Wat is er nieuw

aquarium + huisvesting

Grollebol

Well-known member
Lid geworden
27 maart 2015
Berichten
119
Hallo allemaal,

sinds 2 dagen heb ik een superfish expert 70.
inmiddels heb ik deze ingericht en de nodige vloeistoffen toegevoegd. Wat mij verbaast is dat de waterwaarden volgens de tester al goed zijn. Komt dit vaker voor?
Ik wacht nog wel even met het loslaten van vis in de bak.

Ik heb de bak tot de aangegeven rand gevuld en niet te gek gevuld met decoratie etc..

Aan hoeveel liter water moet ik denken?
62/65 liter?

Nu de vraag waarom ik deze topic aangemaakt heb.
hoeveel vissen kan ik in mijn aquarium doen?
Heb de berekening al bekeken maar hoor het toch graag van mensen met ervaring.

Ik zat te denken aan mannelijke gups, platys, neo tetra's.
Dit om de grote aan te geven.

Oja hoeveel vissen zou je in deze bak per laag kunnen doen?

Zoals jullie zien ernorm veel vragen, hopelijk willen jullie deze beantwoorden!!!
 
Ik zou hem vullen tot de rand van de lichtkap.
Je waarden zijn nu ok, maar er zal waarschijnlijk nog een nitrietpiek gaan komen omdat je bak niet is ingedraaid.
Dat duurt zo n 2 a 3 weken voordat dit de kop opsteekt.
Vaak gebruikt men als richtlijn voor iedere liter inhoud 1 cm vis. Dus dat is tegen de 70 cm vis aan in jou geval.
Maar het hangt ook wel een beetje af van het gedrag van de vissen hoor.
Ik zou de bak rustig een week of 4 laten indraaien en dan rustig wat visjes erin doen als het dan goed is met de waarden.
 
Als ik mijn kraanwater test dan is het eigenlijk ook al goed 😉
Het gaat er ook meer om dat je voldoende bacteri�n in je filtermedium en bodem hebt om de vervuiling van het water (zeker als je dieren toevoegt) te kunnen verwerken.. en dan moet je wel denken in termen van 3/4 weken.
Vergeet niet ook planten te gebruiken in de indraaiperiode..
 
Re: aquarium + huisvesting+ Youtube

Heb bij het opstarten een filmpje gemaakt.
Misschien kunnen jullie wat tips/opmerkingen maken.
filmpje met de app heeft goede kwaliteit, zonder app wat minder.


youtube
 
Re: aquarium + huisvesting+ Youtube

Wat meer planten zou niet misstaan denk ik. Overigens zijn die vloeistoffen die je toevoegt niet echt nodig, waarschijnlijk is dit je aangeraden in de winkel? Gewoon vullen en enkele weken indraaien is voldoende, wanneer je hier na rustig het bestand opbouwt moet het wel goed komen.
 
Re: aquarium + huisvesting+ Youtube

Wat de rest al gezegd heeft klopt, laat hem echt drie weken indraaien, anders krijg je bij de nitriet piek echt een boel uitval (qua vissen) waarschijnlijk. Daarnaast zou ik er ook nog wat planten bijplaatsen inderdaad.

Het filter zou ik de spraybar (buisje met gaatjes) afhalen, deze is anders met enkele dagen verstopt. Daarnaast het filter (dus tot en met de uit flow) onder water plaatsen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan