Aquarium indraaien, wanneer starten met EI?


Marc1969

Well-known member
Lid geworden
16 juli 2018
Berichten
224
Leeftijd
54
Locatie
Oosterhout (NB)
Deze week komen mijn plantjes binnen en kan ik beginnen met indraaien. Ik heb me uitgebreid ingelezen mbt de EI en wil daarmee gaan werken. Ook deze bestelling komt deze week binnen. Wanneer begin ik met het toevoegen van de EI stoffen? En eventueel bio CO2?
 
Beste is om gelijk te beginnen, planten hebben voeding nodig.
 
Inderdaad alles gelijk toedienen en verversen zoals bij de EI behoort.
 
Ja hoor, laat de planten maar gelijk aan de nieuwe omstandigheden wennen.
 
Als je te weinig co2 hebt, bij het niet toedienen van co2, dan heb je kans op een co2 tekort wat weer algen geeft. Algen ontstaan door tekorten dus belangrijk is om alle voeding voldoende, en in verhouding, in je bak te hebben.
 
Niet toedienen van alle voeding geeft algen
 
Ik zou wel een co2 continutest aanschaffen om zo te kunnen zien of je genoeg co2 hebt met de bio co2.
 
Dat zijn heel duidelijke reacties :D. Nu nog die brom van het pompje eruit zien te krijgen. Maar daarover later misschien meer.
 
Welke pomp heb je?
Vaak worden pompen stiller als ze een tijdje zijn ingedraaid, door de vervuiling smeren ze zichzelf om het makkelijk te zeggen.
 
Ik neem aan dat je bak net draait omdat de planten nog binnenkomen en zoals Ton al zegt moet er eerst een biofilm in de filter zich vormen waardoor die vak veel stiller wordt.
 
Welke pomp heb je?
Vaak worden pompen stiller als ze een tijdje zijn ingedraaid, door de vervuiling smeren ze zichzelf om het makkelijk te zeggen.
Simpel opvoerpompje tbv mijn mattenfilter. Ik hoop dat je gelijk gaat hebben. Staat nu 24 uur te draaien, maar vanmorgen toen ik beneden kwam bromde hij nog aardig. Vanmiddag nog maar even kijken (en luisteren :D)
 
Geduld is denk ik hier het sleutelwoord want hij draait nog maar net dus.
 
Staat deze op het glas of op een stukje filter mat? En idd, neem maar een boterham met geduldbuikjes.....
Hij staat op van die zuignapjes op het glas. Zat er idd al aan te denken om hem op een stukje schuim te zetten. Zou dat helpen?
 

Terug
Bovenaan