 
Oh oke, gelukkig.. zijn wel erg mooie stukken namelijk. Dacht vraag het maar even voor de zekerheid!

De stukken hout zijn wel erg groot! Passen niet in een emmer of in de gootsteen. Kan ik het gewoon gelijk in het aquarium vastzetten dan?
 
onder de kraan dan wel goed spoelen en afborstelen. Dan moet het wel lukken 😉
 
Bedankt voor de antwoorden!!

Zijn er toevallig nog tips voor het vastzetten haha? Kan ik dit gewoon even met een stuk steen uit de tuin doen of is dat geen strak plan?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan