Wat is er nieuw

Aquarium indeling

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Daan07302
  • Startdatum Startdatum
Maa


Hoeveel guppen mannen en vrouwn zou je dan aanraden

Ik zou geen guppen aanraden zonder potentieel rovertje (op de jongen). I've been there done that - het gaat echt heel hard anders.
Maar goed, als ik dan moest beginnen met guppen begon ik met 1-2. Inteelt krijg je toch. Zou dan regelmatig vers bloed in brengen.
 
Ik zou geen guppen aanraden zonder potentieel rovertje (op de jongen). I've been there done that - het gaat echt heel hard anders.
Maar goed, als ik dan moest beginnen met guppen begon ik met 1-2. Inteelt krijg je toch. Zou dan regelmatig vers bloed in brengen.
Wat is een goede rover dan het liefst een voor de middenlaag
 
Ik heb zojuist mijn aquarium waardes even opgemeten en hij zecht dat alle waardes goed zijn maar mijn ph is 7.6 dat is wel te hoog ik heb er nu al ph verlager in gedaan maar weet iemand hoe dat zou kunnen komen
 
Ik heb zojuist mijn aquarium waardes even opgemeten en hij zecht dat alle waardes goed zijn maar mijn ph is 7.6 dat is wel te hoog ik heb er nu al ph verlager in gedaan maar weet iemand hoe dat zou kunnen komen

Ik heb mijn ph van de kraan gemeten en die is gewoon 7
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zojuist mijn aquarium waardes even opgemeten en hij zecht dat alle waardes goed zijn maar mijn ph is 7.6 dat is wel te hoog ik heb er nu al ph verlager in gedaan maar weet iemand hoe dat zou kunnen komen
Waarom is dat te hoog?
Laat al die brol van ph verlager enzo vlug achterwege. Je bak zal stukken stabieler draaien zonder en daar worden je vissen gelukkiger van.
Beter een stabiele ph dan de perfecte ph die niet stabiel is
 
Waarom is dat te hoog?
Laat al die brol van ph verlager enzo vlug achterwege. Je bak zal stukken stabieler draaien zonder en daar worden je vissen gelukkiger van.
Beter een stabiele ph dan de perfecte ph die niet stabiel is
Hoe zou het kunnen komen dat mijn ph zo hoog is dan of is daar geen uitleg voor
 
Hoe zou het kunnen komen dat mijn ph zo hoog is dan of is daar geen uitleg voor
De grootste bepalende factor van je ph is de verhouding Co2/Kh. Hoe hoger de Kh en hoe lager de Co2, hoe hoger je Ph zal zijn.
Maar ook vervuiling zoals een hoger nitraatgehalte zal de Ph doen stijgen.
Wat ook nog een invloed heeft zijn de zogenaamde looizuren. In nieuw hout en bladeren (zoals de catappabladeren) zitten zuren die je Ph doen dalen. Naar verloop van tijd zullen die verminderen (oa door waterwissels) waardoor je Ph weer zal stijgen.

Kortweg, alles in en rond je bak (zelfs de lucht in huis) zal meer of minder invloed hebben op je Ph.
 
Als je de guppen doet voor de kleur, waarom dan niet 1 (of 3) vrouwelijke betta's? Genoeg kleur, een wat groter visje en kweekt niet aan de lopende band door. Zullen een beetje de eye-catcher van je bak worden en de hele bak doorzwemmen, maar hebben hier altijd andere vissen met rust gelaten. Op het moment is de enkele dame hier de showsteler van de bak. Een mooie man alleen kan natuurlijk ook, maar dan zit je vaak wel met de lange vinnen en sterkere stroming. Ik heb hier gemerkt dat die het beter doet in een kleinere bak met minder territorium om te verdedigen en meer mogelijkheden tot uitrusten, omdat een kleine bak vaak minder sterke stroming heeft. Vandaar de vrouwen, hebben minder lange staarten en zijn wat actiever. Een dumbo-ear kan dan bijvoorbeeld heel gaaf zijn.

Daarnaast dan een schooltje van 11/13 neon's zoals je zelf noemt

Groepje van 7 corydoras op de bodem, evt aangevuld met een 3tal kuhli. Hierbij heb je dan de keuze tussen de 'black' variant, welke eigenlijk meer bruin is, of de normale, gestreepte kuhli Denk dat in contrast met de corydoras de normale het leukst zijn, zodat niet alles op de bodem op elkaar gaat lijken, maar dat is smaak natuurlijk.

Ik heb hier in de Dubai, ook een 80cm bak, een soortgelijk bestand zitten. Enkel heb ik 2 L104 zitten in plaats van de kuhli (welke overigens in de lido zwemmen). De L104 is een kleinerblijvende vis, cm of 8, die het hier echt meer dan prima doet. Je zult ze niet constant en 24/7 zien, maar als je rustig voor de bak gaat zitten komen ze hier zo nu en dan wel eens tevoorschijn. Let er dan wel goed op dat je ook echt de L104 haalt en niet een gelijkend visje die veel groter wordt. Overigens wensen deze vissen wel hout om van de schrapen, dit is dan wel een voorwaarde wil je ze in de bak houden.
 
Ik heb mijn ph van de kraan gemeten en die is gewoon 7
Waar had je die ook al weer mee gemeten?
Druppeltesten en strips zullen verschillende resultaten geven en een pH 7,6 uit de kraan is niet eens zo vreemd.
 
Waar had je die ook al weer mee gemeten?
Druppeltesten en strips zullen verschillende resultaten geven en een pH 7,6 uit de kraan is niet eens zo vreemd.
Met staafjes
 
Als je de guppen doet voor de kleur, waarom dan niet 1 (of 3) vrouwelijke betta's? Genoeg kleur, een wat groter visje en kweekt niet aan de lopende band door. Zullen een beetje de eye-catcher van je bak worden en de hele bak doorzwemmen, maar hebben hier altijd andere vissen met rust gelaten. Op het moment is de enkele dame hier de showsteler van de bak. Een mooie man alleen kan natuurlijk ook, maar dan zit je vaak wel met de lange vinnen en sterkere stroming. Ik heb hier gemerkt dat die het beter doet in een kleinere bak met minder territorium om te verdedigen en meer mogelijkheden tot uitrusten, omdat een kleine bak vaak minder sterke stroming heeft. Vandaar de vrouwen, hebben minder lange staarten en zijn wat actiever. Een dumbo-ear kan dan bijvoorbeeld heel gaaf zijn.

Daarnaast dan een schooltje van 11/13 neon's zoals je zelf noemt

Groepje van 7 corydoras op de bodem, evt aangevuld met een 3tal kuhli.
/\
||
Wat jij hier zecht ik denk dat ik het zo ga doen ik wou eerst eigenlijk al bettas maar ik zag dat ze geen aardige vissen waren maar indd als je ze met de kuhlis crys en tetras doet is er geen probleem alleen het liefst hen ik een mannetje. Heel veel stroming heb ik niet zou dat kunnnen of kan ik echt beter 3 vrouwtjes pakken
 
Dit is meer een mening iets maar welke corydas zal ik pakken ik kom er echt niet uit ik heb een oogje op de black venezuelas of de julii maar ik weet niet of er verschil in zit kwa grootte enz.
 
Ik heb hier in de Dubai, ook een 80cm bak, een soortgelijk bestand zitten. Enkel heb ik 2 L104 zitten in plaats van de kuhli (welke overigens in de >>>>lido<<<<<zwemmen). De L104 is een kleinerblijvende vis, cm of 8, die het hier echt meer dan prima doet.

Wat betekend het woord lido
 
Ik heb hier in de Dubai, ook een 80cm bak, een soortgelijk bestand zitten. Enkel heb ik 2 L104 zitten in plaats van de kuhli (welke overigens in de >>>>lido<<<<<zwemmen). De L104 is een kleinerblijvende vis, cm of 8, die het hier echt meer dan prima doet.

Wat betekend het woord lido
Update 16-07-2019 Lido 120 dat is zijn bak.
 
Dit is meer een mening iets maar welke corydas zal ik pakken ik kom er echt niet uit ik heb een oogje op de black venezuelas of de julii maar ik weet niet of er verschil in zit kwa grootte enz.
Ik zou de trilineatus doen (de julii is practisch nooit verkrijgbaar en word vaak verward met de trilineatus) is een leuk soortje en als je er daar 10 van neemt voelen ze zich prettiger en iets overbevolking in je bak kan op dat punt geen kwaad
 
Ik zou de trilineatus doen (de julii is practisch nooit verkrijgbaar en word vaak verward met de trilineatus) is een leuk soortje en als je er daar 10 van neemt voelen ze zich prettiger en iets overbevolking in je bak kan op dat punt geen kwaad
Als ik 10 van die soort corys doe en 3 kuhlis dan zit mn bodem wel heel vol ik heb ook nog stenen en planten in mijn bak zou dat dan nog wel passen
 
/\
||
Wat jij hier zecht ik denk dat ik het zo ga doen ik wou eerst eigenlijk al bettas maar ik zag dat ze geen aardige vissen waren maar indd als je ze met de kuhlis crys en tetras doet is er geen probleem alleen het liefst hen ik een mannetje. Heel veel stroming heb ik niet zou dat kunnnen of kan ik echt beter 3 vrouwtjes pakken
Dan zou ik voor een crowntail gaan, zoals op mn profielfoto. Hebben we lange vinnen maar door dat dit geen dichte vin Is, zwemmen ze beter. Vrouwen raadde ik aan vanwege de korte vinnen, die zullen wat actiever zijn. Zijn niet altijd even aardig naar elkaar, maar hier met medebewoners eigenlijk niet last van. Vamdaar ook 3 dames, mochter dan iets niet helemaal goed gaan wordt dit verdeeld. Moet je niet te kleine vissen gaan houden, zoals en Brigitte, dar kan fout gaan, maar ook goed gaan afhankelijk van het karakter van je vis. Dat verschilt nog al
Corydoras zal niet veel uitmaken, is net wat je mooi vind. Uitzondering daargelaten uiteraard.
Lido is de juwel lido, modelnaam net als de Dubai van ferplast

Edit; lido was al duidelijk zie ik
 
Als ik 10 van die soort corys doe en 3 kuhlis dan zit mn bodem wel heel vol ik heb ook nog stenen en planten in mijn bak zou dat dan nog wel passen
Ja ik kan het me even niet voor de geest halen, had je al een foto geplaatst van je bak? want stenen in je bak kan prima maar moet inderdaad niet de overhand hebben, maar qua ruimte maakt 4 cory's meer of minder niks uit voor je bodembezetting, maar qua gedrag en dat ze zich prettiger voelen maakt 4 stuks meer wel degelijk uit, dan als je dat teveel vind zou ik die kuli's niet doen, die zie je toch straks nooit want ook dat is een scholenvisje die je het best met minimaal 6 liefst 10 stuks houdt
 
Ik be
Ja ik kan het me even niet voor de geest halen, had je al een foto geplaatst van je bak? want stenen in je bak kan prima maar moet inderdaad niet de overhand hebben, maar qua ruimte maakt 4 cory's meer of minder niks uit voor je bodembezetting, maar qua gedrag en dat ze zich prettiger voelen maakt 4 stuks meer wel degelijk uit, dan als je dat teveel vind zou ik die kuli's niet doen, die zie je toch straks nooit want ook dat is een scholenvisje die je het best met minimaal 6 liefst 10 stuks houdt
n nu niet thuis ik zal straks een foto van mn aquarium sturen
 
Dan zou ik voor een crowntail gaan, zoals op mn profielfoto. Hebben we lange vinnen maar door dat dit geen dichte vin Is, zwemmen ze beter. Vrouwen raadde ik aan vanwege de korte vinnen, die zullen wat actiever zijn. Zijn niet altijd even aardig naar elkaar, maar hier met medebewoners eigenlijk niet last van. Vamdaar ook 3 dames, mochter dan iets niet helemaal goed gaan wordt dit verdeeld. Moet je niet te kleine vissen gaan houden, zoals en Brigitte, dar kan fout gaan, maar ook goed gaan afhankelijk van het karakter van je vis. Dat verschilt nog al
Corydoras zal niet veel uitmaken, is net wat je mooi vind. Uitzondering daargelaten uiteraard.
Lido is de juwel lido, modelnaam net als de Dubai van ferplast

Edit; lido was al duidelijk zie ik
Dus met de vroutjes kunnnen er geen kleine visjes bij maar als ik een man pak (crowntail) kan ik er wel neon tetras bij doen. Of begrijp ik je nou verkeerd
 
Zorg met een Betta voor lekker veel verstopplekken en geen drukke medebewoners. Vrouwen onderling kunnen ook best fel zijn en een man alleen gaat dan denk ik beter.
Veel hangt af van de inrichting en de medebewoners.
 
Dussik kan 12 neon tetras een mannelijke crowntail betta 3 kuhlis en 8 corys bij elkaar doen en dan heb ik een mooie gevulde tank
 
Zou ik er ook nog een schooltje boraras brigittae (10 ofzo) of zou dat niet passen en of kunnen
 
20190806_224823.jpg
 
Dit is mijn aquarium
 
Nicee ziet er netjes uit, alleen zou ik die nepplanten er zeker uithalen en meer planten toevoegen(waaronder drijfplanten)
 
Oh my ... Wat een geweldige lama die wil ik ook!!!, waar heb je dat ultieme ding gekocht🙂
 
Nicee ziet er netjes uit, alleen zou ik die nepplanten er zeker uithalen en meer planten toevoegen(waaronder drijfplanten)
Wat voor drijfplanten zou jij aanraden en hoe kan ik het beste dat nep grasmatje vervangen
 
Oh my ... Wat een geweldige lama die wil ik ook!!!, waar heb je dat ultieme ding gekocht🙂
Bij de action dat was een fortnite lama actie figuur niet specefiek.voor aquariums dus ik heb hem eerst n week in een glas water gehad en toen erin gezet
 
Ziet er best aardig uit, ik zou inderdaad die nepplantjes eruit halen, daarvoor in de plaats kun je de echinodorus tenellus plaatsen, doet het erg goed zonder extra plantenvoeding of dergelijks, en drijfgroen word ook altijd wel gewaardeerd door je vissen, daar kun je voor op marktplaats kijken, word daar zat aangeboden
 
Dat zal ik doen
 
Dit is hoe ik het denk ik ga doen is dit mogelijk
12 neon tetras
1 mannelijke crowntail betta
3 kuhlis
8 corydas trilineatus
12 boraras brigttae
Ofis dit te veel voor mijn aquarium
Hier nogmaals een foto
 

Bijlagen

  • 20190806_224823.jpg
    20190806_224823.jpg
    25.3 KB · Weergaven: 64
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan