Aquarium in opbouw


A

Ann Vandenhende

Guest
Wij zijn een Juwel Rio 450 L aan het opstarten met rivierzand, een paar keien, een groot stuk kienhout, zo eenvoudig mogelijk, eventueel nog een zwaardplant en dat is het.
Gisteren de Nitrivec erin gedaan, vandaag 2 platy's overgezet van de 70 L naar de 450 L. Bedoeling is een schooltje kardinaaltjes te houden erin met een paar grondkuisers, eventueel een paar corrydora's en discussen. Iemand die ervaring heeft met Euro Discus Lovendegem en Colordiscus Antwerpen ? Liefst geen wildvang. Alvast bedankt !
Groetjes,
Ann
 
Is de grote bak dan al ingedraait?
voor de nitrietpiek?

En ,nu? Ann, Echte planten erin?
 
Ben geen expert met Nitrivic maar kan je niet beter je nieuwe bak vullen zoals je hem wil hebben en compleet werkend en daarna je oude filter zuiveren in de nieuwe bak en dan een dag later pas je vissen overzetten.

Dan denk ik dat je het safer speelt
 
Nitrivec is ook goed,hoor.

Heb ik ook nog on de koelkast.
 
Voorlopig zitten enkel de 2 platy's er in. Kienhout zijn we nog bezig met afkoken, keien zijn al gedaan en mettertijd zou er misschien een zwaardplant in komen, zo eenvoudig mogelijk.
Groetjes,
Ann
 
Kienhout koken is geen goed plan, je vernietigd de cel structuur waardoor het hout veel eerder gaat rotten.
Afspoelen met heet water en borstelen doet de truc beter.
Eventueel nog een ontsmettingsbad met Halamid-d en goed afspoelen.
 
Halamid ?

Das puur gif dat gebruikte we vroeger in de voliere, vind ik een beetje overkill.

Gewoon even in heet water laten staan ontsmet genoeg
 
Martin vd V zei:
Halamid ?

Das puur gif dat gebruikte we vroeger in de voliere, vind ik een beetje overkill.

Gewoon even in heet water laten staan ontsmet genoeg

Nahhhh je wilt niet weten wat voor een bacteri�n er in een aquarium rondzweven .... als het echt overkill zou zijn zou ik het zeker niet roepen.

Wetende wat voor een middel het is.
 

Terug
Bovenaan